Accor presenteert een nieuw (budget en ecologisch verantwoord) hotelmerk

25 september 2019 | Thijs Jacobs

'De verwachtingen van de reizigers zijn veranderd. Klanten zijn nu steeds meer gericht op hotelervaringen die de mensen en de wereld om hen heen respecteren. Inspelend op nieuwe trends, herschrijft Accor de regels en presenteert 'Greet', een nieuw alternatief voor duurzaam toerisme dat milieuoverwegingen combineert met een maatschappelijk verantwoorde aanpak voor reizigers die op zoek zijn naar authenticiteit.' In de komende tien jaar moeten er in Europa 300 van deze 'unieke' hotels openen. 

Bovenstaande tekst heeft Accor zelf geplaatst op de perspagina, maar blijkbaar blijft het voor grote hotelmerken lastig om aan te sluiten bij de wensen van de moderne hotelgast. Accor had immers al ruim twintig merken... De doelgroep van Greet is de milieubewuste reiziger, die een lage ecologische footprint wil achterlaten en formaliteiten achterwege wil laten. Het is een budget (economy) merk binnen het portfolio. 

Bij Greet worden ruimtes niet langer gestandaardiseerd, maar wordt de focus gelegd op tweede kansen en het optimaliseren van wat al bestaat om hotels nieuw leven te geven en warme en vriendelijke locaties te creëren. Franck Gervais, CEO Europe Accor: "Accor heeft sinds zijn oprichting altijd aandacht besteed aan de behoeften van zijn partners en franchisenemers. Door ons plan om ons merkenportfolio, gelanceerd door Sébastien Bazin, uit te breiden, houden we vast aan ons engagement om onze klanten altijd onvergetelijke ervaringen te bieden en tegelijkertijd ons netwerk van franchisenemers te ondersteunen. Met de lancering van de groet willen we eenvoudigweg een ideale oplossing bieden aan de onafhankelijke hoteleigenaars door een merk aan te bieden dat de vernieuwing van de bestaande hotelstructuren combineert met een kostenbeheersing, zowel op het vlak van renovatie als herontwikkeling van de ruimtes".

Fotro: Martel Antoine

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: