Alcatel-Lucent Enterprise

5 januari 2014
Alcatel-Lucent Enterprise

Alcatel-Lucent Enterprise heeft ruim 2.700 medewerkers in 130 landen en 2.200 partners wereldwijd en levert communicatie- en
netwerkoplossingen aan meer dan 500.000 klanten overal ter wereld.
Zij zijn actief in alle sectoren – van gezondheidszorg tot hospitality, van financiën tot overheid – voor bedrijven in het MKB tot de grootste multinationals.



De missies van de twee bedrijfssegmenten vullen elkaar aan:
*Communicatie:* Het stimuleren van klantinteractie en samenwerking tussen medewerkers door het bieden van communicatieplatformen, applicaties en endpoints, unified communicatie, multimedia-samenwerking en klantenservice applicaties.
*Netwerken:* Het bouwen van intelligente infrastructuren voor het uitvoeren van real-time applicaties in geconvergeerde netwerken, datacentra, service-aware netwerken en managed access services.
Daarbij levert Alcatel-Lucent Enterprise een compleet portfolio aan services, zoals ontwerp en bouw van managed services, netwerkmonitoring en -onderhoud en eindgebruikerstraining, zodat partners en klanten direct aan de slag kunnen.

*Core Business:*
Alcatel-Lucent introduceert's werelds eerste horecaoplossing die gasten toegang tot hotelservices biedt via BYOD.
Alcatel-Lucent Enterprise levert ‘s werelds eerste BYOD-telefonieoplossing voor gasten, die specifiek is ontworpen voor de horecabranche en waarbij gasten hun eigen mobiele apparaat kunnen gebruiken om toegang te verkrijgen tot hotelservices.

*Smartphone of tablet*
Alcatel-Lucent is al toonaangevend op het gebied van horecaoplossingen met zijn geavanceerde Smart Guest Application Suite die gebruikmaakt van de OmniPCX Enterprise-server en My IC Phone. Deze suite is ingevoerd in enkele grote hotelketens waaronder 45 Park Lane in Londen en het Beverly Hills Hotel en Hotel Bel Air.
De oplossing, die op de smartphone of tablet van de gast wordt geïnstalleerd, is een aanvulling op de aanwezige telefoons in de hotelkamers. Deze kan ook worden gebruikt in plaats van vaste telefoonlijnen en vormt zo een mobiliteitsservice met toegevoegde waarde als onderdeel van een complete telefonieoplossing binnen het hotel.

*Integratie*
De BYOD-telefonieoplossing voor gasten kan worden geïntegreerd met 'e-concierge'-toepassingen van derden of kan door het hotel worden aangeboden als standalone softphone om gasten functies te bieden zoals toegang tot de telefoonlijst van het hotel, snelkeuzenummers, nummerweergave, gratis intern bellen via de Wi-Fi-verbinding van het hotel en 'e-concierge'-optie voor click-to-call. Aan elke hotelkamer kunnen meerdere apparaten worden toegewezen en deze worden automatisch geregistreerd en beheerd als onderdeel van het telefonie- en factureringspakket van het hotel.
Gasten kunnen een toepassing downloaden die geschikt is voor zowel Apple iOS als Android voor interactie voor en na hun verblijf. Wanneer de oplossing eenmaal is geïntegreerd, is verder geen IT-beheer door het hotelpersoneel vereist.

*Bedrijfsgegevens*
Bedrijfsnaam: Alcatel-Lucent Enterprise
Adres hoofdkantoor: Antareslaan 1,2132 JE Hoofddorp
Telefoon: 023-5559111
Algemeen e-mailadres: "frank.snellaars@alcatel-lucent.com":mailto:frank.snellaars@alcatel-lucent.com
Website: "http://enterprise.alcatel-lucent.com/countrysite/benelux/nl/":http://enterprise.alcatel-lucent.com/countrysite/benelux/nl/



Producten: Omniswitch, OmniAccess, OmniPCX Enterprise, Open Touch, Smart Guest Application.

Key Words: (IP)Telefonie, VoiP, Telefooncentrale, DECT, WIFI, WLAN, LAN, Switches, Unified Communications, Callcenter, BYOD, PPU.

~PreferredHotelSuppliers~

Overig nieuws