Werknemers Accor trots op eigen bedrijf

12 april 2011 |
Werknemers Accor trots op eigen bedrijf<

Uit het pas gepubliceerde rapport 'Great Place to Work® 2011' blijkt dat van de honderd onderzochte bedrijven de medewerkers van Accor Hotels het meest trots zijn op het bedrijf waar ze werken. Werknemers van het hotelbedrijf gaven in het rapport aan met trots aan anderen te vertellen dat ze bij Accor Hotels werken.

Meer tevreden werknemers
Accor krijgt net als in 2008 een hoge klassering als 'Beste Werkgever' en stijgt dit jaar acht plaatsen in vergelijking met het onderzoeksrapport uit 2008. De hotelgroep staat op plaats 14 in de uiteindelijke lijst van 24 Beste Werkgevers van 2011. 83% van de medewerkers geeft aan Accor Hotels een goede werkgever te vinden. Hiermee is het aantal tevreden medewerkers ten opzichte van 2008 gestegen met 9%.

Enige hotelbedrijf in onderzoek
Het rapport van Great Place to Work® 2011 werd onlangs tijdens een galabijeenkomst in Restaurant Stork in Amsterdam gepresenteerd. Van alle onderzocht bedrijven was Accor de enige vertegenwoordiger uit de hospitalitysector. De hoge klassering heeft Accor Hotels vooral te danken aan het feit dat zijn bedrijfscultuur er meer en meer op is gericht de individuele medewerker persoonlijk te laten groeien en ontwikkelen.

Juiste werkplek vinden
Een paar reacties van medewerkers geven weer waarom zij het werken bij Accor Hotels zo waarderen: “Er wordt echt naar je geluisterd en ik krijg de ruimte en het vertrouwen om mijn werk goed uit te voeren.” “Het is een bedrijf dat zich verdiept in al zijn medewerkers: al bij mijn eerste dag werd ik warm en vol enthousiasme ontvangen en kreeg ik alle informatie die ik nodig had.” “Doordat Accor werk biedt in hotels uit verschillende segmenten, krijg je bij Accor echt de mogelijkheid de juiste werkplek te vinden die past bij je interesse, niveau en karakter.”

Meningen werknemers centraal
“In het onderzoek staat de mening van onze medewerkers centraal. Juist daarom zijn wij trots dat uit de resultaten blijkt dat onze medewerkers Accor of hun hotel als een Great Place to Work® ervaren. We zien op alle onderdelen groei ten opzichte van 2008. Bovendien laten de resultaten zien waar het werkgeverschap van Accor Hotels Nederland aanscherping nodig heeft om ons te meten met andere grote hospitality ondernemingen. Voor ons zijn de resultaten daarom zeker geen eindpunt en doen we er alles aan om nog verder te groeien”, aldus Caro van Eekelen, algemeen directeur van Accor Hotels Nederland.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: