5 do's en dont's voor de hotelbar

16 januari 2015 |
5 do's en dont's voor de hotelbar

Speciaal voor Hospitality Management verzamelde Rob Bongers, directeur van Horeca Development, de 5 do's en dont's voor de hotelbar. Hij is
tevens auteur van de Barbijbel.

De bar van het Mercure Amsterdam City hotel is een voorbeeld van een eilandbar.

Do’s

1. Zorg voor een sociale bar, vaak is dit een eilandbar (of zoals ze het in Tel Aviv noemen een ‘pick-up’ bar.)
2. Bij een eilandbar heb je vaak geen ‘backbar’, zorg voor een strak en netjes afgewerkte ‘undercounter’.
3. De minimale bezetting bij een eilandbar is vaak twee bartenders. Houd hier bij de exploitatiebegroting rekening mee.
4. Bij een open bar hoort ook een bartender met een ‘open’ mentaliteit.
5. Voorraad van glaswerk, sterke drank en emballage dient voldoende aandacht te krijgen.

Dont’s

1. Niet investeren in een glazenspoelmachine met osmose en een korvenrek.
2. Te weinig POS (kassa’s). Hierdoor kunnen kruisingen met collega bartenders voorkomen worden.
3. Teveel focus leggen op bier, terwijl de omzetverwachting laag is.
4. Een espressomachine proberen te integreren, terwijl sales-mix prognose weinig koffieverkoop voorziet.
5. Afvalbakken in het zicht (!)

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
Hotelovernachtingen volgend jaar weer terug op niveau 2019

Na de grootste dip uit de historie van de hotelsector is herstel in zicht. In 2022 komt het aantal hotelovernachtingen in Nederland weer uit op het niveau van piekjaar 2019 met bijna 55 miljoen. In Amsterdam duurt het een jaar langer voordat de schade is ingelopen, omdat de stad erg afhankelijk is v ...

Achtergronden Ondernemen
Max Brown Hotels winnaar 'Hotel Website of the Year 2021'

Zojuist is tijdens een digitale ceremonie bekend gemaakt dat Max Brown Hotels winnaar is geworden van de Hotel Website of the Year verkiezing 2021. De hotelketen mag deze titel een jaar lang voeren en heeft een bokaal en een cheque ter waarde van € 1.000 ontvangen. Communicatieboodschap door ...

Personeel Achtergronden
Bekende gezichten van Château Neercanne nemen afscheid

Château Neercanne kondigt aan dat twee bekende gezichten van Château Neercanne per 1 maart aanstaande afscheid gaan nemen vanwege een volgende stap in hun carrière. Maître d’Hotel Dennis Lemmens maakt promotie binnen Oostwegel Collection en wordt Food & Beverage Ma ...

Hans van Spronsen
Column Hans van Spronsen: 2020; Het jaar van personeelstekort tot gastentekort

Begin 2020 was onze zorg en grootste uitdaging voor het jaar: het personeelstekort. In maart werden we ruw geconfronteerd met een nieuwe werkelijkheid. Corona sneed ons de pas af. Dit met ongelofelijke gevolgen voor onze sector. Al snel moesten we leven met de verplichte sluiting en vervolgens met d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: