Alcatel-Lucent Enterprise

5 januari 2014 |
Alcatel-Lucent Enterprise<

Alcatel-Lucent Enterprise heeft ruim 2.700 medewerkers in 130 landen en 2.200 partners wereldwijd en levert communicatie- en
netwerkoplossingen aan meer dan 500.000 klanten overal ter wereld.
Zij zijn actief in alle sectoren – van gezondheidszorg tot hospitality, van financiën tot overheid – voor bedrijven in het MKB tot de grootste multinationals.



De missies van de twee bedrijfssegmenten vullen elkaar aan:
Communicatie: Het stimuleren van klantinteractie en samenwerking tussen medewerkers door het bieden van communicatieplatformen, applicaties en endpoints, unified communicatie, multimedia-samenwerking en klantenservice applicaties.
Netwerken: Het bouwen van intelligente infrastructuren voor het uitvoeren van real-time applicaties in geconvergeerde netwerken, datacentra, service-aware netwerken en managed access services.
Daarbij levert Alcatel-Lucent Enterprise een compleet portfolio aan services, zoals ontwerp en bouw van managed services, netwerkmonitoring en -onderhoud en eindgebruikerstraining, zodat partners en klanten direct aan de slag kunnen.

Core Business:
Alcatel-Lucent introduceert's werelds eerste horecaoplossing die gasten toegang tot hotelservices biedt via BYOD.
Alcatel-Lucent Enterprise levert ‘s werelds eerste BYOD-telefonieoplossing voor gasten, die specifiek is ontworpen voor de horecabranche en waarbij gasten hun eigen mobiele apparaat kunnen gebruiken om toegang te verkrijgen tot hotelservices.

Smartphone of tablet
Alcatel-Lucent is al toonaangevend op het gebied van horecaoplossingen met zijn geavanceerde Smart Guest Application Suite die gebruikmaakt van de OmniPCX Enterprise-server en My IC Phone. Deze suite is ingevoerd in enkele grote hotelketens waaronder 45 Park Lane in Londen en het Beverly Hills Hotel en Hotel Bel Air.
De oplossing, die op de smartphone of tablet van de gast wordt geïnstalleerd, is een aanvulling op de aanwezige telefoons in de hotelkamers. Deze kan ook worden gebruikt in plaats van vaste telefoonlijnen en vormt zo een mobiliteitsservice met toegevoegde waarde als onderdeel van een complete telefonieoplossing binnen het hotel.

Integratie
De BYOD-telefonieoplossing voor gasten kan worden geïntegreerd met 'e-concierge'-toepassingen van derden of kan door het hotel worden aangeboden als standalone softphone om gasten functies te bieden zoals toegang tot de telefoonlijst van het hotel, snelkeuzenummers, nummerweergave, gratis intern bellen via de Wi-Fi-verbinding van het hotel en 'e-concierge'-optie voor click-to-call. Aan elke hotelkamer kunnen meerdere apparaten worden toegewezen en deze worden automatisch geregistreerd en beheerd als onderdeel van het telefonie- en factureringspakket van het hotel.
Gasten kunnen een toepassing downloaden die geschikt is voor zowel Apple iOS als Android voor interactie voor en na hun verblijf. Wanneer de oplossing eenmaal is geïntegreerd, is verder geen IT-beheer door het hotelpersoneel vereist.

Bedrijfsgegevens
Bedrijfsnaam: Alcatel-Lucent Enterprise
Adres hoofdkantoor: Antareslaan 1,2132 JE Hoofddorp
Telefoon: 023-5559111
Algemeen e-mailadres: "frank.snellaars@alcatel-lucent.com" Website: http://enterprise.alcatel-lucent.com/countrysite/benelux/nl/


Producten: Omniswitch, OmniAccess, OmniPCX Enterprise, Open Touch, Smart Guest Application.

Key Words: (IP)Telefonie, VoiP, Telefooncentrale, DECT, WIFI, WLAN, LAN, Switches, Unified Communications, Callcenter, BYOD, PPU.

PreferredHotelSuppliers

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: