U heeft gezocht op : swot

10 november 2020 Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

22 december 2016 Achtergronden
Sales en revenue management; vrienden of vijanden?

Begin jaren negentig waren in de hotellerie de rollen en verantwoordelijkheden van de commerciële afdelingen duidelijk. Salestaken bestonden uit acquisitie-activiteiten, afsluiten van contracten en relatiemanagement met lokale corporate accounts, FIT- en seriecontracten met incoming en buitenla ...

27 april 2007 Ondernemen
De prijs van verandering

De consument van gisteren is niet de consument van vandaag, laat staan die van morgen. Veranderingen en ontwikkelingen gaan snel; zij zitten met een hoog tempo de bedrijven op de hielen. Ondernemers die vandaag nog succesvol zijn, lopen het risico morgen uit de markt geprijsd te worden. Beroepen en ...

2 april 2005 Achtergronden Longread
Hotelmarketing: De investering gaat voor de baat uit

Wat mag marketing en sales kosten? Een vraag die met de regelmaat van een klok terugkeert in discussies rond marketingplannen en verkoopacties. Vaak wordt dan verwezen naar de algemeen gehanteerde ratio's zoals die in de hospitalityindustrie worden gehanteerd. Grofweg geldt, dat een marketingbud ...

17 september 2003 Achtergronden
Het failliet van accountmanagement

Iemand die binnen zijn bedrijf veel met inkoop te maken heeft, verzuchtte onlangs: ‘Iedereen die tegenwoordig iets te verkopen heeft, wil met mij een relatie. Gek wordt ik ervan! Ik wil helemaal geen relatie met mijn leveranciers!’ Tot voor kort waren veel commerciële organisatie ...

2 juni 2003 Achtergronden
Verkoopstrategieën anno 2003: aanvallen of verdedigen?

‘Prospecting’, ‘coldcalling’, ‘hardselling’... De marktsituatie is veranderd en daarmee de manier van verkopen. Teruglopende omzet, afnemende bezettingscijfers... Voor veel bedrijven reden genoeg om het sales-roer resoluut om te gooien. Het toverwoord is nu weer & ...

23 december 2002 Economie Ondernemen
De effectiviteit van het planningsproces

De Nederlandse hotels werden in 2001 voor het eerst sinds jaren geconfronteerd met tegenvallende resultaten. Hoe gaan de hôteliers om met de gewijzigde omstandigheden? In de zomer van 2002 heeft Horwath Consulting een kort inventariserend onderzoek gedaan naar de wijze waarop het proces van he ...

5 november 2001
Strategische Accountplanning

Wat doet u om uw goede klanten te behouden? Hoe zorgt u ervoor dat ze meer gaan renderen? Slechts weinig hôteliers hebben hierop een bevredigend antwoord. Het is tekenend voor de situatie waarin het accountmanagement van veel hospitalitybedrijven zich bevindt. Een helder inzicht in de status v ...

13 februari 1999
Nederlandse financiers zijn terughoudend

De eigenaar van een hotel stapt naar de bank. Prima locatie - dat hotel -; 150 kamers; drie tot vier sterren; exploitatieresultaat voor vaste lasten (Gross Operating Profit, ofwel GOP) 35% van de omzet; een Eigen Vermogen / Vreemd Vermogen verhouding van 50/50; gunstige marktvooruitzichten. De gep ...

Laad meer resultaten

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: