U heeft gezocht op : roomservice

4 september 2019 Tech Longread
Robotisering in de hotellerie [Video's]

Er komen steeds meer robots in de horeca en hotellerie. Door technologische ontwikkelingen en kunstmatige intelligentie zijn robots steeds meer in staat om taken uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan het openhouden van de deur voor gasten, stoelen aanschuiven, het serveren van eten, koken of een cock...

21 juni 2019 Hilton Achtergronden
Hotels in 2119: moon-walken op de maan

Tripjes door het universum en gepersonaliseerde hotelkamers waar je je direct in een andere wereld begeeft, van jungle tot aan uitgestrekte berglandschappen. Dat kan straks in de toekomst. Hilton presenteerde, naar aanleiding van haar 100-jarig bestaan, dé toekomsttrends in de reis- en horeca...

20 mei 2019 Hotelbouwplannen Culinair
Nieuwe hotelkamers voor sterrenrestaurant Valuas Venlo

Sterrenrestaurant Valuas in Venlo heeft 13 totaal vernieuwde hotelkamers in gebruik genomen. Bij de inrichting is de natuur gebruikt als inspiratiebron en speelt duurzaamheid een grote rol. Het is de derde grote verbouwing in acht jaar voor eigenaar Eric Swaghoven, die eerder het restaurant en de ke...

17 mei 2019 Achtergronden
Dit is wat je wil weten over de sterrenclassificatie, deel 1

In het verleden hoefde het niet zo te zijn dat je in een viersterrenhotel in Duitsland hetzelfde kon verwachten als in een viersterrenhotel in Nederland. Dit kwam doordat ieder Europees land er een eigen classificatiesysteem op nahield. Om meer eenheid te krijgen binnen de Europese landen is er besl...

30 januari 2019 Tech Advertorial
Meer omzet en service met WonderButler

WonderButler is de nieuwe tool waarmee de hotelbranche omzet en servicegerichtheid aanzienlijk kan vergroten. Met het unieke plug & play-systeem kunnen hotelgasten via de hospitality tv of hun eigen mobiele telefoon of tablet direct chatten met de receptie, roomservice bestellen, informatie uit ...

21 december 2018 Hotelketens Interview Longread Marseille
Interview: "Mama Shelter heeft geen doelgroep"

Van een plan waar geen euro voor te krijgen was, naar een volwassen keten met negen hotels in vijf landen. Mama Shelter heeft het ongelijk van de bankiers laten zien en nadat Accor zich twee jaar geleden aansloot bij de keten gaat het hard. “Dat was nodig om de banken te overtuigen van ons pot...

24 september 2018 Bezorgen Achtergronden
Deliveroo for Business biedt roomservice in hotels

Deliveroo breidt het bedrijfsaanbod van 'Deliveroo for Business' uit met drie nieuwe opties. Van dit onderdeel van Deliveroo, gericht op de zakelijke markt, maken wereldwijd meer dan 7.000 bedrijven gebruik, waaronder bedrijven in Nederland. Nederlandse bedrijven bestellen via een zakelijk a...

20 juni 2018 Tech Marriott
Amazon betreedt de hotellerie met Alexa for Hospitality

Amazon heeft een versie voor hotels van spraakassistent Alexa aangekondigd. Deze is speciaal ontwikkeld voor gebruik in hotelkamers. Hiermee betreedt Amazon dus ook de hotellerie. Alexa for Hospitality is gericht op gasten van bijvoorbeeld hotels en vakantiehuizen. Door het geven van spraakopdra...

26 april 2018 Interview Longread
Houdt de hotellerie genoeg rekening met de reizende zakenvrouw?

De reizende zakenvrouw is aan een gigantische opmars bezig. In het buitenland wordt al volop aandacht besteed aan de wensen van de vrouw in hotels en ook in Nederland lijkt de hotellerie wakker te zijn geschud. “Maar”, stelt Zakenvrouw van het jaar 2017, Elske Doets, “in vergelijki...

1 februari 2018 Hotel
Ruim een kwart gasten maakt actief gebruik van de Handy

De inzet van de Handy, een smartphone aangeboden door het hotel om te gebruiken tijdens het verblijf, wordt door ruim een kwart van de gasten gebruikt, zo blijkt uit de eerste analyse bij Novotel Amsterdam Schiphol Airport. Iedere dag registreren zich tussen de 200 en 260 nieuwe gebruikers met de s...

15 november 2017 Amsterdam Personalia Chefs
De L'Europe presenteert nieuw culinair team 2018

Een nieuw tijdperk breekt aan voor De L'Europe Amsterdam met de culinaire benoemingen van Tjaco van Eijken als Executive Chef van De L'Europe, die verantwoordelijk zal zijn voor Hoofdstad Brasserie, de zomerse hotspot Het Terras, de lounges, roomservice en de zeven vergaderruimtes. Bas van K...

5 september 2017 NH Hotels Opening
NH Collection Eindhoven Centre opent de deuren

Eindhoven beleefde vrijdag een primeur: NH Hotel Group opende in de Lichtstad het eerste NH Collection hotel buiten Amsterdam. NH Collection Eindhoven Centre is gevestigd in de iconische Groene Toren uit 1973 en telt 132 kamers, zes meeting- en eventruimtes voorzien van de meest actuele technologie ...

3 augustus 2017 Achtergronden
Zweedse man licht Nederlandse hotels op voor tienduizenden euro's

Een Zweedse man, die in Libanon is geboren, heeft enkele Nederlandse hotels voor tienduizenden euro's opgelicht, zo lazen wij in Haarlems Dagblad. Hij verbleef in de hotels door gebruik te maken van valse creditcardgegevens, waarna de hotels met een niet te innen rekening achterbleven. De Zwe...

17 juli 2017 Toerisme
Eerste 24 uur van reis zijn cruciaal

De eerste 24 uur van een vakantie zijn cruciaal. Bijna de helft van alle reizigers (46%) is ervan overtuigd dat de eerste dag toonaangevend is voor de rest van de vakantie en iets meer dan een derde (36%) van de reizigers zegt dat de eerste 24 uur allesbepalend is voor een vakantie. Maar wat gebe...

3 juli 2017 NH Hotels Opening
VANE Restaurant & Skybar opent met Casimir Evens en Tess Posthumus

Het nieuwste fine dining restaurant met skybar in het centrum van Eindhoven gaat VANE Restaurant & Skybar heten. Gelegen op de bovenste twee etages van de Groene Toren en met een panoramisch uitzicht over de binnenstad, opent de culinaire hotspot in september haar deuren. De keuken wordt geleid ...

23 juni 2017
Philips Hotel TV’s brengt gastvrijheid op het beeldscherm

Of het nu gaat om een televisie in de hotelkamer, een digital signage-display in de lobby of een grote display voor de vergaderruimtes...Philips Professional Displays heeft voor het hele hotel een groot assortiment aan beeldschermen, die een positieve invloed hebben op de hotelbeleving van de gast. ...

8 mei 2017 Food Achtergronden
Is de hotelkeuken nog wel nodig?

We gaan het op deze pagina’s over de hotelkeuken hebben. Over het niet nodig hebben van de hotelkeuken om precies te zijn. Er zijn hotels die het zonder keuken ook wel rooien, en dat zonder morren van de gasten bovendien. Hoe doen zij dat en kunt u de conversie ook maken? DOWNLOAD GRATIS DE...

15 februari 2017 F&B
Advertorial: maaltijden van restaurantkwaliteit voor ieder hotel!

Culidelight Comfort is een nieuw restaurant- en cateringconcept voor hotels, bedrijven, instellingen & private dining. Met Culidelight Comfort tovert iedereen - dus ieder personeelslid - in een handomdraai een culinair hoogstaand gerecht op tafel en is derving voorgoed verleden tijd. Wij bied...

13 februari 2017 Hotel Achtergronden
Utrechtse hotels telefonisch slechtst bereikbaar

Velen willen graag een weekendje weg voor Valentijnsdag, en dan is een hotel zo geboekt. Hoewel een groot deel van deze reserveringen inmiddels al online verloopt, neemt telefonische bereikbaarheid ook nog steeds een belangrijke plaats in bij de service van een hotel. Telefoonboek.nl boekte een kame...

28 december 2016 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Hotelhumor

Hotels zijn over het algemeen tamelijk humorloos. Het ‘hospitalityproces’ in hotels is een afgeleide van het aan de Europese hoven gebruikelijke protocol. En protocol heeft weinig plaats voor humor: het is een gedragsovereenkomst, meestal in de vorm van een aantal uit te voeren stappen. ...

19 december 2016 Columns Hotel
Column Sander Allegro: Hotelhumor

Hotels zijn over het algemeen tamelijk humorloos. Het ‘hospitalityproces’ in hotels is een afgeleide van het aan de Europese hoven gebruikelijke protocol. En protocol heeft weinig plaats voor humor: het is een gedragsovereenkomst, meestal in de vorm van een aantal uit te voeren stappen. ...

7 december 2016 Hotel Achtergronden
Reizigers kunnen niet zonder comfort van thuis

Het gezegde is 'zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens' en nieuw onderzoek laat zien dat reizigers zelfs op vakantie verlangen naar hun bekende omgeving en het gelukkigst zijn met een accommodatie – of dat nou een villa, appartement, B&B of hotel is – die voelt als thu...

31 oktober 2016 Hotel Achtergronden
Gasten tappen biertje op hotelkamer The Albus

Vanaf 28 oktober 2016 kunnen gasten die een suite of een appartement boeken in design hotel The Albus in Amsterdam hun eigen ijskoude Heineken biertje tappen met de THE SUB® thuistap. Alle kamers in The Albus waren al voorzien van een Nespresso koffiemachine waar gasten onbeperkt van kunnen g...

12 september 2016 Hotel Achtergronden
Waarom voelt een vrouw zich onveilig in uw hotel?

Hotels en veiligheid… Bij u is dat helemaal in orde, want er zitten goede sloten op de deuren en bij de entree hangt een camera. Toch voelt niet iedere vrouwelijke gast zich veilig in een hotel en zijn dergelijke voorzieningen niet voldoende om iedere gast een gevoel van veiligheid te geven. ...

5 augustus 2016 Hilton
Hilton The Hague in Braziliaanse sferen

Tijdens de Olympische Spelen serveert Hilton The Hague Braziliaanse specialiteiten in cocktailbar SPARK en als onderdeel van de 24/7 room service. Vanwege het tijdsverschil met Brazilië, waar de Spelen plaatsvinden, zullen in Nederland veel wedstrijden ’s nachts uitgezonden worden. Om die...

19 mei 2016
Peter Scholte nieuwe patissier Krasnapolsky

Patissier Peter Scholte brengt vanaf deze maand nieuwe zoete herinneringen naar NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky. De executive pastry chef slaat in het iconische hotel aan de Dam een brug tussen klassieke en moderne patisserie met zijn kenmerkende showelementen. Scholte zal zijn eerste creat...

13 mei 2016
Zo willen millennials technologie in hotels gebruiken

Millennials gebruiken elke dag technologie. Ook tijdens een hotelverblijf willen ze gebruikmaken van hun smartphones, tablets en andere technologische toepassingen. Onlangs onderzocht Oracle Hospitality hoe 9000 millennials uit 8 landen technologie in hotels gebruiken. Gebruik van technologie i...

22 april 2016
NH Hotels is wederom beste hotelketen

De Nederlandse consument heeft NH Hotels voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot Beste Hotelketen van Nederland. Tijdens de uitreiking van de Zoover Awards 2016 in het Westergastheater te Amsterdam heeft Managing Director Maarten Markus opnieuw de award in ontvangst mogen nemen. Met een overall ...

8 april 2016
NH Collection gelanceerd

Met de heropening van drie van de twaalf Amsterdamse hotels van NH Hotel Group is gisteren het upper-upscale merk NH Collection officieel gelanceerd in Nederland. Na een periode van renovatie zijn NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, NH Collection Doelen en NH Collection Barbizon Palace in het b...

7 januari 2016
Dit zijn de 9 hoteltrends voor 2016

Nu 2016 is gearriveerd, presenteren we je graag de trends die we dit jaar in de hotelbusiness verwachten. Doe er je voordeel mee en maak van 2016 een topjaar! Foto: Het Ritz hotel in Parijs 1. Upcoming hotelrestaurants Michelinsterren en hotels. Lang leek deze combinatie onmogelijk, maar nie...

3 december 2015
Chris Naylor opent pop-up restaurant

Michelinchef Chris Naylor, bekend van Restaurant Vermeer in Amsterdam, opent op 17 januari een tijdelijk restaurant in de oudste kapel van de hoofdstad: de Sint Olofskapel op de Zeedijk. Foto: Sascha de Boer Roomservice at Olof's Het restaurant draagt de naam Roomservice at Olof's en het in...

3 november 2015
Sinterklaas innoveert

“Ik heb al pepernoten in huis!”, riep mijn dochter in september enthousiast en daarbij voelde zij zich niet gehinderd door de Zwarte Pietendiscussie. Sinterklaas en Zwarte Piet hebben in onze jeugd en in de jeugd van onze kinderen voor bijzonder veel plezier gezorgd. Maar de wereld is dramatisc...

22 oktober 2015
Nieuw: roomservice via emoji's sms'en

Hotelketen Aloft Hotels heeft iets leuks en origineels bedacht voor gasten die te moe zijn om naar de receptie te bellen voor roomservice: de TiGi-service. Dit staat voor Text it, Get it service, waarmee gasten roomservice kunnen bestellen via emoji's. Hoe werkt het? In elke hotelkamer ligt e...

1 oktober 2015 Columns Ewout Hoogendoorn
Ewout Hoogendoorn: Sinterklaas innoveert

"Ik heb al pepernoten in huis!", riep mijn dochter in september enthousiast en daarbij voelde zij zich niet gehinderd door de Zwarte Pietendiscussie. Sinterklaas en Zwarte Piet hebben in onze jeugd en in de jeugd van onze kinderen voor bijzonder veel plezier gezorgd. Maar de wereld is dram...

1 oktober 2015
Golden Tulip Amsterdam Riverside heropend

Het Golden Tulip Amsterdam Riverside heropent vandaag zijn deuren met een bijzondere strategie voor de Nederlandse hotelwereld. De gast kan bij boeking in hetzelfde hotelgebouw namelijk kiezen voor een overnachting op drie- of viersterren niveau. Het hotel biedt dan een apart prijs- en inrichtingsn...

15 september 2015
Ook Ascom op HotelTech

Om uw klanten optimale service en veiligheid te kunnen bieden is onderlinge communicatie van essentieel belang. Als system integrator, zorgt Ascom ervoor dat deze communicatie zo efficiënt mogelijk verloopt. Ascom staat op 23 november op "HotelTech":http://www.hospitality-management.nl/?q=hotelte...

7 juli 2015
LG verovert hotelbranche in rap tempo

Zowel prestigieuze als nieuwe hotels kiezen massaal voor LG. Het wereldmerk levert klimaatsystemen en hotel-tv van uitstekende kwaliteit en met topdesign. Gasten krijgen gebruiksvriendelijke, mooi ogende en hightech apparatuur op hun kamers. Hoteliers bieden hun gasten comfort door een perfect binn...

21 mei 2015
De top 8 Global Travel Trends

Daniel Silke, directeur van de Political Futures Consultancy, hield een lezing op het Arabian Hotel Investment Forum. Hij gaf zijn visie op 2020 en daarna. Zijn voorspellingen zouden best eens bewaarheid kunnen worden. 1. Kink in de kabel bij OTA's De strijd om de boekingen zal zich verplaatse...

27 maart 2015
Zo verleid je de vrouwelijke (zaken)reiziger

Richard Branson denkt voor zijn nieuwe hotelketen een gat in de markt te hebben gevonden: hotels gericht op vrouwen. Vijfentwintig jaar geleden was nog geen kwart van de zakenreizigers vrouw, maar anno 2015 is het inmiddels de helft. Toch richten veel hotels, ook in het duurdere segment, zich nog o...

17 februari 2015
Restaurant Joelia opent in Hilton Rotterdam

Joelia is open. Het nieuwe restaurant van sterrenchef Mario Ridder in Hilton Rotterdam opende maandag zijn deuren aan de Coolsingel nr. 5. Wie de wereld van Joelia binnenstapt, komt in een omgeving die verleidt. ‘New Style in gastronomie’ noemt de chef-kok en culinair ondernemer het zelf, die ...

6 februari 2015
Robots runnen hotel Japan

Het Henn-na hotel in Japan opent op 17 juli zijn deuren in themapark Huis ten Bosch in Nagasaki. Het hotel wordt grotendeels gerund door robots. Dit meldt CNN. Menselijke trekjes Het Henn-na hotel (in het Nederlands vertaald als vreemd hotel) heeft geen kamermeisjes en receptionisten die de kl...

14 januari 2015
Nieuwe hotelketen Virgin: vrouwen centraal

Richard Branson denkt voor zijn nieuwe hotelketen een gat in de markt te hebben gevonden: hotels gericht op vrouwen. Vijfentwintig jaar geleden was nog geen kwart van de zakenreizigers vrouw, maar anno 2015 is het inmiddels de helft. Toch richten veel hotels, ook in het duurdere segment, zich nog o...

10 september 2014
F&B: As long as it's legal

The sky is the limit in de Verenigde Staten. W Hotels biedt een uitmuntende service aan de gasten. Kende je het 'Whatever/Whenever' principe al? Een service voor de gasten, waarbij ze 24/7 op hun wenken bediend worden. Niet alleen in het hotel, maar ook daarbuiten. Kreeft in het zwembad Wil d...

14 augustus 2014
Robot verzorgt roomservice in hotel VS

Robot 'Botlr' treedt volgende week in dienst bij het Aloft Hotel in Cupertino (Californië). Hij gaat de roomservice in het hotel verzorgen. Botlr kan alleen nog niet volledig zelfstandig werken. Een menselijke hotelbediende moet namelijk de gevraagde bestelling inladen en het kamernummer intikken...

8 april 2014
Weg met de minibar!

De hotel minibar, geliefd en vervloekt door vele wanhopige nachtelijke snackers en drinkers is op zijn retour. Hilton Hotel Hong Kong installeerde ooit de eerste hotel minibar in 1974 in alle 840 kamers. Deze innovatie leidde tot een groei van 500 procent van de roomservice verkoop. Niet lang daar...

28 maart 2014
Is uw roomservice duur?

TripAdvisor heeft voor u de tarieven voor roomservice in hotels op een rijtje gezet. Bent u in vergelijking duur of goedkoop? U weet het zo; alhoewel het een mondiaal overzichtje is, dus uw buurman staat er waarschijnlijk niet bij. 48 bestemmingen TripAdvisor bekeek de tarieven van de roomser...

21 oktober 2013
Jonge hotelgast klaagt snel

Hotels die vrezen voor hun online reputatie, kunnen zich maar beter gaan wapenen tegen Generatie Y. Onderzoek door Expedia brengt aan het licht dat reizigers onder de 34 twee keer zo vaak een negatieve online review over een hotel schrijven dan oudere gasten. Te verwachten valt daarbij 'jong gelee...

6 september 2013
Nieuwe maître d'hôtel Hotel Des Indes

Remo Dekker is onlangs aangesteld als de nieuwe maître d’hôtel van Hotel Des Indes. Hij is verantwoordelijk voor alle supervisors en allround full- en parttime werknemers van Restaurant DesInDes. Dekker heeft als doel effectief leiderschap te bieden op het gebied van operaties binnen het rest...

17 juli 2013
Goed jaar voor hotels Den Haag

In 2012 zijn er ruim 1,2 miljoen hotelovernachtingen in Den Haag geregistreerd. Dat is 15 procent meer dan een jaar eerder. Bijna de helft van de overnachtingen bestond uit gasten uit het buitenland. De hotelgasten zorgden voor 200 miljoen euro aan bestedingen in de stad en zijn goed voor 3.900 lo...

10 mei 2013
Amsterdammers slapen in eigen stad

De tweede editie van de Amsterdamse Hotelnacht staat gepland. In het weekend van 18 en 19 januari 2014, kunnen Amsterdammers een nachtje slapen in één van de deelnemende hotels. Bij de eerste editie boekten tweeduizend inwoners een hotelkamer en werden er vijfduizend passe-partouts verkocht voo...

27 april 2013
Digital Detox

“Toegang tot het internet hoort thuis in het rijtje stromend water en elektriciteit; niet in het rijtje internet, roomservice en inhouse movies.” Veertien jaar geleden schreef ik die zin voor het eerst en ik sta er nog steeds achter. Het is ongelofelijk dat in 2013 nog steeds hotels ervoor kie...

9 april 2013 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Digital Detox

“Toegang tot het internet hoort thuis in het rijtje stromend water en elektriciteit; niet in het rijtje internet, roomservice en inhouse movies.” Veertien jaar geleden schreef ik die zin voor het eerst en ik sta er nog steeds achter. Het is ongelofelijk dat in 2013 nog steeds hotels ervo...

23 augustus 2012
12 bizarre bedden

Een prettig hotelverblijf valt of staat met een goede nachtrust. Menig hotelier wil daarom het beste bed bieden. Lees alles over slaapcomfort in de nieuwe Hospitality Management. Kijk hier hoe het ook kan. Of deze bedden het helemaal gaan maken in de hotellerie is maar de vraag. Hoewel, een aanta...

29 juni 2012
Sander Allegro: Nice to meet you

Kiezen naast wie je wilt zitten tijdens een lange vlucht, gewoon bij het inchecken. Die service biedt KLM onder de noemer 'social seating'. Het concept is simpel: je boekt de vlucht op de gebruikelijke manier en stelt na boeking je Facebook- of LinkedIn-account open voor het social seating programma...

1 januari 2012
Albatros Hospitality

Albatros Hospitality is de schoonmaakpartner voor hotels. Sinds 1974 verzorgen zij op professionele wijze de schoonmaak in hotels, verspreid door heel Nederland. Sinds kort heeft Albatros Hospitality de grenzen verlegd en zijn ze gestart in België. Zeven dagen per week maken zij duizenden hotelkame...

5 november 2010
City Inn en voor de stad Amsterdam

In maart 2011 opent het 553 kamers tellende City Inn Amsterdam hotel de deuren voor de eerste hotelgasten en, met nadruk, voor de buurt en passanten. Bouwvakkers, inrichters en het team van het hotel werken koortsachtig aan de voltooiing van de bouw. Hospitality Management trok de werkschoenen aan e...

4 mei 2010
Extra ster voor The Albus Hotel

The Albus Grand Hotel, aan de Vijzelstraat in Amsterdam, heeft de 4-sterren status gekregen. De extra ster is toegekend door de Nederlandse Hotel Classificatie, onderdeel van het Bedrijfschap Horeca en Catering, nadat is vastgesteld dat het hotel aan alle gewenste normen voldoet. Om in aanmerking te...

25 februari 2010
Fitnessen op de hotelkamer

Een noviteit of bestaat dit al langer? Het volgende bericht in de New York Times viel in ieder geval op. The Hotel Networks, een televisiebedrijf uit New York, ontwikkelt on-demand themazenders en televisiecontent speciaal voor hotels. Nu het bedrijf samen gaat werken met ExerciseTV, leverancier van...

14 januari 2010
Sesam open u bij de kamerdeur

De mogelijkheden van mobiele applicaties in de hotellerie staan op het punt om helemaal door te breken. De zakenreiziger die met zijn iPhone of Blackberry in de taxi op weg van luchthaven naar hotel vast incheckt, met een paar klikken en vegen over het touchscreen de turndownservice en iets te eten ...

11 december 2008
Hotel komt sigaarroker tegemoet

Hotel Des Indes is een bijzondere service rijker: een exclusieve Cigar Lounge voor de fijnproevers van Cubaanse en Dominicaanse sigaren. Dat alles binnen de richtlijnen van de minister, zo is te lezen in het AD. De oplossing is waarachtig even eenvoudig als aandoenlijk: roomservice. De pas aangestel...

3 november 2008 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Roomservice!

Roomservice! Uitgesproken met de uit duizenden herkenbare stem van Mien Dobbelsteen alias Carrie Tefsen, is het een icoon van onze taal geworden. Veel mensen associëren luxe hotels als eerste met deze service. Maar hoewel de hotellerie niet stil staat, is er op het gebied van roomservice eigenl...

3 november 2008
Roomservice!

Roomservice! Uitgesproken met de uit duizenden herkenbare stem van Mien Dobbelsteen alias Carrie Tefsen, is het een icoon van onze taal geworden. Veel mensen associëren luxe hotels als eerste met deze service. Maar hoewel de hotellerie niet stil staat, is er op het gebied van roomservice eigenlijk ...

23 oktober 2008
Roomservice via iPhone

Het Malibu Beach Inn hotel, vlakbij Los Angeles, heeft samen met softwarebedrijf Runtriz een nieuw product gelanceerd dat het mogelijk maakt roomservice via de iPhone of iPod Touch te bestellen. Men kan eten of drinken bestellen, de hotelwekker instellen, informatie over alle restaurants en winkels ...

3 juli 2008
Ook viervoeters aan de culinaire beleving

De horrorverhalen van het vastbinden van honden aan een boom omdat de baasjes op reis gaan lijken in Amerika tot het verleden te horen. Honden worden door hun eigenaren steeds vaker meegenomen op reis en verblijven daardoor ook steeds vaker in hotels. Hierop spelen hoteliers in met gastronomische me...

22 november 2007 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: De ergernis Top 4

Als consultant blijf je altijd 'de beste stuurman aan de wal'. Kan ik het mij - vanuit die positie - veroorloven kritiek te leveren op hardwerkende hoteliers? Ik waag mij er aan. Ik ben tenslotte ook gast! Ik verblijf zo’n honderd nachten per jaar in hotels en maak daar fantastische di...

11 oktober 2007
Zakenreizigers kiezen Marriott als beste hotelketen

Marriott is de meest geliefde hotelketen onder zakenreizigers. Dat blijkt uit een enquête die TripAdvisor hield onder meer dan 1.500 respondenten. De ondervraagden gaven aan dat locatie, beschikbaarheid van internet en de aanwezigheid van een restaurant of roomservice van groot belang zijn bij het ...

3 november 2005
Geschiedenis via roomservice

Het Lloyd Hotel & Culturele Ambassade heeft recentelijk een nieuwe vorm van roomservice aangenomen. Gasten kunnen nu naast de kaart van het restaurant Snel ook de volledige geschiedenis van het hotel opvragen. Het hotel werd oorspronkelijk gebouwd als migrantenhotel voor scheepvaartmaatschappij de K...

2 juni 2005
Hilton gaat calorieën tellen

Het Hilton heeft in drie van haar merken gezonde menu's geïntroduceerd voor de gast die ook onderweg op vetten en calorieën let. De menu's, Hilton Eat Right, Doubletree Eat Right, and Embassy Suites Hotels Eat Right menu bieden gerechten die een hoge voedingswaarde hebben, met extra aandacht voor ...

17 november 1998 Columns Sander Allegro
Sander Allegro: Hotel van de Toekomst

Het is er dan toch gekomen: het hotel van de toekomst. Het staat echter niet in Houten, en Chriet Titulaer heeft er geen bemoeienis mee gehad. Het 'futurologische' hotel staat in Manilla (Filippijnen) en is daar bekend onder de naam Pan Pacific Hotel Manila. Het hotel hangt niet van de ...

Laad meer resultaten

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: