Accor presenteert een nieuw (budget en ecologisch verantwoord) hotelmerk

25 september 2019 | Thijs Jacobs

'De verwachtingen van de reizigers zijn veranderd. Klanten zijn nu steeds meer gericht op hotelervaringen die de mensen en de wereld om hen heen respecteren. Inspelend op nieuwe trends, herschrijft Accor de regels en presenteert 'Greet', een nieuw alternatief voor duurzaam toerisme dat milieuoverwegingen combineert met een maatschappelijk verantwoorde aanpak voor reizigers die op zoek zijn naar authenticiteit.' In de komende tien jaar moeten er in Europa 300 van deze 'unieke' hotels openen. 

Bovenstaande tekst heeft Accor zelf geplaatst op de perspagina, maar blijkbaar blijft het voor grote hotelmerken lastig om aan te sluiten bij de wensen van de moderne hotelgast. Accor had immers al ruim twintig merken... De doelgroep van Greet is de milieubewuste reiziger, die een lage ecologische footprint wil achterlaten en formaliteiten achterwege wil laten. Het is een budget (economy) merk binnen het portfolio. 

Bij Greet worden ruimtes niet langer gestandaardiseerd, maar wordt de focus gelegd op tweede kansen en het optimaliseren van wat al bestaat om hotels nieuw leven te geven en warme en vriendelijke locaties te creëren. Franck Gervais, CEO Europe Accor: "Accor heeft sinds zijn oprichting altijd aandacht besteed aan de behoeften van zijn partners en franchisenemers. Door ons plan om ons merkenportfolio, gelanceerd door Sébastien Bazin, uit te breiden, houden we vast aan ons engagement om onze klanten altijd onvergetelijke ervaringen te bieden en tegelijkertijd ons netwerk van franchisenemers te ondersteunen. Met de lancering van de groet willen we eenvoudigweg een ideale oplossing bieden aan de onafhankelijke hoteleigenaars door een merk aan te bieden dat de vernieuwing van de bestaande hotelstructuren combineert met een kostenbeheersing, zowel op het vlak van renovatie als herontwikkeling van de ruimtes".

Fotro: Martel Antoine

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: