Accor presenteert een nieuw (budget en ecologisch verantwoord) hotelmerk

25 september 2019 | Thijs Jacobs

'De verwachtingen van de reizigers zijn veranderd. Klanten zijn nu steeds meer gericht op hotelervaringen die de mensen en de wereld om hen heen respecteren. Inspelend op nieuwe trends, herschrijft Accor de regels en presenteert 'Greet', een nieuw alternatief voor duurzaam toerisme dat milieuoverwegingen combineert met een maatschappelijk verantwoorde aanpak voor reizigers die op zoek zijn naar authenticiteit.' In de komende tien jaar moeten er in Europa 300 van deze 'unieke' hotels openen. 

Bovenstaande tekst heeft Accor zelf geplaatst op de perspagina, maar blijkbaar blijft het voor grote hotelmerken lastig om aan te sluiten bij de wensen van de moderne hotelgast. Accor had immers al ruim twintig merken... De doelgroep van Greet is de milieubewuste reiziger, die een lage ecologische footprint wil achterlaten en formaliteiten achterwege wil laten. Het is een budget (economy) merk binnen het portfolio. 

Bij Greet worden ruimtes niet langer gestandaardiseerd, maar wordt de focus gelegd op tweede kansen en het optimaliseren van wat al bestaat om hotels nieuw leven te geven en warme en vriendelijke locaties te creëren. Franck Gervais, CEO Europe Accor: "Accor heeft sinds zijn oprichting altijd aandacht besteed aan de behoeften van zijn partners en franchisenemers. Door ons plan om ons merkenportfolio, gelanceerd door Sébastien Bazin, uit te breiden, houden we vast aan ons engagement om onze klanten altijd onvergetelijke ervaringen te bieden en tegelijkertijd ons netwerk van franchisenemers te ondersteunen. Met de lancering van de groet willen we eenvoudigweg een ideale oplossing bieden aan de onafhankelijke hoteleigenaars door een merk aan te bieden dat de vernieuwing van de bestaande hotelstructuren combineert met een kostenbeheersing, zowel op het vlak van renovatie als herontwikkeling van de ruimtes".

Fotro: Martel Antoine

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: