Adova nieuwkomer Nederlandse hotelmarkt

Auteur: Redactie
Branded Content 23 mei 2022
Adova nieuwkomer Nederlandse hotelmarkt

Onlangs verwierf Adova Benelux de verkooprechten van Hotelys, de divisie van het, concern die zich uitsluitend op de Hospitality markt richt. Adova heeft speciaal voor de productie van hotelbedden een eigen fabriek in het Bretonse Fougeres waar geheel volgens de specifieke eisen die de markt stelt geproduceerd wordt. Dagelijks worden daar door 100 vakmensen tussen de 300 en 400 matrassen en boxen gemaakt die uitsluitend hun weg naar hotels in Europa vinden. 

De wijze van produceren is gebaseerd op de Adova-filosofie om ecologisch en circulair te werken. Grondstoffen worden zoveel mogelijk lokaal en regionaal ingekocht en de veren worden als enige fabrikant in eigen huis gemaakt.

CEO Adova Benelux Gauthier Ceulemans: “Deze manier van werken is identiek aan die van de andere fabrieken in onze groep. Op deze manier willen we een bijdrage leveren aan een betere toekomst. Binnen de hotellerie wordt hier ook grote waarde aan gehecht. Vanzelfsprekend voldoet onze productie ook aan de hoogste veiligheidseisen en zijn we volledig gecertificeerd.  De collectie omvat feitelijk 3 merklijnen.  Deze bestaat uit Treca Paris, Beautyrest by Simmons en Hotelys.  Treca Paris wordt al sinds 1935 in het Franse Reichshofen geproduceerd en wereldwijd gezien als een Top 3 merk.  Simmons is van oorsprong een Amerikaans merk waarvan onze groep de rechten voor Europa heeft. Het merk Beautyrest by Simmons wordt door toonaangevende hotels, overal ter wereld, gevoerd. De Hotelys collectie tenslotte vult het assortiment in de breedte aan zodat we in staat zijn de hele markt te coveren.”

Adova is vooral ervaren binnen de Retail branche in de Benelux. Met zowel Treca Paris als Simmons beschikt men over honderden verkooppunten en richt men zich vooral op de betere beddenspeciaalzaak. Gauthier Ceulemans: “Onze positie in Benelux hebben we de laatste jaren significant weten uit te bouwen. Treca Paris is natuurlijk een iconisch merk dat selectief gedistribueerd wordt. Simmons is in Nederland nog relatief onbekend maar daar komt snel verandering in. Daarom ben ik ook blij met onze nieuwe afdeling die zich richt op de hotellerie. Dit betekent een uitbreiding van de bestaande portefeuille zowel qua afnemers als qua assortiment. De know how van de branche is binnen onze groep beschikbaar en de tijd is dan ook rijp om ons aan de markt te presenteren.”

Hans Drent

Hans Drent is inmiddels benoemd als Sales Manager Benelux. Hij was al sinds 2015 actief als Territory Manager voor Adova in Nederland en heeft een jarenlange ervaring binnen de beddenbranche.

Hans Drent: “Die ervaring kan ik nu mooi meenemen naar het specifieke hotel-segment. Inmiddels heb ik al veel oriënterende gesprekken gevoerd en het is mij duidelijk welke specifieke eisen gesteld worden. Dat is natuurlijk ook meer dan bekend bij de collega’s in Frankrijk die zich al meer dan 50 jaar met dit specialisme bezighouden. Het merk Simmons is daarnaast ook wereldmarktleider binnen het hotelsegment en belevert gerenommeerde opdrachtgevers als Shangri La, Mandarin Oriental, Hilton, Continental en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook de marktpotentie in het Benelux-gebied is omvangrijk. Het aantal bedden wordt nog steeds uitgebreid en de onderlinge concurrentie groeit mede hierdoor. Er zijn dan ook een aantal accentverschuivingen waar te nemen. Het aantal sterren bijvoorbeeld is niet langer alleen doorslaggevend. Meer en meer gaat het om klanttevredenheid. Een goede nachtrust is daarbij natuurlijk van het grootste belang. De gast moet zich welkom voelen en comfort ervaren. Onze collecties sluiten hier volledig bij aan. Meer en meer is maatwerk van belang. Maar ook levensduur, afschrijving-cycli en after sales service tellen zwaar mee.  In nauwe samenspraak met de hotels brengen we een advies uit dat met alle wensen rekening houdt. Dat leidt tot een mooi eindproduct dat de gewenste sfeer uitademt. En wat natuurlijk een goede nachtrust garandeert. De gast wil niet alleen uitrusten maar vooral goed slapen.  Een hotel kan toch geen mooier compliment krijgen dan dat de gast na zijn of haar verblijf bij de receptie informeert op welk matras men geslapen heeft?”

Adova Benelux

De merken die Adova Benelux voert worden naast de faciliteit in Fougeres nog in twee andere fabrieken in Frankrijk geproduceerd. Dat is een bewuste keuze om optimaal invloed op het grondstofgebruik, de feitelijke productie en het eindproduct te kunnen uitoefenen.  Hans Drent: “Juist omdat we de hele productie in eigen huis doen houden we de volledige controle op de geplaatste order. Zowel qua kwaliteit als qua timing.  Leveringsbetrouwbaarheid wordt in toenemende mate een belangrijke voorwaarde voor het zakendoen. Daarnaast werken wij volgens het Full Service Partnership manifest. Dat houdt onder andere in dat wij bijvoorbeeld ook oude matrassen en boxen innemen en ter recycling afvoeren. Ook nalevering van een enkel matras of topper als dat nodig blijkt is mogelijk.  Ontzorging van de hotelier staat bij ons centraal. Ook gelden hoge eisen waar het gaat om circulariteit en ecologisch produceren. Onze collecties worden geheel volgens deze basisvoorwaarden ontwikkeld. Daarmee voldoen we volledig aan de eisen die de moderne hotelier en diens gasten stellen.”

Openingsfoto: Gauthier Ceulemans, CEO Adova Benelux

Foto onder: Hans Drent, Sales Manager Benelux

Foto's hotel: Hotel Montagne, Parijs

 

Overig nieuws