Online check-in bij 1000 Accor hotels

30 april 2014 |
Online check-in bij 1000 Accor hotels

Accor kondigt de lancering aan van haar wereldwijde online check-in-systeem. Vooraf online inchecken, bespaart gasten tijd bij aankomst en vertrek. Administratieve handelingen worden
door de service beperkt. Accor streeft er naar om voor eind 2014 de service te implementeren in minimaal 30% van haar 3.600 hotel.

47% via mobiele telefoons
Meer dan twee miljard mensen zijn in het bezit van een smartphone. Daarbij verloopt ruim 47% van de reiszoekopdrachten via mobiele telefoons. De smartphone is belangrijk bij de voorbereiding en organisatie van een reis. De online check-in van Accor speelt hierop in.

Welkom via sms
Na de boeking, worden hotelgasten twee dagen voor aankomst uitgenodigd om online in te checken. Op de dag van aankomst ontvangen ze een welkomstbericht via sms. Deze bevestigt de kamer, geeft aan dat de sleutel klaar ligt en toont praktische reisinformatie zoals transport-services naar het hotel, toegangscodes tot de parkeerplaats et cetera.

factuur per mail
Bij aankomst krijgt de gast de sleutel. Inchecken is overbodig. De hotelier kan zijn tijd gebruiken om gehoor te geven aan wensen of vragen van de gasten. Om uit te checken, levert men de sleutel weer in. De factuur wordt vervolgens per email verzonden.

Loyaltiteitskaart
De online check-in is beschikbaar voor reizigers die boeken via de websites, mobiele applicaties, telefonisch of een loyaltiteitskaart bezitten.

“Gasten boeken vaker online en verwachten sneller e service. De online check-in procedure maakt dit mogelijk. Het bespaart tijd, en geeft hotelpersoneel tijd voor persoonlijk contact met de gast. Dat is waar ons innovatiebeleid om draait: het verbeteren van de hotelervaring. Voor, tijdens en na het verblijf. Dankzij deze instelling loopt Accor digitaal voorop”, verklaart Vivek Badrinath, Deputy Chief Executive Officer, Marketing, Digital Solutions, Distribution en Information Systems.

WK voetbal
Het nieuwe systeem is getest in circa 20 vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Het concept wordt nu ingezet in 60 hotels in 13 landen. In Brazilië, waar Accor marktleider is, zullen nagenoeg alle vestigingen in de gaststeden voor het WK voetbal in juni 2014 aangesloten zijn bij de dienst.
“De eerste resultaten vanuit reeds aangesloten hotels zijn zeer positief. Meer dan 90% van de gasten is van plan het gebruik van de service te herhalen. Wachtrijen worden kleiner en hoteliers hebben meer aandacht voor hun gasten. Ze kunnen zichzelf volledig overgeven aan hun passie: het werk als gastheer”, verklaart Christine Pouletty, Project Manager.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Tech Branded Content
Netflix streamen kan nu ook op de hotelkamer

Het Van der Valk Hotel in Vianen heeft een primeur te pakken. In dit hotel kunnen de hotelgasten, op dit moment op 12 kamers, alle content vanaf hun eigen device streamen naar de hotel-tv. Dit is nieuw, want met name Netflix kon in hotels tot op heden niet zomaar gestreamd worden. Thuis kan vrijw ...

Hotelketens Achtergronden
Escape room geopend in Hampshire Hotel

Sir Paul McCartney verlaat halsoverkop zijn hotelkamer na een onrustige nacht. In zijn haast is hij een gigantische koffer vergeten. De inhoud hiervan is raadselachtig. Vrijwel meteen na zijn vertrek contacteert zijn management het hotel. Zij verzoeken nadrukkelijk de koffer te bewaken en deze niet ...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Start van bouw Hotel De Timmerfabriek Vlissingen

Op donderdag 26 november heeft Wethouder John de Jonge, doormiddel van het onthullen van het bouwbord, de bouw van Hotel De Timmerfabriek officieel ingeluid. In het rijksmonumentale pand uit 1914 worden naast maar liefst 68 luxe loft (hotel)appartementen een restaurant, brasserie met chefs table, ba ...

Hotelketens Culinair
Thuisbezorging door Van der Valk tijdens Kerst

Het is niemand ontgaan; de horeca gaat er inmiddels vanuit dat er geen massale openstelling komt deze Kerst. Ook op het Van der Valk concern heeft corona flinke impact. Hoewel overnachtende hotelgasten welkom zijn, ziet de Kerst er voor Nederlands grootste horecabedrijf dit jaar heel anders uit. Sti ...

Interview Longread
Interview: ''Gelukkig hebben wij long-stay appartementen''

Loppersum. De Groningse plaats staat bekend als epicentrum van de aardbevingen, veroorzaakt door de gaswinning door de NAM. Tegelijkertijd is het een oase van rust, een plek waar je ruimte vindt en veilig kunt vertoeven. Cees de Vries, eigenaar van Hotel Spoorzicht & Spa, neemt ons mee door zijn ...

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: