Accor: bijna 3000 online check-ins per dag

2 februari 2015 |
Accor: bijna 3000 online check-ins per dag<

Al meer dan duizend hotels wereldwijd hebben de online incheckservice Welcome by Le Club Accorhotels geïmplementeerd. En dit maar enkele maanden
na de lancering. Gasten kunnen dit nieuwe concept ervaren in zeventig procent van het Accor-hotelnetwerk in Latijns-Amerika, veertig procent van de vestigingen in Noord-, Centraal en Oost-Europa en twintig procent van de hotels in Frankrijk.

3000 check-ins per dag
Uit de bijna drieduizend check-ins per dag, waarvan meer dan veertig procent* van op een mobiele telefoon, blijkt dat deze service helemaal afgestemd is op de gewoonten en wensen van de moderne reiziger: 92 procent van de gasten die ervan gebruik maakten, geeft aan dat voor hun volgende verblijf opnieuw te willen doen.

In 2015 zal Accor deze service bij nog eens vijftienhonderd hotels uitrollen, waarmee deze oplossing voor online inchecken / fast check-out beschikbaar zal zijn in vijfenzeventig procent van zijn Europese en Franse netwerk.

Digitale strategie
Welcome by Le Club Accorhotels maakt deel uit van de digitale strategie van de groep, die erop gericht is het digitale/online aspect te herbekijken en te integreren in alle stadia van het gastentraject. Dankzij Welcome by Le Club Accorhotels kan de gast zich twee dagen voor zijn aankomst online registreren. Dus geen tijdrovende administratie meer ter plaatse. De kamer wordt op voorhand gekozen en toegekend op basis van de eerder verschafte informatie. Bij aankomst ligt de sleutel klaar en kan de hotelmanager zijn gast een vlottere en persoonlijkere ontvangst bieden. Aan het einde van het verblijf kan de klant zonder omhaal vertrekken. Om uit te checken hoeft hij alleen zijn sleutel af te geven om duidelijk te maken dat zijn kamer vrij is. De factuur ontvangt hij via e-mail.

Over Accor
Accor, ‘s werelds toonaangevende hoteloperator, biedt haar gasten en klanten de deskundigheid van zowel een hoteloperator en franchisegever (HotelServices) als van een hotelbezitter en investeerder (HotelInvest), met als doelstelling het realiseren van aanhoudende groei en harmonieuze ontwikkeling van het netwerk.

Met ruim 3.600 hotels en 460.000 kamers, verdeeld over alle hotelsegmenten, verwelkomt Accor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers in 92 landen. Het merkportfolio bestaat uit de luxe hotels Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, de midscale-hotels Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio en de economy-hotels ibis, ibis Styles, ibis budget en hotelF1. De hotelgroep heeft een sterke online aanwezigheid die bestaat uit de boekingsportal accorhotels.com, individuele boekingssites per hotelmerk en het loyaliteitsprogramma Le Club Accorhotels.

In Nederland
In Nederland biedt Accor haar gasten een brede keuze uit 40 hotels, van het luxe tot het economy-segment:
1 Sofitel Legend - het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 Pullman hotel – Pullman Eindhoven Cocagne, 1 MGallery hotel – INK Hotel Amsterdam, 8 Novotel hotels, 1 Suite Novotel, 13 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 3 ibis Styles hotels en 2 ibis budget hotels.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Tech
Opnieuw grote hack bij Marriott

De Amerikaanse hotelketen Marriott is alweer slachtoffer geworden van een hack. Hackers hebben namelijk toegang gekregen tot de gegevens van 5,2 miljoen gasten, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend op haar website. In 2018 kregen hackers al toegang tot de gegevens van 500 miljoen Marriott-gasten....

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: "Het glipt nu tussen je vingers door"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: