U heeft gezocht op : CitizenM

24 januari 2019 Hotelbouwplannen Amsterdam Opening
CitizenM opent derde Amsterdamse hotel in april

CitizenM opent in april de derde Amsterdamse vestiging. In 2008 opende citizenM op Schiphol haar eerste hotel. Naast de opening van het derde hotel in onze hoofdstad wordt een groeiversnelling ingezet op internationaal gebied. De nieuwste telg in Amsterdam opent in april bij het Weesperplein. Het...

12 december 2018 Interview Longread
Interview: welke rol speelt de hotelkamer nog?

Rotterdam ontwikkelt zich tot een geweldige hotelstad. De Maasstad is meer en meer ‘in the picture’. Niet alleen bij toeristen, maar ook bij zakelijke gasten, expats en studenten. We bezochten twee hoteliers in deze stad; zij runnen hotels met een sterke focus op de gemeenschappelijke ru...

10 december 2018 Opening Internationaal
citizenM opent Copenhagen Radhuspladsen

De komst van citizenM Copenhagen Radhuspladsen wordt voorafgegaan door een ‘citizens of Copenhagen’-kunstinstallatie van de hand van de bekende lokale fotograaf Marie Hald. De installatie bestaat uit 33 portretten van inwoners van Kopenhagen die te zien zijn in 150 vensters in de hotelge...

12 september 2018 Opening Hotelketens Internationaal
Video: citizenM opent New York Bowery hotel

Op 12 september opent citizenM - de pionier van betaalbare luxehotels - de deuren van New York Bowery. Het is een zusterhotel - met 300 kamers - van het citizenM New York Times Square, dat al sinds 2014 open is. Open in september 2018 Tegen 2020 zal het merk ongeveer 40 properties geopend of i...

6 september 2018 Interview Longread
Exclusief interview Michael Levie: ''Je zou ons kunnen zien als de Tesla van de hotellerie''

CitizenM is een Nederlands hotelconcept dat tot ver over onze landsgrenzen furore maakt. Zojuist bereikte ons het nieuws dat citizenM een derde hotel in Miami ontwikkelt, een ‘mixed-use development’ in Miami Worldcenter, het gebied dat fantastisch is gelegen tussen South Beach en het Ce...

3 september 2018 Hotelketens Internationaal
CitizenM zoekt grote investeerder

CitizenM, het Nederlandse hotelconcept dat internationaal flink aan het uitbreiden is, zoekt een grote investeerder, zo lezen we in De Telegraaf. In 2016 nam APG een belang in CitizenM en heden zijn de twee aandeelhouders van de hotelketen, pensioenbelegger APG en investeringsmaatschappij KRC Capita...

30 november 2017
Sterre Bisschop wint Innovation Award 2017

Sterre Bisschop van Hotelschool The Hague heeft de Innovation Award 2017 gewonnen. De prijs werd vanmiddag uitgereikt door de Association Dutch Hotel Management Schools en is voor de student die de beste scriptie schreef. De studente won met haar scriptie “The sharing economy & citizen...

22 november 2017 Duurzaamheid
Duurzaamheid in hotels

Hotels en hotelketens besteden steeds meer aandacht aan de duurzaamheid van hun activiteiten. Naast een maximale bezettingsgraad draait het om comfort en veiligheid voor de gasten. Een gebouwbeheersysteem dat naadloos aansluit op de standaard en specifieke systemen en applicaties is daarom onmisbaar...

15 november 2017 Awards
Vijf genomineerden voor Innovation Award 2017 

Op 30 november aanstaande wordt in Hotel Casa Amsterdam de Innovation Award 2017 uitgereikt door de Association Dutch Hotel Management Schools (ADHM). De prijs wordt uitgereikt aan de student die de beste scriptie van een van de hogere hotelscholen van Nederland schreef. Een professionele en ona...

12 september 2017 Achtergronden
Vijf Ontwikkelingen onder tech-savvy zakenreizigers

Als vakantiereizigers zijn we gewend geraakt aan apps en tools die het reizen zo snel, soepel en gesmeerd mogelijk laten verlopen. Tegelijkertijd zijn gemak, snelheid en gepersonaliseerde diensten een topprioriteit geworden voor zakelijke reizigers. Onderzoek van Booking.com wijst uit dat wereldwijd...

6 september 2017 Tech Interview Hoteltech
HotelTech 2017. Brechtje de Leij: “Maak je klaar voor mobile only”

Brechtje de Leij is een van de keynotesprekers tijdens HotelTech 2017 en gaat de aanwezigen meer vertellen over de impact van mobile op de dagelijkse processen. Hoe maak je je hotel klaar voor het ‘mobile only’ tijdperk waarin we leven? “Websites zijn traditioneel geënt op ...

3 mei 2017 Economie Hotelbouwplannen Achtergronden Longread
Waar letten banken op bij het financieren van hotels?

De gunst van de gast is voor een hotelier het hoogst haalbare. Maar daarna komt toch al snel de gunst van de bank: als er financiering nodig is voor een nieuw concept, nieuwe technologie of (nog) een eigen pand. ING, Rabobank, ABN AMRO en NIBC Bank investeren graag (zij het selectief) in de hoteller...

3 mei 2017 Awards Hotel
Bilderberg Parkhotel verkozen tot populairste hotel van Rotterdam

Het befaamde Bilderberg Parkhotel Rotterdam is, na een twee maanden durende online verkiezing van Hotels010.nl, uitgeroepen tot het populairste hotel van Rotterdam. Duizenden stemmen Via een online verkiezing op Hotels010.nl konden bezoekers van de website twee maanden lang hun stem uitbrengen o...

18 oktober 2016 Awards Hotel
Hospitality Innovation Summit 2016: de hoogtepunten

Van 10-13 oktober 2016 organiseerde Hotelschool The Hague voor het derde jaar op rij de Hospitality Innovation Summit op de campus in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden studenten van diverse internationale hotelscholen uitgenodigd om te werken aan een case voor Schiphol en deze te presenteren a...

12 juni 2016 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Hotel van de toekomst

Ik heb in het hotel van de toekomst geslapen. Het staat niet in Japan of op de maan. Het staat in Amsterdam en heet ZOKU. Het positioneert zich als ‘hors categorie-hotel; een hybride tussen thuis en kantoor waar ontmoetingen met gelijkgestemden centraal staan. Het is een gloednieuw concept dat...

13 april 2016
Michele Rosa Ziegler wint Thesis Award

De winnaar van de Thesis Award is bekend. Michele Rosa Ziegler van Hogeschool Saxion heeft gewonnen met haar thesis over 'de superster' als target group voor een hotel. Herbergen van een superster "Het herbergen van een superster is goede reclame voor een hotel. Hoe kan deze target group aangetro...

2 maart 2016
Dit zijn de kanshebbers voor de Thesis Award

Binnenkort mogen de studenten van zes Nederlandse hotelscholen zich weer opmaken voor de Thesis Award. Het is dit jaar een internationaal gekleurd gezelschap en de bijdragen lopen inhoudelijk behoorlijk uiteen. Het belooft spannend te worden. We presenteren je de samenvattingen van de genomineerde...

11 februari 2016
citizenM breidt hotel Schiphol uit

Hotelketen citizenM breidt haar Schiphol hotel uit met 125 hotelkamers, zes vergaderruimtes en twee extra buitenruimtes. Samen met de vernieuwde en geupgrade lobby en het 24-uurs restaurant is de keten naar eigen zeggen klaar voor de toekomst. Hotelopeningen De keten heeft meer plannen. Zo ...

11 november 2015
Measuring delight op HotelTech 2015

Jeroen Bosman doet promotieonderzoek aan de TU Delft. Jeroen is hotelier geweest en als lecturer verbonden aan Hotelschool The Hague. "Tegenwoordig meten we veel op tevredenheid", vertelt Jeroen. "Tevredenheid zegt echter niets over loyaliteit. Als hotelier kreeg ik dikwijls van gasten te horen da...

11 november 2015
HotelTech: CityHub schudt hotellerie wakker

Sem Schuurkes en Pieter van Tilburg hebben de Nederlandse hotellerie zojuist wakker geschud met hun CityHub concept in Amsterdam. Reken maar dat er meer CityHubs volgen. We spreken Sem en op 23 november vertelt hij nog veel meer over CityHub tijdens HotelTech 2015. Gratis inschrijven kan via deze ...

5 november 2015
Karakter

“Goedemorgen meneer Jansen”, “Was alles naar wens meneer Jansen?”, “Zal ik uw factuur in een enveloppe doen meneer Jansen?” BINGO! De front office medewerkster heeft de naam van de gast drie keer gebruikt en daarmee voldaan aan de brand standard van vele luxe hotelketens over hoe person...

16 oktober 2015
Couturier komt met kledinglijn voor hotels

Couturier Ronald Kolk gaat in samenwerking met Reckless Corporate Identity Clothing uit Almere een Corporate Fashion lijn voor hotels ontwerpen. De collectie zal het label 'Ronald Kolk goes Reckless' gaan dragen. Hotels De couturier heeft al een aantal projecten samen uitgevoerd met Reckless,...

14 oktober 2015 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Karakter

“Goedemorgen meneer Jansen”, “Was alles naar wens meneer Jansen?”, “Zal ik uw factuur in een enveloppe doen meneer Jansen?” BINGO! De front office medewerkster heeft de naam van de gast drie keer gebruikt en daarmee voldaan aan de brand standard van vele luxe hote...

22 september 2015
Conferentie voor studenten hotelscholen

Hotelschool The Hague organiseert van 5 tot 8 oktober 2015 de Hospitality Innovation Summit. Op deze meerdaagse conferentie komen studenten van tien internationale hotelscholen samen voor workshops, lezingen en coachsessies van industrie professionals. De conferentie vindt plaats op de Amsterdam C...

27 juli 2015
Leer je gast kennen via reviews

Pas geleden bezocht ik een congres waar gesproken werd over travel technology. Daar hoorde ik diverse sprekers vertellen dat we na de industriële revolutie nu zijn aanbeland in de ‘klantrevolutie’, waarbij de klanten in alles wat we doen centraal zouden moeten staan. Dat de klant, oftewel ...

23 juli 2015
Leading or leaving

‘Independent hotels: Leading or leaving’ was de ronkende titel van een rapport dat we 20 jaar geleden met een aantal partijen opstelden. Het rapport bevatte een onderzoek naar de toekomst van onafhankelijke hotels. Kon het onafhankelijke hotel overleven, of moest het zich ‘laten ketenen’? H...

23 juni 2015 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Leading or leaving

‘Independent hotels: Leading or leaving’ was de ronkende titel van een rapport dat we 20 jaar geleden met een aantal partijen opstelden. Het rapport bevatte een onderzoek naar de toekomst van onafhankelijke hotels. Kon het onafhankelijke hotel overleven, of moest het zich ‘laten ke...

7 mei 2015
Leve Airbnb, Uber en Blablacar!

Toch heerlijk als een branche weer eens volledig op zijn kop wordt gezet. En zoals te doen gebruikelijk, gebeurt dat door buitenstaanders. De hotellerie is sinds een paar jaar verrijkt met Airbnb, de taxibranche met Uber, Uberpop en Blablacar. Ik vond CitizenM al een vernieuwing voor de hotellerie,...

4 mei 2015
Wat wil de hotelgast nu eigenlijk?

Uit hoeveel verschillende hoofdkussens laat u uw gasten kiezen? Biedt u in-room entertainment zoals een Playstation aan? Overigens, de iPhone docking stations die uw gasten als wekker konden gebruiken, heeft u hopelijk kunnen omruilen voor een model waar ook de iPhone 6 op past. Steeds nieuwe inno...

1 mei 2015
Humanoids

Altijd al welkom geheten willen worden door een niet van echt te onderscheiden robot receptioniste? Het kan vanaf komende zomer in Japan en wel midden in het Huis ten Bosch themapark bij Nagasaki. Het Henn-na Hotel gebruikt bij het runnen van het hotel zoveel mogelijk technologie en zet daarbij men...

10 april 2015 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Humanoids

Altijd al welkom geheten willen worden door een niet van echt te onderscheiden robot receptioniste? Het kan vanaf komende zomer in Japan en wel midden in het Huis ten Bosch themapark bij Nagasaki. Het Henn-na Hotel gebruikt bij het runnen van het hotel zoveel mogelijk technologie en zet daarbij mens...

10 maart 2015
Blur

Kersenhouten gefineerde meubelpanelen, bontgekleurde spreien, een okergeel, bordeaux of blauw kleurenschema en gegoten kunststof badkamerunits. Dat was eind van de vorige eeuw het standaard voorkomen van een gemiddelde hotelkamer in de Nederlandse middenklasse. Het personeel was voorzien van bree...

27 januari 2015 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Blur

Kersenhouten gefineerde meubelpanelen, bontgekleurde spreien, een okergeel, bordeaux of blauw kleurenschema en gegoten kunststof badkamerunits. Dat was eind van de vorige eeuw het standaard voorkomen van een gemiddelde hotelkamer in de Nederlandse middenklasse. Het personeel was voorzien van breedge...

19 november 2014
Aanmelden HotelTech kan tot vrijdag!

Hoteliers die zich nog aan willen melden voor HotelTech 2014 moeten snel zijn, want de deadline sluit aanstaande vrijdag 21 november om 10.00 uur. Let op: ALLEEN hoteliers kunnen zich nog inschrijven voor HotelTech 2014. Deurbeleid Bezoekers krijgen enkel toegang op het vertoon van een voucher. ...

12 november 2014
Nick Price spreekt op HotelTech

Zet maar in de agenda. 24 november is de dag waarop je tijdens "HotelTech 2014":http://www.hoteltech.nl/bezoeken/inschrijven/ alles leert over technologie in de hotellerie. Er is een nieuwe spreker bevestigd: Nick Price, CIO van citizenM. Bedrijfssysteemontwerp voor betrouwbare werking in de cl...

25 juli 2014
Oude rotten blokkeren vooruitgang

“Het is ongebruikelijk, maar we hebben deze editie een gasthoofdredacteur en zij wil graag de columnisten een onderwerp meegeven”, aldus de uitgever van dit mooie blad aan de telefoon. “Je zou haar een plezier doen met een column over hotel en ICT, en de invloed hiervan op banen in de hotell...

11 juli 2014
CitizenM heeft beste hotelkoffie Rotterdam

Waar de winnaar van De Ketelbinkie Koffietrofee 2014 van oor tot oor glundert, zijn er enkele vooraanstaande hotels in Rotterdam die een rode of zelfs gele kaart hebben incasseren van de jury. Volgend jaar een herkansing. Overigens was CitizenM als nieuwkomer een absolute verrassing. Zij boden het...

9 juli 2014
Rondetafelgesprek: leider moet faciliteren en verbinden

In de juni-editie van Hospitality Management stond Caro van Eekelen, COO Hotelservices Benelux, aan het roer. In een rondetafelgesprek met tafelgenoten Meiny Prins, Sandra Lutchman, Rachelle van der Linden en Mohamed Baba wordt gesproken over vernieuwende leiders. Faciliterend leiderschap blijkt d...

26 juni 2014 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: ‘Oude rotten’ blokkeren vooruitgang

“Het is ongebruikelijk, maar we hebben deze editie een gasthoofdredacteur en zij wil graag de columnisten een onderwerp meegeven”, aldus de uitgever van dit mooie blad aan de telefoon. “Je zou haar een plezier doen met een column over hotel en ICT, en de invloed hiervan op banen in...

26 mei 2014
The Lobby

Het is niet de muurloze badkamer, het is ook niet de o zo populaire hotelbar en het is evenmin de serene wellnessruimte die de schijnwerpers op zich gericht krijgt. We zijn beland in het tijdperk van de lobby, ofwel de hotelhal: de centrale plek waar de gast zijn eerste indruk op doet. Met het...

9 april 2014 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Lobby

Het is niet de muurloze badkamer, het is ook niet de o zo populaire hotelbar en het is evenmin de serene wellnessruimte die de schijnwerpers op zich gericht krijgt. We zijn beland in het tijdperk van de lobby, ofwel de hotelhal: de centrale plek waar de gast zijn eerste indruk op doet. Met het m...

10 december 2013
CitizenM Rotterdam geopend

CitizenM heeft het nieuwste hotel uit de portefeuille, in Rotterdam, geopend. Het is het vijfde hotel voor de ‘award winning’ hotelketen. Het hotel is gelegen in De Oude Haven, een van de laatst overgebleven historische plekken van de Maasstad. Faciliteiten Het hotel telt 151 kamers (van ...

15 oktober 2013
Horen we daar een positieve ondertoon?

Eind september vond het vierde Hotel Investment Seminar 2013 (HIS 2013) plaats. Hospitality Management was van de partij en maakte een verslag van wat er tijdens het seminar werd verteld aan de zaal vol hoteliers, juristen, en vastgoedexperts. Opvallend: de gematigde positieve ondertoon bij de mee...

23 september 2013
Merk toch hoe sterk

“In de 21e eeuw zullen merken voor hotels onbelangrijk worden.” Met die stelling ging ik in 1999 - in opdracht van een grote hotelketen - in debat met een internationale groep hotelmanagers. Het debat vloog alle kanten op. Eén deel was ervan overtuigd dat een merk slechts een 'belofte' is di...

12 september 2013 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Merk toch hoe sterk

“In de 21e eeuw zullen merken voor hotels onbelangrijk worden.” Met die stelling ging ik in 1999 - in opdracht van een grote hotelketen - in debat met een internationale groep hotelmanagers. Het debat vloog alle kanten op. Eén deel was ervan overtuigd dat een merk slechts een &...

16 mei 2013
Meer interactie hospitality en retail nodig

Onlangs vond in de Amsterdam RAI de derde editie van de Holland Hospitality Outlook plaats. Thema van deze dag was de mogelijke synergie tussen retail en toerisme of hospitality. Van alle aanwezigen vond 84 procent dat de retail en de toeristische branche elkaars toegevoegde waarde onderschatten. ...

20 februari 2013
Bent u genomineerd?

De 25 genomineerden van de wedstrijd van Het Schoonste Hotel van Nederland zijn bekend. Bent u erbij en mag u zich binnenkort Het Schoonste Hotel van Nederland noemen? Hieronder vindt u in willekeurige volgorde de 25 genomineerden voor de wedstrijd van Het Schoonste Hotel van Nederland: • ci...

7 februari 2013 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Een echt gelukkig huwelijk is het nog niet: de band tussen hotels en de sociale media. Net als veel andere economische sectoren heeft de hotellerie de weg naar Twitter, Facebook en dergelijke nog maar beperkt gevonden. Er zijn natuurlijk uitzonderingen: de grote ketens hebben massa's mensen op h...

16 januari 2013
De L'Europe nipt beste hotel

Hotel De L'Europe in Amsterdam is door Hotels.com verkozen tot het beste hotel in Amsterdam. Hotelgasten konden op de boekingswebsite stemmen op hun favoriet. Maar de overwinning is nipt. Achtervolgers De L'Europe werd met een gemiddelde van 4.8 beoordeeld op een schaal van 5. Het lijkt een grot...

16 januari 2013
The Toren beste hotel van Nederland

Boekingssite Tripadvisor heeft The Toren in Amsterdam uitgeroepen tot Beste Hotel van Nederland. Het is het tweede jaar op rij dat de accommodatie de Traveler's Choice Award mee naar huis neemt. Amsterdam domineert Kasteel Engelenburg en Hotel Okura Amsterdam volgen respectievelijk op de tweede ...

9 januari 2013
Niek van den Adel Hotello of the Year

Tijdens de HotelloTop op de Horecava is Niek van den Adel uitgeroepen tot Hotello of the Year. Hans Meyer en Ernest Lefebvre waren ook in de race voor de titel. Van den Adel kreeg de meeste stemmen. Ervaringsdeskundige Van den Adel heeft een eigen adviesbureau waarin hij zorginstellingen advisee...

9 november 2012
Hotels verwelkomen stadsgenoten

Amsterdammers krijgen de kans om een keer toerist in eigen stad te spelen tijdens de eerste Amsterdamse Hotelnacht. Nog nergens op de wereld hebben hotels iets soortgelijks georganiseerd. Sfeer proeven in hotels Volgens de organisatie heeft onze hoofdstad de wereldprimeur met dit concept. Op 12 ...

6 november 2012
Wie won er in 2011?

De afdeling housekeeping van het Palace Hotel Noordwijk heeft de KeepingUp Award 2011 in ontvangst mogen nemen. Naast een jaar lang roem heeft het team destijds een cheque van 1.500 euro verdiend. De finale vond plaats in het Novotel Amsterdam City. Wint u dit jaar de prijs Schoonste Hotel Van Neder...

19 oktober 2012
Bouw CitizenM hotel in New York vordert

De plannen waren al een tijdje bekend, maar nu begint het eerste CitizenM hotel in New York gestalte te krijgen. Op Times Square verrijst een hotel met 240 kamers verspreid over 24 etages. Het hotel moet in de zomer van 2013 de eerste gasten ontvangen. Kamerprijzen zullen rond de 250 dollar schomme...

1 januari 2012 Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Hoera! Er is een wereldwijd classificatiesysteem!

Aan de ene kant vind ik dat je met een hotel niet echt iets nieuws kunt doen. In een hotel kun je slapen, eten en drinken; wat moet je daar aan vernieuwen? Aan de andere kant, als je kijkt naar de recente, inmiddels al wat meer ingeburgerde, concepten zoals citizenM, Qbic, Yotel... Daar vinden we to...

17 november 2011
Rotterdam krijgt citizenM hotel

De citizenM groep, kondigt in samenwerking met projectontwikkelaar Maasstede, een nieuw hotel met 151 kamers aan in Rotterdam, dat deel uitmaakt van de herontwikkeling van het Blaakhaven-gebied. citizenM heeft momenteel twee hotels in Nederland en één in Glasgow, maar is volop aan het uitbreide...

14 januari 2011
Palace Hotel Noordwijk wint Keeping Up

De afdeling housekeeping van het Palace Hotel Noordwijk heeft donderdag 13 januari de KeepingUp Award 2011 in ontvangst mogen nemen. Naast een jaar lang roem heeft het team een cheque van 1.500 euro verdiend. De finale vond plaats in het Novotel Amsterdam City. Zeer professioneel Het jurycommen...

15 december 2010
Architect citizenM in de prijzen

De AM NAi prijs is dit jaar uitgereikt aan twee architecten-bureaus. Concrete architectural associates won met citizenM in Amsterdam en Atelier Kempe Thill verdiende de onderscheiding voor het project Hiphouse in Zwolle. De tweejaarlijkse prijs wordt uitgereikt aan het beste gebouw dat in de voorgaa...

29 november 2010
Finalisten Keeping Up 2011 bekend!

Zes finalisten zullen op 13 januari 2011 in het Novotel Amsterdam City de strijd aan gaan om de titel 'Beste Houskeeping Afdeling van Nederland' binnen te halen. De zes hotels die nog in de race zijn voor de vierde Keeping Up Award en de bijbehorende titel zijn (in willekeurige volgorde): Eden Amste...

15 november 2010
Inspiratie te over op Equip’Hôtel 2010

Een foto zegt meer dan duizend woorden. Daarom een fotoverslag van de tweede beursdag van Equip’Hôtel 2010. De deuren werden al vroeg platgelopen. De ondertitel van deze beursgang was ‘boost your ideas!’ Dat moge deze foto’s hopelijk duidelijk maken. Nieuwe inrichtingsconcepten, lezingen ov...

8 november 2010
Keeping Up 2011 telt 13 halve finalisten

Niet twaalf maar dertien hotels gaan een ronde verder in de strijd om de titel 'Beste Houskeeping Afdeling van Nederland'. De kwaliteit van de inschrijvingen voor Keeping Up 2011 was zo hoog dat er is besloten één hotel extra door te laten gaan. Halve finalisten De hotels die zich halve final...

5 oktober 2010
Best of Amsterdam awards uitgereikt

Onlangs zijn de Best of Amsterdam Awards uitgereikt. In 55 categorieën werden even zoveel winnaars bekend gemaakt. Het Lloyd Hotel won de award Best Hotel, citizenM won Best Budget Hotel, terwijl Café Tabac tot Best Cafe werd verkozen. Restaurant De Kas won tweemaal een award (Best Restaurant en ...

23 juni 2010
CitizenM Amsterdam hipste hotel ter wereld

Vijftien miljoen gebruikers van de site Tripadvisor hebben het CitizenM Hotel Amsterdam City verkozen tot hipste hotel ter wereld. CitizenM steunt op een vernieuwend concept waarbij gasten budgetvriendelijk kunnen logeren in een luxueuze hightech setting. Het hotel ligt op vijf minuten wandelen van ...

21 januari 2010
CitizenM Amsterdam City meest trendy hotel ter wereld

Het Nederlandse hotel citizenM Amsterdam City is door reizigers over de hele wereld uitgeroepen tot het meest trendy hotel van 2010. TripAdvisor, 's werelds grootste online community van reizigers, maakte op 20 januari de winnaars van de Travelers' Choice Awards 2010 bekend. Anders dan andere prijze...

26 oktober 2009
Finalisten 100% LEF bekend

Tijdens de viering van het 40-jarig bestaan van beroeps-vereniging HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), op donderdag 26 november 2009, wordt de eerste ‘100% LEF in Hospitality Award’ uitgereikt. De 11 genomineerden zijn onlangs bekend gemaakt. Het zijn in willekeurige...

6 oktober 2009
Hotel Zuiver wint innovatieprijs wegens lef

Hotel Zuiver in Amsterdam is dit jaar aan de haal gegaan met de prijs voor de beste hotelinnovatie in de hoofdstad. De gemeente Amsterdam is initiator van deze award, de zogeheten HotAM. Het hotel krijgt de prijs, omdat het concept in meerdere opzichten een aanwinst is voor het Amsterdamse hotelaanb...

13 november 2008
Vier keer European Hotel Design Awards voor citizenM

Het citizenM hotel Amsterdam Airport viel tijdens de European Hotel Design Awards in Londen vier keer in de prijzen. Het hotel wordt gezien als één van de meest innoverende hotels van dit moment. citizenM werd beloond met vier awards in de categorieën: Graphic Design Award, Technology Award, Inno...

6 augustus 2008 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: 'Altijd gelijk'

'The customer is never wrong.' Dat zijn de welhaast legendarisch woorden van aartshotelier César Ritz, grondlegger van de luxe hotellerie. Hoewel ik genoeg voorbeelden ken van gasten die volstrekt ongelijk hebben, vind ik het een mooi principe. De gast waar César Ritz mee te ma...

22 november 2007 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: De ergernis Top 4

Als consultant blijf je altijd 'de beste stuurman aan de wal'. Kan ik het mij - vanuit die positie - veroorloven kritiek te leveren op hardwerkende hoteliers? Ik waag mij er aan. Ik ben tenslotte ook gast! Ik verblijf zo’n honderd nachten per jaar in hotels en maak daar fantastische di...

27 september 2007
Hotel genomineerd voor internationale hospitality award

Het Amsterdamse citizenM hotelconcept is een week na de lancering genomineerd voor een internationale hospitality award. Deze prestigieuse Worldwide Hospitality Award wordt op 22 november in Parijs uitgereikt aan de meest innoverende kwaliteitslabels in de internationale hospitality branche. Citizen...

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: