Accor: bijna 3000 online check-ins per dag

2 februari 2015 |
Accor: bijna 3000 online check-ins per dag

Al meer dan duizend hotels wereldwijd hebben de online incheckservice Welcome by Le Club Accorhotels geïmplementeerd. En dit maar enkele maanden
na de lancering. Gasten kunnen dit nieuwe concept ervaren in zeventig procent van het Accor-hotelnetwerk in Latijns-Amerika, veertig procent van de vestigingen in Noord-, Centraal en Oost-Europa en twintig procent van de hotels in Frankrijk.

3000 check-ins per dag
Uit de bijna drieduizend check-ins per dag, waarvan meer dan veertig procent* van op een mobiele telefoon, blijkt dat deze service helemaal afgestemd is op de gewoonten en wensen van de moderne reiziger: 92 procent van de gasten die ervan gebruik maakten, geeft aan dat voor hun volgende verblijf opnieuw te willen doen.

In 2015 zal Accor deze service bij nog eens vijftienhonderd hotels uitrollen, waarmee deze oplossing voor online inchecken / fast check-out beschikbaar zal zijn in vijfenzeventig procent van zijn Europese en Franse netwerk.

Digitale strategie
Welcome by Le Club Accorhotels maakt deel uit van de digitale strategie van de groep, die erop gericht is het digitale/online aspect te herbekijken en te integreren in alle stadia van het gastentraject. Dankzij Welcome by Le Club Accorhotels kan de gast zich twee dagen voor zijn aankomst online registreren. Dus geen tijdrovende administratie meer ter plaatse. De kamer wordt op voorhand gekozen en toegekend op basis van de eerder verschafte informatie. Bij aankomst ligt de sleutel klaar en kan de hotelmanager zijn gast een vlottere en persoonlijkere ontvangst bieden. Aan het einde van het verblijf kan de klant zonder omhaal vertrekken. Om uit te checken hoeft hij alleen zijn sleutel af te geven om duidelijk te maken dat zijn kamer vrij is. De factuur ontvangt hij via e-mail.

Over Accor
Accor, ‘s werelds toonaangevende hoteloperator, biedt haar gasten en klanten de deskundigheid van zowel een hoteloperator en franchisegever (HotelServices) als van een hotelbezitter en investeerder (HotelInvest), met als doelstelling het realiseren van aanhoudende groei en harmonieuze ontwikkeling van het netwerk.

Met ruim 3.600 hotels en 460.000 kamers, verdeeld over alle hotelsegmenten, verwelkomt Accor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers in 92 landen. Het merkportfolio bestaat uit de luxe hotels Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, de midscale-hotels Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio en de economy-hotels ibis, ibis Styles, ibis budget en hotelF1. De hotelgroep heeft een sterke online aanwezigheid die bestaat uit de boekingsportal accorhotels.com, individuele boekingssites per hotelmerk en het loyaliteitsprogramma Le Club Accorhotels.

In Nederland
In Nederland biedt Accor haar gasten een brede keuze uit 40 hotels, van het luxe tot het economy-segment:
1 Sofitel Legend - het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 Pullman hotel – Pullman Eindhoven Cocagne, 1 MGallery hotel – INK Hotel Amsterdam, 8 Novotel hotels, 1 Suite Novotel, 13 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 3 ibis Styles hotels en 2 ibis budget hotels.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 3

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 3 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Het laatste deel volgt over enkele dagen. Je team, was dat groot? ...

Columns
Column: Inzicht in gastvrijheidspsychologie gewenst

Triest nieuws, maar we zullen nog een lange periode moeten dealen met het coronavirus. Alhoewel veel hotels in Nederland deze zomer hebben geprofiteerd van de binnenlandse vakanties gaan we een twijfelachtige herfst en winter tegemoet. Ik ben bang dat een deel van uw gasten een psychologisch ‘ ...

Hotelketens
Hotel Merici Sittard wordt toegevoegd aan Accor hotelmerk MGallery

Hotel Merici Sittard van Black Label Hotels wordt per 1 april 2021 onderdeel van Accor’s MGallery Hotel Collection. Het viersterrenhotel is gevestigd in het voormalige klooster van de zusters Ursulinen aan de Oude Markt in het centrum van Sittard. De franchise partner is de huidige operator, B ...

Toerisme Airbnb
Dit zijn de meest gastvrije plekken in Nederland

Staycations zorgen voor een nieuwe trend. Nederlanders zoeken vaker landelijke gebieden op, waarbij met name Airbnb-gasten in minder bezochte provincies gastvrij ontvangen zijn door hosts. In verband met COVID-19 zijn Nederlanders gevraagd deze herfstvakantie dichtbij huis te blijven. Airbnb spoort ...

Hotelbouwplannen Opening
Boutique hotel WSHS opent in 2021

Iets stilletjes tot leven laten komen. Iets dat er al lang was, maar ineens van zich laat horen. Het is de metamorfose van het oude Weeshuis (1599) in Gouda naar Boutique hotel WSHS; nu nog volop in de steigers, straks een stijlvol toevluchtsoord met internationale allure. Met veel liefde is het mon ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Rechter oordeelt: horeca blijft dicht

De horeca blijft voorlopig dicht. Zo oordeelde de rechter vanmiddag in de rechtbank in Den Haag. Een aantal horecaondernemers had een kort geding tegen de Staat aangespannen met als inzet dat de horeca weer de deuren mocht openen. De rechter ging daar niet in mee. Over twee weken volgt de motivering ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: