Dit zijn de hoteltrends tijdens The Independent Hotel Show

Auteur: Redactie
Events Branded Content 14 februari 2023
Dit zijn de hoteltrends tijdens The Independent Hotel Show

In aanloop naar de Independent Hotel Show Amsterdam werpt trend-forecaster Vincent van Dijk vast licht op enkele ontwikkelingen binnen de hospitality-industrie. Vandaag: care for choice.

Meer foto's onderaan dit bericht

De gast van tegenwoordig vindt het belangrijk om zelf te kunnen kiezen. Wanneer ze kunnen inchecken, wat hun uitzicht is, wat er in de minibar staat, welke kussens er op hun bed liggen. Dat klinkt ingewikkeld, maat voor een hotel is het fijn om een maatproduct te bieden, want dat zorgt voor een betere gastbeleving. Bovendien kun je door upselling extra geld verdienen. Steeds vaker zien we dat hotels de keuze geven heeft tussen verschillende care-producten. Bijvoorbeeld een luxe variant, een lokaal geproduceerde variant, een eigen merk. Naast verschillende merken, kun je ook binnen één brand een keuze aan verschillende producten bieden. Voor de droge of de vette huid, shampoo voor speciale haartypes, etc. Elke gast is anders, dus waarom zouden verzorgingsproducten standaard zijn?

Spa-beleving

We zien dat gasten steeds meer tijd doorbrengen in de badkamer van een hotel en dat hotels ook steeds meer luxe verzorgingsproducten aanbieden, zoals gezichtsmaskers, crèmes, lotions. Hiermee kun je een spa-beleving creëren, zonder dat de gast de kamer hoeft te verlaten. Deze producten kun je bestellen via een app of roomservice of al tijdens het boekingsproces.

Zeep-sommelier

Deze keuze in amenities is een luxe service, waarmee je relatief eenvoudig een persoonlijke experience kunt creëren. Er zijn zelfs hotels die een soap-sommelier of een bathologist hebben, die de gast kunnen helpen om tot een persoonlijke zeepkeuze te komen. Noem het overdreven, of noem het luxe. Ook zijn er hotels die een grote selectie aan care-producten op de kamer zetten. Soho House, bijvoorbeeld. Uiteraard in navulverpakkingen, want wegwerpproducten zijn uiteraard uit den boze.

Neus

Steeds vaker zien we dat hotels hun eigen parfum laten maken, die past bij het concept van het hotel. Deze geur komt dan bijvoorbeeld terug in de roomspray, en in de verzorgingsproducten. Een bedrijf als Marie-Stella-Maris biedt deze mogelijkheid. Hun ‘neus’ vertaalt de identiteit van het hotel in een eigen geurlijn. Uiteraard worden deze producten ook verkocht, zodat je het hotelgevoel thuis kunt vasthouden.

Doe-het-zelf

Ook een nieuwe ontwikkeling is dat gasten zelf hun care-producten kunnen maken. Met botanicals uit de eigen kruidentuin, bijvoorbeeld, of met natuurproducten uit de omgeving van het hotel. Korinkyo Hotel biedt deze service aan. In dit minimalistische Japanse boetiekhotel is een inpandige aroma-destilleerderij, waar de gast zelf etherische oliën kan maken met uit de tuinen of bossen geplukte producten. De oliën kun je in de sauna en het bad op het dak van het hotel gebruiken. Zo krijgt een gast en een unieke experience en een product op maat. En dat is exact wat de gast van nu het liefste wil.

Op de Independent Hotel Show Amsterdam vind je verschillende partijen die gespecialiseerd zijn in care-producten en producten voor de spa, zoals Marie-Stella-Maris en Biologique Recherche’s. De Independent Hotel Show vindt op 14 en 15 maart plaats in de RAI in Amsterdam. Voor tickets en meer informatie, kijk op: www.independenthotelshow.nl.

Overig nieuws