AccorHotels neemt belang in 25hours Hotels

8 november 2016 | Thijs Jacobs

AccorHotels heeft aangekondigd 30 procent van de aandelen van 25hours Hotels aan te kopen. De hotelketen verrijkt hiermee het aanbod in één van de snelst groeiende segmenten van de industrie: de design-georiënteerde boutiquehotels.

De strategische samenwerking met AccorHotels zal de groei van 25hours op de lange termijn ondersteunen. Christoph Hoffmann, CEO van 25hours licht toe: "De afgelopen 10 jaar hebben we samengewerkt met loyale partners om onze groei in de Duitstalige markt te versterken. Nu krijgen we de mogelijkheid om de wereld te veroveren met een wereldwijde partner als AccorHotels. Deze strategische samenwerking is een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van ons bedrijf en een nieuw avontuur waar we enorm naar uitkijken."

Sébastien Bazin, voorzitter CEO van AccorHotels legt uit: "Deze samenwerking kwam tot stand omdat we ons onmiddellijk aangetrokken voelden door deze eigenzinnige, design-georiënteerde boutiquehotels die een goede werkplek bieden voor urban nomads en een ideaal uitgangspunt voor stedentrips. Met deze samenwerking investeert AccorHotels in een van de snelst groeiende segmenten van de industrie en verrijkt het zijn aanbod in deze branche. Vandaag zetten we een stap verder in onze strategie om een wereldleider in lifestyle hotels te zijn."

25hours Hotels

25hours Hotels exploiteert momenteel zeven individuele hotels in Hamburg, Frankfurt, Berlijn, Wenen en Zürich. De komende vijf jaar zullen er nog eens vijf hotels openen in Zürich, München, Keulen, Düsseldorf en Parijs. Het bedrijf focust zich al enige tijd op de uitbreiding binnen Europa en richt zich nu ook op verre bestemmingen.

"Het ontwikkelen van unieke hotels met spannende concepten is niet genoeg, een landelijk netwerk met lokale ervaring en expertise is noodzakelijk om succesvol te zijn. Dankzij de jarenlange know-how en de wereldwijde infrastructuur van AccorHotels hebben we die expertise nu op elk continent", aldus Hoffmann.

25hours Hotels blijft onder de leiding van CEO Christoph Hoffmann en zijn managementteam. Hun gemeenschappelijke doel is om het 25hours concept de toekomst in te leiden. "We kunnen ons erg goed vinden in de lifestylestrategie van AccorHotels en voelen ons vereerd een belangrijke partner van één van ’s werelds grootste hoteloperators te zijn."

De samenwerking tussen AccorHotels en 25hours Hotels is onderworpen aan de wettelijke goedkeuringen van de Duitse en Oostenrijkse mededingingsautoriteiten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: