citizenM-eigenaar kiest nieuwe naam en kondigt herfinanciering van $685 miljoen aan

Auteur: redactie
Hotelketens Internationaal 25 november 2025
citizenM-eigenaar kiest nieuwe naam en kondigt herfinanciering van $685 miljoen aan

De eigenaar van citizenM-hotels begint aan een nieuw hoofdstuk. Vier maanden nadat Marriott International het merk citizenM heeft overgenomen, presenteert het moederbedrijf zijn nieuwe naam: Another Star. De rebranding markeert niet alleen een symbolische stap, maar valt ook samen met een van de grootste hotelherfinancieringen van dit jaar.

Onder de nieuwe vlag blijft Another Star alle 37 citizenM-hotels beheren, verspreid over 20 wereldsteden zoals Londen, Parijs, Amsterdam, New York en Miami. Dat gebeurt via langlopende franchisecontracten met Marriott. Twee nieuwe hotels, in Londen en Washington D.C., openen naar verwachting medio 2026.

CEO Lennert de Jong vertelt dat de nieuwe naam teruggrijpt op de begindagen van citizenM. “Ons project heette ooit One Star is Born. Dat idee — luxe opnieuw uitvinden en bereikbaar maken — gaf later vorm aan citizenM,” zegt hij. “Nu we het merk hebben verkocht aan Marriott, eren we die geschiedenis en zetten we de volgende stap als Another Star.”

Een van de grootste hoteldeals van 2025

Naast de nieuwe naam kondigt Another Star een forse herfinanciering aan: een pakket van $685 miljoen, geleid door J.P. Morgan en KSL Capital Partners. Volgens de betrokken partijen is het een van de grootste hotelportefeuillefinancieringen van dit jaar.

De Jong noemt de deal ‘een bepalend moment’ voor het bedrijf. “Met het vertrouwen van J.P. Morgan en de energie die vrijkwam na de transactie met Marriott, zijn we klaar voor een nieuw hoofdstuk. We willen een inspirerend, menselijk en design-gedreven reisproduct blijven bieden — én dat wereldwijd opschalen.”

Ook J.P. Morgan ziet potentie. Managing director Chris Kosonen noemt citizenM een ‘gamechanger in de hospitalitysector’ en verwacht dat Another Star onder de nieuwe naam verder kan groeien.

Met zijn efficiënte bedrijfsmodel, sterke techbasis en de kracht van de Marriott-platformen mikt Another Star op grotere zichtbaarheid én snellere expansie. De Jong vat het simpel samen: “We hebben nu de structuur om onze visie wereldwijd door te voeren.”

Blijf op de hoogte!

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws