Alcatel-Lucent Enterprise

5 januari 2014 |
Alcatel-Lucent Enterprise<

Alcatel-Lucent Enterprise heeft ruim 2.700 medewerkers in 130 landen en 2.200 partners wereldwijd en levert communicatie- en
netwerkoplossingen aan meer dan 500.000 klanten overal ter wereld.
Zij zijn actief in alle sectoren – van gezondheidszorg tot hospitality, van financiën tot overheid – voor bedrijven in het MKB tot de grootste multinationals.



De missies van de twee bedrijfssegmenten vullen elkaar aan:
Communicatie: Het stimuleren van klantinteractie en samenwerking tussen medewerkers door het bieden van communicatieplatformen, applicaties en endpoints, unified communicatie, multimedia-samenwerking en klantenservice applicaties.
Netwerken: Het bouwen van intelligente infrastructuren voor het uitvoeren van real-time applicaties in geconvergeerde netwerken, datacentra, service-aware netwerken en managed access services.
Daarbij levert Alcatel-Lucent Enterprise een compleet portfolio aan services, zoals ontwerp en bouw van managed services, netwerkmonitoring en -onderhoud en eindgebruikerstraining, zodat partners en klanten direct aan de slag kunnen.

Core Business:
Alcatel-Lucent introduceert's werelds eerste horecaoplossing die gasten toegang tot hotelservices biedt via BYOD.
Alcatel-Lucent Enterprise levert ‘s werelds eerste BYOD-telefonieoplossing voor gasten, die specifiek is ontworpen voor de horecabranche en waarbij gasten hun eigen mobiele apparaat kunnen gebruiken om toegang te verkrijgen tot hotelservices.

Smartphone of tablet
Alcatel-Lucent is al toonaangevend op het gebied van horecaoplossingen met zijn geavanceerde Smart Guest Application Suite die gebruikmaakt van de OmniPCX Enterprise-server en My IC Phone. Deze suite is ingevoerd in enkele grote hotelketens waaronder 45 Park Lane in Londen en het Beverly Hills Hotel en Hotel Bel Air.
De oplossing, die op de smartphone of tablet van de gast wordt geïnstalleerd, is een aanvulling op de aanwezige telefoons in de hotelkamers. Deze kan ook worden gebruikt in plaats van vaste telefoonlijnen en vormt zo een mobiliteitsservice met toegevoegde waarde als onderdeel van een complete telefonieoplossing binnen het hotel.

Integratie
De BYOD-telefonieoplossing voor gasten kan worden geïntegreerd met 'e-concierge'-toepassingen van derden of kan door het hotel worden aangeboden als standalone softphone om gasten functies te bieden zoals toegang tot de telefoonlijst van het hotel, snelkeuzenummers, nummerweergave, gratis intern bellen via de Wi-Fi-verbinding van het hotel en 'e-concierge'-optie voor click-to-call. Aan elke hotelkamer kunnen meerdere apparaten worden toegewezen en deze worden automatisch geregistreerd en beheerd als onderdeel van het telefonie- en factureringspakket van het hotel.
Gasten kunnen een toepassing downloaden die geschikt is voor zowel Apple iOS als Android voor interactie voor en na hun verblijf. Wanneer de oplossing eenmaal is geïntegreerd, is verder geen IT-beheer door het hotelpersoneel vereist.

Bedrijfsgegevens
Bedrijfsnaam: Alcatel-Lucent Enterprise
Adres hoofdkantoor: Antareslaan 1,2132 JE Hoofddorp
Telefoon: 023-5559111
Algemeen e-mailadres: "frank.snellaars@alcatel-lucent.com" Website: http://enterprise.alcatel-lucent.com/countrysite/benelux/nl/


Producten: Omniswitch, OmniAccess, OmniPCX Enterprise, Open Touch, Smart Guest Application.

Key Words: (IP)Telefonie, VoiP, Telefooncentrale, DECT, WIFI, WLAN, LAN, Switches, Unified Communications, Callcenter, BYOD, PPU.

PreferredHotelSuppliers

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Internationaal
Mercure Liège City Centre opent haar deuren

Vandaag opent Mercure Liège City Centre officieel haar deuren na een complete rebranding. Het viersterrenhotel is gevestigd aan de Rue Saint Léonard 182, middenin het centrum van de bruisende stad Luik. Het pand kent een rijke geschiedenis als voormalig linnenfabriek en een 17e-eeuws k...

Amsterdam Opening
Vondel Hotels opent boutique hotel MAI Amsterdam in Chinatown

Vondel Hotels (2003) vierde afgelopen weekend het Chinees Nieuwjaar met de opening van hotel MAI Amsterdam. Gevestigd aan Geldersekade 30 en met Zeedijk in de achtertuin, is het 4-sterren boutique hotel gelegen in het hart van één van de meest authentieke wijken van de stad, Chinatown....

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Awards F&B
Agnes Raggers F&B Professional of the Year 2020

Tijdens het AF&BM-jaargala in Hotel Okura Amsterdam heeft Agnes Raggers, F&B Manager van Mooirivier Hotel & Congres in Dalfsen, de F&B Professional of the Year Award 2020 uitgereikt gekregen. De finalestrijd ging dit jaar tussen Agnes Raggers, Bart Vanderstukken (Kruisherenhotel M...

Personeel
De ervaren kwaliteit van HRM, de sleutel voor personeelsbehoud?

Een HR-manager van een vijfsterren hotel in Amsterdam heeft de moed opgegeven. Op basis van haar ervaring lijkt er geen kruid gewassen tegen het hoge personeelsverloop in haar hotel. Nieuwe instroom verruilt vaak al na een jaar het bedrijf voor een andere werkgever. De maatstaaf die zij voor haarzel...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: