AccorHotels neemt belang in 25hours Hotels

8 november 2016 | Thijs Jacobs

AccorHotels heeft aangekondigd 30 procent van de aandelen van 25hours Hotels aan te kopen. De hotelketen verrijkt hiermee het aanbod in één van de snelst groeiende segmenten van de industrie: de design-georiënteerde boutiquehotels.

De strategische samenwerking met AccorHotels zal de groei van 25hours op de lange termijn ondersteunen. Christoph Hoffmann, CEO van 25hours licht toe: "De afgelopen 10 jaar hebben we samengewerkt met loyale partners om onze groei in de Duitstalige markt te versterken. Nu krijgen we de mogelijkheid om de wereld te veroveren met een wereldwijde partner als AccorHotels. Deze strategische samenwerking is een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van ons bedrijf en een nieuw avontuur waar we enorm naar uitkijken."

Sébastien Bazin, voorzitter CEO van AccorHotels legt uit: "Deze samenwerking kwam tot stand omdat we ons onmiddellijk aangetrokken voelden door deze eigenzinnige, design-georiënteerde boutiquehotels die een goede werkplek bieden voor urban nomads en een ideaal uitgangspunt voor stedentrips. Met deze samenwerking investeert AccorHotels in een van de snelst groeiende segmenten van de industrie en verrijkt het zijn aanbod in deze branche. Vandaag zetten we een stap verder in onze strategie om een wereldleider in lifestyle hotels te zijn."

25hours Hotels

25hours Hotels exploiteert momenteel zeven individuele hotels in Hamburg, Frankfurt, Berlijn, Wenen en Zürich. De komende vijf jaar zullen er nog eens vijf hotels openen in Zürich, München, Keulen, Düsseldorf en Parijs. Het bedrijf focust zich al enige tijd op de uitbreiding binnen Europa en richt zich nu ook op verre bestemmingen.

"Het ontwikkelen van unieke hotels met spannende concepten is niet genoeg, een landelijk netwerk met lokale ervaring en expertise is noodzakelijk om succesvol te zijn. Dankzij de jarenlange know-how en de wereldwijde infrastructuur van AccorHotels hebben we die expertise nu op elk continent", aldus Hoffmann.

25hours Hotels blijft onder de leiding van CEO Christoph Hoffmann en zijn managementteam. Hun gemeenschappelijke doel is om het 25hours concept de toekomst in te leiden. "We kunnen ons erg goed vinden in de lifestylestrategie van AccorHotels en voelen ons vereerd een belangrijke partner van één van ’s werelds grootste hoteloperators te zijn."

De samenwerking tussen AccorHotels en 25hours Hotels is onderworpen aan de wettelijke goedkeuringen van de Duitse en Oostenrijkse mededingingsautoriteiten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: