Online check-in bij 1000 Accor hotels

30 april 2014 |
Online check-in bij 1000 Accor hotels<

Accor kondigt de lancering aan van haar wereldwijde online check-in-systeem. Vooraf online inchecken, bespaart gasten tijd bij aankomst en vertrek. Administratieve handelingen worden
door de service beperkt. Accor streeft er naar om voor eind 2014 de service te implementeren in minimaal 30% van haar 3.600 hotel.

47% via mobiele telefoons
Meer dan twee miljard mensen zijn in het bezit van een smartphone. Daarbij verloopt ruim 47% van de reiszoekopdrachten via mobiele telefoons. De smartphone is belangrijk bij de voorbereiding en organisatie van een reis. De online check-in van Accor speelt hierop in.

Welkom via sms
Na de boeking, worden hotelgasten twee dagen voor aankomst uitgenodigd om online in te checken. Op de dag van aankomst ontvangen ze een welkomstbericht via sms. Deze bevestigt de kamer, geeft aan dat de sleutel klaar ligt en toont praktische reisinformatie zoals transport-services naar het hotel, toegangscodes tot de parkeerplaats et cetera.

factuur per mail
Bij aankomst krijgt de gast de sleutel. Inchecken is overbodig. De hotelier kan zijn tijd gebruiken om gehoor te geven aan wensen of vragen van de gasten. Om uit te checken, levert men de sleutel weer in. De factuur wordt vervolgens per email verzonden.

Loyaltiteitskaart
De online check-in is beschikbaar voor reizigers die boeken via de websites, mobiele applicaties, telefonisch of een loyaltiteitskaart bezitten.

“Gasten boeken vaker online en verwachten sneller e service. De online check-in procedure maakt dit mogelijk. Het bespaart tijd, en geeft hotelpersoneel tijd voor persoonlijk contact met de gast. Dat is waar ons innovatiebeleid om draait: het verbeteren van de hotelervaring. Voor, tijdens en na het verblijf. Dankzij deze instelling loopt Accor digitaal voorop”, verklaart Vivek Badrinath, Deputy Chief Executive Officer, Marketing, Digital Solutions, Distribution en Information Systems.

WK voetbal
Het nieuwe systeem is getest in circa 20 vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Het concept wordt nu ingezet in 60 hotels in 13 landen. In Brazilië, waar Accor marktleider is, zullen nagenoeg alle vestigingen in de gaststeden voor het WK voetbal in juni 2014 aangesloten zijn bij de dienst.
“De eerste resultaten vanuit reeds aangesloten hotels zijn zeer positief. Meer dan 90% van de gasten is van plan het gebruik van de service te herhalen. Wachtrijen worden kleiner en hoteliers hebben meer aandacht voor hun gasten. Ze kunnen zichzelf volledig overgeven aan hun passie: het werk als gastheer”, verklaart Christine Pouletty, Project Manager.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

The Prince Akatoi in Londen heropent

Het Prince Akatoki in Marylebone, het enige Japanse vijfsterren hotel in Londen, heropent in augustus met een nieuw "Taste of Japan"-pakket om de gasten onder te dompelen in het Japans. gastvrijheid en cultuur. De naam Akatoki komt van een Aziatisch Japans woord voor "dageraad" o...

Horeca & Recht Hotel & Recht
Een vergoeding voor goodwill aan het einde van de huur, hoe zit dat eigenlijk?

Als onderdeel van een huurovereenkomst met betrekking tot hotelruimte onderhandelen partijen regelmatig over de vraag wat er met de (al dan niet door huurder) in het gehuurde aangebrachte voorzieningen zal gebeuren bij het einde van de huur. Een afspraak dat huurder deze voorzieningen (al dan niet o...

Economie
UWV: vooral jongeren in de horeca doen beroep op TOFA

De afgelopen 5 weken konden flexwerkers, oproep- en uitzendkrachten met inkomstenverlies door corona een beroep doen op de Tijdelijke Overbruggingsregeling voor Flexibele Arbeidskrachten (TOFA). Ruim zeventig procent van de goedgekeurde aanvragen gaat naar werknemers tussen de 18 en 27 jaar. Veel va...

Amsterdam
Hotel W meerdere keren beschoten

In de nacht van dinsdag op woensdag is Hotel W in Amsterdam meerdere keren beschoten, zo staat de lezen op de website van Het Parool. Er raakte niemand gewond. Wel zitten er meerdere kogelgaten in de voordeur van het hotel. Om iets voor half vier vannacht kreeg de politie de melding van een schi...

Columns
Column Hans van Spronsen: In je kracht staan

Eén keer een beetje zweverige titel maar wel één die de lading dekt van mijn betoog. Vooral middelgrote en kleinere hotels moeten zich in deze coronatijden hieraan vasthouden. Vertrouwen is een speerpunt in het contact met uw gasten. Hebben zij het vertrouwen dat zij in uw horec...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: