Airbnb breidt uit en lanceert Trips

18 november 2016 | Jorien Slager

Airbnb onthult vandaag één van de belangrijkste ontwikkelingen in haar achtjarige bestaan, nu hosts met de lancering van Trips meer dan enkel woningen aan kunnen bieden. Trips is een door mensen gedreven platform, ontworpen om reizen nog makkelijker en specialer te maken, en brengt de plek waar je verblijft, de activiteiten die je onderneemt en de mensen die je ontmoet allemaal samen. Trips lanceert vandaag drie kernonderdelen: Experiences, Places en Homes, en zal daar in de toekomst nog Flights en Services aan toevoegen.
 
Trips maakt reizen weer speciaal door reizigers onder te dompelen in culturen overal ter wereld. Krijg ongeëvenaarde toegang tot lokale interesses en passies, denk aan vioolbouwen in Parijs of marathon rennen in Kenia, en ontdek de verborgen pareltjes die enkel lokale bewoners elkaar aanbevelen, terwijl je andere reizigers en inwoners ontmoet tijdens boeiende evenementen. Voeg daar nog drie miljoen woningen aan toe, en je hebt met Airbnb dé plek om naartoe te gaan voor een daadwerkelijk nieuwe manier van reizen.
 
Na de manier waarop mensen overnachten te hebben veranderd, neemt Airbnb dezelfde people-focused aanpak over voor de andere onderdelen van een reis, en biedt mensen zo de mogelijkheid om geld te verdienen door hun passies en interesses te delen.
 
“Tot nog toe heeft Airbnb altijd om woningen gedraaid”, zegt Airbnb CEO Brian Chesky. “Met de lancering van Trips brengt Airbnb de plek waar je verblijft, de activiteiten die je onderneemt en de mensen die je ontmoet samen op één platform. We willen reizen weer speciaal maken door mensen aan de basis te leggen van iedere trip.
 
Experiences

Experiences zijn op maat gemaakte activiteiten, ontworpen en geleid door lokale experts – bijvoorbeeld een dagdeel zwaardvechten als een samoerai of een meerdaags avontuur zoals leren over en het besturen van klassieke auto’s in Malibu. Experiences biedt ongekende toegang tot gemeenschappen en plekken die je anders niet zou tegenkomen tijdens je reis, van de truffeljacht in Toscane tot de grime muziek muziekscene in Londen.
 
Trips lanceert rond de 500 Experiences in 12 steden wereldwijd, namelijk Los Angeles, San Francisco, Miami, Detroit, Havana, Londen, Parijs, Florence, Nairobi, Kaapstad, Tokio en Seoul. Vanaf vandaag kunnen beginnende hosts in bovenstaande steden en 39 andere steden een verzoek indienen om hun Experience op Airbnb te plaatsen.
 
Er zullen ook Experiences te boeken zijn waar gasten iets terug kunnen doen voor de gemeenschap via non-profit organisaties. In Detroit biedt Khali Sweeney bijvoorbeeld de gelegenheid om een kijkje te nemen tijdens zijn Downtown Boxing Gym, een initiatief dat lokale kinderen voorziet van een naschools programma met gezonde snacks, huiswerkbegeleiding en bokslessen.
 
Places – Insider Guidebooks, Meetups en Audiotours

Trips laat de plaatsen die je bezoekt tot leven komen met behulp van de mensen die er wonen. Het is een weerspiegeling van de aanbevelingen van honderdduizenden Airbnb hosts, buurtbewoners en lokale influencers, die tezamen een alternatief vormen voor de geijkte toeristen lijstjes die iedereen naar dezelfde plek sturen.
 
Met Insider Guidebooks heeft Airbnb culturele experts en buurtbewoners geïdentificeerd die de wijk door en door kennen, om de verborgen juweeltjes binnen hun stad aan te bevelen. Zo vind je de perfecte hardlooproute door een tip van een marathonloper die in de buurt woont, de leukste stamkroegen via een lokale barkeeper en de beste nog onontdekte restaurants via talentvolle en veelbelovende chef-koks. Er zullen aanvankelijk honderd Insider Guidebooks beschikbaar zijn in zes steden – Los Angeles, San Francisco, Havana, Nairobi, Detroit en Seoul.
 
Net als Insider Guidebooks bevat Places meer dan één miljoen individuele aanbevelingen, variërend van cafés en restaurants tot parken en andere lokale attracties. Een samenwerking met het boekingsplatform Resy zal het mogelijk maken om in de toekomst direct via de Airbnb app tafels te boeken in geweldige lokale restaurants.
 
Airbnb heeft tevens een exclusieve samenwerking gesloten met Detour om Audiotours aan te bieden waardoor reizigers op een unieke en authentieke manier nieuwe buurten kunnen ontdekken. Bij de lancering zullen de wandelroutes in eerste instantie beschikbaar zijn in Los Angeles en San Francisco; Parijs, Londen, Tokyo en Seoul zullen volgen in het voorjaar van 2017.
 
Trips is bedoeld om reizen socialer te maken en duizenden Airbnb gebruikers op elke gewenst moment in een stad met elkaar in contact te brengen. Binnen Trips zorgen Meetups ervoor dat lokale ondernemers eenmalige of regelmatig terugkerende evenementen organiseren die Airbnb reizigers en hosts met elkaar in contact brengen.
 
Homes

Met drie miljoen beschikbare huizen, verspreid over 191 landen, beschikt Airbnb over het grootste en meest diverse aanbod van unieke accommodaties die te boeken zijn in alle beschikbare steden, ook buiten de Experiences om.
 
Reizen makkelijk maken

Een reis boeken kan vandaag de dag behoorlijk ingewikkeld en stressvol zijn. Trips maakt dit eenvoudiger doordat je via één app de meeste reisbenodigdheden kunt boeken. Zo is er het Trip Reisplan, een nieuwe functie waarin alles wat je als reiziger moet weten in één simpele tijdlijn te vinden is, met de optie om Experiences op locatie toe te voegen of direct te boeken. Na verloop van tijd zal deze functie zich ontwikkelen op basis van machine learning waarmee persoonlijke en contextuele aanbevelingen gedaan kunnen worden. Dit past binnen Airbnb’s visie om te voorzien in elk onderdeel van een reis en deze van begin tot eind eenvoudiger en magischer te maken.
 
Identiteitsverificatie

Met de lancering van Trips introduceert Airbnb een nieuw proces om de identiteit van gebruikers binnen de Experience community te verifiëren. Hosts en reizigers zullen gevraagd worden om een officieel identiteitsbewijs (bijvoorbeeld een paspoort of een rijbewijs) te scannen en daaropvolgend een simpele selfie te maken. Nadat de ID is geverifieerd, zullen de ID en de selfie worden beoordeeld om te verzekeren dat de persoon in kwestie op beide foto’s overeenkomt. Een dergelijke verificatie standaard is robuuster en versterkt de Airbnb gemeenschap op het gebied van authenticiteit, betrouwbaarheid en veiligheid. Het nieuwe identiteitsverificatieproces is vereist voor alle Experience gebruikers en wordt op dit moment ook al getest voor het boeken van accommodaties. Op Trips zijn de reeds bestaande Trust & Safety maatregelen van toepassing, inclusief een wereldwijd ondersteuningsteam (24/7 beschikbaar, meer dan 250 man sterk), beveiligde transacties, berichten, profielen en beoordelingen, en een nieuwe aansprakelijkheidsverzekering met een waarde van $1 miljoen voor de hiervoor in aanmerking komende Experience hosts.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019 [gesloten]

16.00 Live-interview Rogier Braakman We zijn alweer bijna aan het einde gekomen van het sprekersprogramma. Op de agenda staat het live-interview met Rogier Braakman, de man die medeoprichter was van IHMG, maar uit zijn zetel werd geduwd door Alex Mulder van Amerborgh.  Op het hoogtepunt had I...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: