Yoga op de hotelkamer bij Eden Hotels

5 september 2018 | Thijs Jacobs

Om gasten te helpen fit en scherp te blijven lanceert Eden Hotels iets nieuws: de yogamat. Yoga is dé manier om balans te vinden. Altijd en overal, dus ook op reis. Eden Hotels is de eerste hotelgroep in Nederland die elke gast, ongeacht kamertype of -prijs, een gratis mat aanbiedt om te gebruiken tijdens het verblijf. Doel van dit gezonde initiatief is dat gasten zich happy voelen, zowel mentaal  als fysiek. Ideaal om de dag in alle rust te beginnen of af te sluiten in de hotelkamer, of juist om mee te nemen naar het strand of het park. 

Mooi meegenomen

Ondanks dat de hotels van Eden Hotels zich in het hart van grote en middelgrote steden bevinden, zijn de kamers een oase van rust. Met de yogamat is een zenmomentje dus zo gepakt. Een gezonde en duurzame lifestyle is veel meer dan een trend, ook bij Eden Hotels. De hotelgroep is al enige tijd op de groene toer, met gezonde gerechten op basis van lokale producten, urban biking en nu yogamatten als vast onderdeel van de Eden Essentials. Iedere gast kan bij de receptie gratis een matje afhalen om in alle rust de eigen yogaroutine te doen tijdens het verblijf. Voor beginners is er een guide met basis yoga oefeningen beschikbaar. Bij het uitchecken levert de gast het matje weer in, zodat hij gereinigd kan worden voor de volgende yogi.

Balans in de drukte

Léon Dijkstra, Directeur van Eden Hotels over de nieuwe Eden Essential: “Bij Eden vinden we het belangrijk dat gasten zich goed voelen. Onze kamers, onze service en onze medewerkers zorgen er samen voor dat iedereen tot rust komt. Of het nu een verblijf voor zaken of juist voor ontspanning is. De yogamatjes die we in alle hotels aanbieden passen helemaal bij Eden. Het geeft gasten de flexibiliteit om op een moment en plek naar keuze zelf met yoga aan de slag te gaan. Dat kan op de kamer, maar ook buiten. Elke stad heeft stille plekjes, zelfs midden in het centrum. En balans vinden in de drukte is precies waar het bij yoga om gaat.”  

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: