Accor lanceert nieuw merk: Emblems Collection

Auteur: Redactie
Hotelketens Internationaal 24 november 2021
Accor lanceert nieuw merk: Emblems Collection

Accor introduceert Emblems Collection, een nieuw portfolio van boetiekhotels en luxeresorts. Het merk wordt gelanceerd met het flagship-hotel Guiyang Art Center Hotel, Emblems Collection, dat in december 2022 opent. Emblems Collection zal naar verwachting tot 60 hotels en resorts groeien in 2030.

“Emblems Collection voegt een opwindende nieuwe dimensie toe aan het luxe aanbod van Accor. Een belangrijk aandachtspunt van onze ontwikkelingsstrategie is om te groeien binnen onze sterkste merken en toonaangevende business accelerators, inclusief de luxe- en collectiemerken. Ondertussen zorgen we ervoor dat alle 40+ merken in ons wereldwijde portfolio blijven groeien en evolueren”, aldus Sébastien Bazin, voorzitter en CEO van Accor. “De hotels die we in Emblems Collection opnemen, worden bestuurd door hoteliers die hun onafhankelijke hotels koesteren, maar ook de voordelen van een wereldwijde partner willen.”

Met de creatie van Emblems Collection breidt Accor zijn plaats binnen collection brands uit en streeft naar net zoveel succes als Accor heeft met MGallery Hotel Collection, een portefeuille die meer dan 100 boetiekhotels wereldwijd telt. Met een vergelijkbare vrijgevochten benadering, maar dan gericht op het luxesegment, bestaat Emblems Collection uit unieke hotels die bekendstaan om hun ontwerper(s), demografie of bestemming. De kenmerkende elementen van de hotels zijn de luxueuze omgeving, Instagramwaardige zwembaden en levendige openbare ruimtes. Emblems Collection-hotels en -resorts vallen in drie categorieën:

Emblems Collectie Heritage: hotels als landmark van hun bestemming. Gebouwen die bijdragen aan het karakter van een stad, plaats of land. Die geschiedenis kenmerken en culturele tradities vieren.

Emblems Collection Retreat: resorts op heerlijke stranden of in landelijke omgevingen, met holistische spa- en wellnessmogelijkheden.

Emblems Collection Signature: designhotels die een esthetisch universum belichamen. Een ode zijn aan de stijl en signature van de ontwerper(s) of oorspronkelijke bewoners die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van het hotel.

Ontworpen voor onafhankelijke hoteliers

Emblems Collection is ontworpen met de behoeften van onafhankelijke hoteleigenaren in het achterhoofd. De hotelnormen van de collectie zijn flexibel voor degenen die de luxestatus van hun hotel of resort willen upgraden en hun wereldwijde profiel een boost willen geven. Emblems Collection is het enige luxemerk van Accor dat mogelijkheden biedt om franchiseovereenkomsten te tekenen. Het nieuwe merk zal zijn hotels aanmoedigen om hun unieke identiteit te behouden, wat belangrijk is voor hoteliers die hebben geïnvesteerd in het creëren van een bepaalde stijl. Bovendien biedt Emblems Collection directe ROI en de mogelijkheid om inkomsten te maximaliseren met directe toegang tot de kracht van Accor's sales-, distributie- en loyaliteitsplatform.

“Voor eigenaren en ontwikkelaars die unieke luxehotels hebben gecreëerd, of die een nieuw luxehotel willen ontwikkelen, bieden we een collectiemerk dat de status en van hun eigendom een boost kan geven met beperkte investeringen in marketing en branding", aldus Agnes Roquefort, Chief Development Officer van Accor. “Door lid te worden van Emblems Collection kunnen hoteliers hun kosten en werkzaamheden optimaliseren door middel van Accor's wereldwijde distributie- en leveringsnetwerken.”

Eerste stop: China

Guiyang Art Centre Hotel, Emblems Collection is het vlaggenschip van het nieuwe hotelportfolio en gevestigd in het Guiyang Art Centre. Deze oorspronkelijke privéwoning trekt bezoekers door het weelderige landschap, uitgestrekte terrein en de serene wellness-sfeer. De stad Guiyang staat bekend om het warme klimaat en ligt centraal in de provincie Guizhou aan de noordelijke oever van de Nanming-rivier. Guiyang, ook wel de hoofdstad van de zomerresorts in China genoemd, is een van de snelst groeiende steden van het land, een toeristische hotspot en populair onder zowel nationale als internationale luxe reizigers.

Gary Rosen, CEO Greater China Accor: “Als een van de belangrijkste horecamarkten ter wereld is China de perfecte locatie om ons nieuwste luxemerk te lanceren, en we zijn vereerd om weer samen te werken met onze vertrouwde partner, HLC Group. HLC is een zakelijk leider in de provincie Guizhou en een van de belangrijkste particuliere ondernemingen van China. Dit grootse en raadselachtige gebouw heeft lang de aandacht getrokken van bewoners en bezoekers van Guiyang. Emblems Collection zal het iconische monument een nieuw, fris, modern en luxe leven inblazen met de hoge gastvrijheidsnormen die we verwachten binnen de collectie.” Het hotel telt 64 suites, twee balzalen, een zwembad, spa, fitnessruimte, verschillende bars, lounges en restaurants.

Accor is actief op zoek naar nieuwe hotels en resorts om aan de collectie toe te voegen. Parijs en Praag zijn twee belangrijke steden waar luxe erfgoedhotels in aanmerking kunnen komen voor de categorieën Emblems Collection Heritage of Emblems Collection Signature. Andere doelsteden voor potentiële groei zijn Londen, Amsterdam, Berlijn, Madrid, Marrakesh, Caïro, Amman, Doha, Moskou, Bangkok, Seoel, Sydney, Montréal, New York, Havana, Cartagena, Santiago, Buenos Aires, Montevideo en Santiago. Voor Emblems Collection Retreat staan onder meer Toscane, Mikonos, Bodrum, Algarve, Bali, de Gold Coast van Australië en de Riviera Maya in Mexico op de shortlist.

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws