Yoga op de hotelkamer bij Eden Hotels

5 september 2018 | Thijs Jacobs

Om gasten te helpen fit en scherp te blijven lanceert Eden Hotels iets nieuws: de yogamat. Yoga is dé manier om balans te vinden. Altijd en overal, dus ook op reis. Eden Hotels is de eerste hotelgroep in Nederland die elke gast, ongeacht kamertype of -prijs, een gratis mat aanbiedt om te gebruiken tijdens het verblijf. Doel van dit gezonde initiatief is dat gasten zich happy voelen, zowel mentaal  als fysiek. Ideaal om de dag in alle rust te beginnen of af te sluiten in de hotelkamer, of juist om mee te nemen naar het strand of het park. 

Mooi meegenomen

Ondanks dat de hotels van Eden Hotels zich in het hart van grote en middelgrote steden bevinden, zijn de kamers een oase van rust. Met de yogamat is een zenmomentje dus zo gepakt. Een gezonde en duurzame lifestyle is veel meer dan een trend, ook bij Eden Hotels. De hotelgroep is al enige tijd op de groene toer, met gezonde gerechten op basis van lokale producten, urban biking en nu yogamatten als vast onderdeel van de Eden Essentials. Iedere gast kan bij de receptie gratis een matje afhalen om in alle rust de eigen yogaroutine te doen tijdens het verblijf. Voor beginners is er een guide met basis yoga oefeningen beschikbaar. Bij het uitchecken levert de gast het matje weer in, zodat hij gereinigd kan worden voor de volgende yogi.

Balans in de drukte

Léon Dijkstra, Directeur van Eden Hotels over de nieuwe Eden Essential: “Bij Eden vinden we het belangrijk dat gasten zich goed voelen. Onze kamers, onze service en onze medewerkers zorgen er samen voor dat iedereen tot rust komt. Of het nu een verblijf voor zaken of juist voor ontspanning is. De yogamatjes die we in alle hotels aanbieden passen helemaal bij Eden. Het geeft gasten de flexibiliteit om op een moment en plek naar keuze zelf met yoga aan de slag te gaan. Dat kan op de kamer, maar ook buiten. Elke stad heeft stille plekjes, zelfs midden in het centrum. En balans vinden in de drukte is precies waar het bij yoga om gaat.”  

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: