Accor: bijna 3000 online check-ins per dag

2 februari 2015 |
Accor: bijna 3000 online check-ins per dag

Al meer dan duizend hotels wereldwijd hebben de online incheckservice Welcome by Le Club Accorhotels geïmplementeerd. En dit maar enkele maanden
na de lancering. Gasten kunnen dit nieuwe concept ervaren in zeventig procent van het Accor-hotelnetwerk in Latijns-Amerika, veertig procent van de vestigingen in Noord-, Centraal en Oost-Europa en twintig procent van de hotels in Frankrijk.

3000 check-ins per dag
Uit de bijna drieduizend check-ins per dag, waarvan meer dan veertig procent* van op een mobiele telefoon, blijkt dat deze service helemaal afgestemd is op de gewoonten en wensen van de moderne reiziger: 92 procent van de gasten die ervan gebruik maakten, geeft aan dat voor hun volgende verblijf opnieuw te willen doen.

In 2015 zal Accor deze service bij nog eens vijftienhonderd hotels uitrollen, waarmee deze oplossing voor online inchecken / fast check-out beschikbaar zal zijn in vijfenzeventig procent van zijn Europese en Franse netwerk.

Digitale strategie
Welcome by Le Club Accorhotels maakt deel uit van de digitale strategie van de groep, die erop gericht is het digitale/online aspect te herbekijken en te integreren in alle stadia van het gastentraject. Dankzij Welcome by Le Club Accorhotels kan de gast zich twee dagen voor zijn aankomst online registreren. Dus geen tijdrovende administratie meer ter plaatse. De kamer wordt op voorhand gekozen en toegekend op basis van de eerder verschafte informatie. Bij aankomst ligt de sleutel klaar en kan de hotelmanager zijn gast een vlottere en persoonlijkere ontvangst bieden. Aan het einde van het verblijf kan de klant zonder omhaal vertrekken. Om uit te checken hoeft hij alleen zijn sleutel af te geven om duidelijk te maken dat zijn kamer vrij is. De factuur ontvangt hij via e-mail.

Over Accor
Accor, ‘s werelds toonaangevende hoteloperator, biedt haar gasten en klanten de deskundigheid van zowel een hoteloperator en franchisegever (HotelServices) als van een hotelbezitter en investeerder (HotelInvest), met als doelstelling het realiseren van aanhoudende groei en harmonieuze ontwikkeling van het netwerk.

Met ruim 3.600 hotels en 460.000 kamers, verdeeld over alle hotelsegmenten, verwelkomt Accor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers in 92 landen. Het merkportfolio bestaat uit de luxe hotels Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, de midscale-hotels Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio en de economy-hotels ibis, ibis Styles, ibis budget en hotelF1. De hotelgroep heeft een sterke online aanwezigheid die bestaat uit de boekingsportal accorhotels.com, individuele boekingssites per hotelmerk en het loyaliteitsprogramma Le Club Accorhotels.

In Nederland
In Nederland biedt Accor haar gasten een brede keuze uit 40 hotels, van het luxe tot het economy-segment:
1 Sofitel Legend - het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 Pullman hotel – Pullman Eindhoven Cocagne, 1 MGallery hotel – INK Hotel Amsterdam, 8 Novotel hotels, 1 Suite Novotel, 13 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 3 ibis Styles hotels en 2 ibis budget hotels.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Corona
Swissôtel op Damrak dwingt huurkorting af

Het Swissôtel op het Amsterdamse Damrak dwingt bij rechter 50 procent huurkorting af, zo lezen we op de website van het Parool. Het hotel telt 114 kamers en een restaurant. De huur bedraagt jaarlijks ruim één miljoen euro. Het hotel stelt dat het hard wordt getroffen door de coro ...

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: