Alcatel-Lucent Enterprise

5 januari 2014 |
Alcatel-Lucent Enterprise

Alcatel-Lucent Enterprise heeft ruim 2.700 medewerkers in 130 landen en 2.200 partners wereldwijd en levert communicatie- en
netwerkoplossingen aan meer dan 500.000 klanten overal ter wereld.
Zij zijn actief in alle sectoren – van gezondheidszorg tot hospitality, van financiën tot overheid – voor bedrijven in het MKB tot de grootste multinationals.



De missies van de twee bedrijfssegmenten vullen elkaar aan:
Communicatie: Het stimuleren van klantinteractie en samenwerking tussen medewerkers door het bieden van communicatieplatformen, applicaties en endpoints, unified communicatie, multimedia-samenwerking en klantenservice applicaties.
Netwerken: Het bouwen van intelligente infrastructuren voor het uitvoeren van real-time applicaties in geconvergeerde netwerken, datacentra, service-aware netwerken en managed access services.
Daarbij levert Alcatel-Lucent Enterprise een compleet portfolio aan services, zoals ontwerp en bouw van managed services, netwerkmonitoring en -onderhoud en eindgebruikerstraining, zodat partners en klanten direct aan de slag kunnen.

Core Business:
Alcatel-Lucent introduceert's werelds eerste horecaoplossing die gasten toegang tot hotelservices biedt via BYOD.
Alcatel-Lucent Enterprise levert ‘s werelds eerste BYOD-telefonieoplossing voor gasten, die specifiek is ontworpen voor de horecabranche en waarbij gasten hun eigen mobiele apparaat kunnen gebruiken om toegang te verkrijgen tot hotelservices.

Smartphone of tablet
Alcatel-Lucent is al toonaangevend op het gebied van horecaoplossingen met zijn geavanceerde Smart Guest Application Suite die gebruikmaakt van de OmniPCX Enterprise-server en My IC Phone. Deze suite is ingevoerd in enkele grote hotelketens waaronder 45 Park Lane in Londen en het Beverly Hills Hotel en Hotel Bel Air.
De oplossing, die op de smartphone of tablet van de gast wordt geïnstalleerd, is een aanvulling op de aanwezige telefoons in de hotelkamers. Deze kan ook worden gebruikt in plaats van vaste telefoonlijnen en vormt zo een mobiliteitsservice met toegevoegde waarde als onderdeel van een complete telefonieoplossing binnen het hotel.

Integratie
De BYOD-telefonieoplossing voor gasten kan worden geïntegreerd met 'e-concierge'-toepassingen van derden of kan door het hotel worden aangeboden als standalone softphone om gasten functies te bieden zoals toegang tot de telefoonlijst van het hotel, snelkeuzenummers, nummerweergave, gratis intern bellen via de Wi-Fi-verbinding van het hotel en 'e-concierge'-optie voor click-to-call. Aan elke hotelkamer kunnen meerdere apparaten worden toegewezen en deze worden automatisch geregistreerd en beheerd als onderdeel van het telefonie- en factureringspakket van het hotel.
Gasten kunnen een toepassing downloaden die geschikt is voor zowel Apple iOS als Android voor interactie voor en na hun verblijf. Wanneer de oplossing eenmaal is geïntegreerd, is verder geen IT-beheer door het hotelpersoneel vereist.

Bedrijfsgegevens
Bedrijfsnaam: Alcatel-Lucent Enterprise
Adres hoofdkantoor: Antareslaan 1,2132 JE Hoofddorp
Telefoon: 023-5559111
Algemeen e-mailadres: "frank.snellaars@alcatel-lucent.com" Website: http://enterprise.alcatel-lucent.com/countrysite/benelux/nl/


Producten: Omniswitch, OmniAccess, OmniPCX Enterprise, Open Touch, Smart Guest Application.

Key Words: (IP)Telefonie, VoiP, Telefooncentrale, DECT, WIFI, WLAN, LAN, Switches, Unified Communications, Callcenter, BYOD, PPU.

PreferredHotelSuppliers

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: