Accor: bijna 3000 online check-ins per dag

2 februari 2015 |
Accor: bijna 3000 online check-ins per dag<

Al meer dan duizend hotels wereldwijd hebben de online incheckservice Welcome by Le Club Accorhotels geïmplementeerd. En dit maar enkele maanden
na de lancering. Gasten kunnen dit nieuwe concept ervaren in zeventig procent van het Accor-hotelnetwerk in Latijns-Amerika, veertig procent van de vestigingen in Noord-, Centraal en Oost-Europa en twintig procent van de hotels in Frankrijk.

3000 check-ins per dag
Uit de bijna drieduizend check-ins per dag, waarvan meer dan veertig procent* van op een mobiele telefoon, blijkt dat deze service helemaal afgestemd is op de gewoonten en wensen van de moderne reiziger: 92 procent van de gasten die ervan gebruik maakten, geeft aan dat voor hun volgende verblijf opnieuw te willen doen.

In 2015 zal Accor deze service bij nog eens vijftienhonderd hotels uitrollen, waarmee deze oplossing voor online inchecken / fast check-out beschikbaar zal zijn in vijfenzeventig procent van zijn Europese en Franse netwerk.

Digitale strategie
Welcome by Le Club Accorhotels maakt deel uit van de digitale strategie van de groep, die erop gericht is het digitale/online aspect te herbekijken en te integreren in alle stadia van het gastentraject. Dankzij Welcome by Le Club Accorhotels kan de gast zich twee dagen voor zijn aankomst online registreren. Dus geen tijdrovende administratie meer ter plaatse. De kamer wordt op voorhand gekozen en toegekend op basis van de eerder verschafte informatie. Bij aankomst ligt de sleutel klaar en kan de hotelmanager zijn gast een vlottere en persoonlijkere ontvangst bieden. Aan het einde van het verblijf kan de klant zonder omhaal vertrekken. Om uit te checken hoeft hij alleen zijn sleutel af te geven om duidelijk te maken dat zijn kamer vrij is. De factuur ontvangt hij via e-mail.

Over Accor
Accor, ‘s werelds toonaangevende hoteloperator, biedt haar gasten en klanten de deskundigheid van zowel een hoteloperator en franchisegever (HotelServices) als van een hotelbezitter en investeerder (HotelInvest), met als doelstelling het realiseren van aanhoudende groei en harmonieuze ontwikkeling van het netwerk.

Met ruim 3.600 hotels en 460.000 kamers, verdeeld over alle hotelsegmenten, verwelkomt Accor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers in 92 landen. Het merkportfolio bestaat uit de luxe hotels Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, de midscale-hotels Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio en de economy-hotels ibis, ibis Styles, ibis budget en hotelF1. De hotelgroep heeft een sterke online aanwezigheid die bestaat uit de boekingsportal accorhotels.com, individuele boekingssites per hotelmerk en het loyaliteitsprogramma Le Club Accorhotels.

In Nederland
In Nederland biedt Accor haar gasten een brede keuze uit 40 hotels, van het luxe tot het economy-segment:
1 Sofitel Legend - het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 Pullman hotel – Pullman Eindhoven Cocagne, 1 MGallery hotel – INK Hotel Amsterdam, 8 Novotel hotels, 1 Suite Novotel, 13 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 3 ibis Styles hotels en 2 ibis budget hotels.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
Nederlandse economie krimpt historisch met 8,5 procent

Volgens de eerste berekening van het CBS, op basis van nu beschikbare gegevens, is het bruto binnenlands product (bbp) in het tweede kwartaal van 2020 met 8,5 procent gedaald ten opzichte van een kwartaal eerder. Een dergelijke krimp is niet eerder door het CBS gemeten. De daling van het bbp in h...

Coronacrisis
CEO van Generator Hostels reageert op de quarantaineregels van het VK na verblijf in Nederland

Nederland is voor veel landen roodgekleurd, wanneer het corona betreft. Het aantal besmettingen per 100.000 inwoners is immers behoorlijk opgelopen in ons land, waardoor ons land een risicogebied is en enkel essentiële reizen door Britten naar ons land worden aangeraden. Britten die terugkeren ...

Economie Toerisme
Onderzoek: coronacrisis treft hotelindustrie zwaarder dan platforms zoals Airbnb

Op het hoogtepunt van de zomervakantie overtreffen de 'short-term rentals' op platforms zoals Airbnb de prestaties van de hotelmarkt. Deze platforms presteerden over het algemeen duidelijk beter dan vergelijkbare kwaliteitshotelconcurrenten, volgens een STR- en AirDNA-studie van 15 stedelijk...

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse reizigers veranderen reisgedrag na corona: kleinere accommodaties en later boeken

Met het coronavirus in ons midden verandert ook ons reisgedrag. We kiezen voor kleinere accommodaties, stappen eerder in de auto dan het vliegtuig en kiezen massaal voor last minutes. Dat blijkt uit onderzoek van de VakantieDiscounter. Kleinschalige accommodaties worden populairder Van de 1....

Opening Utrecht
Nieuwste horecalocatie van Utrecht geopend

Drukke dagen in de keuken, nieuwe soepproevers en een volgeboekt hotel: de opening van Utrechts eerste soepbar Soep-er, én van de negen sfeervolle kamers van het bovengelegen logement Petit Beijers is een feit. Op zondag 12 juli openden horecaondernemers Janine en Tom hun deuren aan Vismarkt ...

Personalia
Hotelier Martin Lindelauf gaat met pensioen

Na ruim vierendertig jaar gaat Martin Lindelauf met pensioen. Een pensioen dat welverdiend is, maar velen vinden het toch jammer om hem te zien gaan. Collega, zakenpartner, leermeester of hoe je hem ook zou willen noemen, de man met het jaloersmakende cv gaat er definitief mee stoppen. Martin&rs...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: