5 do's en dont's voor de hotelbar

16 januari 2015 |
5 do's en dont's voor de hotelbar<

Speciaal voor Hospitality Management verzamelde Rob Bongers, directeur van Horeca Development, de 5 do's en dont's voor de hotelbar. Hij is
tevens auteur van de Barbijbel.

De bar van het Mercure Amsterdam City hotel is een voorbeeld van een eilandbar.

Do’s

1. Zorg voor een sociale bar, vaak is dit een eilandbar (of zoals ze het in Tel Aviv noemen een ‘pick-up’ bar.)
2. Bij een eilandbar heb je vaak geen ‘backbar’, zorg voor een strak en netjes afgewerkte ‘undercounter’.
3. De minimale bezetting bij een eilandbar is vaak twee bartenders. Houd hier bij de exploitatiebegroting rekening mee.
4. Bij een open bar hoort ook een bartender met een ‘open’ mentaliteit.
5. Voorraad van glaswerk, sterke drank en emballage dient voldoende aandacht te krijgen.

Dont’s

1. Niet investeren in een glazenspoelmachine met osmose en een korvenrek.
2. Te weinig POS (kassa’s). Hierdoor kunnen kruisingen met collega bartenders voorkomen worden.
3. Teveel focus leggen op bier, terwijl de omzetverwachting laag is.
4. Een espressomachine proberen te integreren, terwijl sales-mix prognose weinig koffieverkoop voorziet.
5. Afvalbakken in het zicht (!)

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Tech
Opnieuw grote hack bij Marriott

De Amerikaanse hotelketen Marriott is alweer slachtoffer geworden van een hack. Hackers hebben namelijk toegang gekregen tot de gegevens van 5,2 miljoen gasten, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend op haar website. In 2018 kregen hackers al toegang tot de gegevens van 500 miljoen Marriott-gasten....

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: "Het glipt nu tussen je vingers door"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: