Alibaba opent futuristisch hotel

13 maart 2019 | Yonne van Geene

De Chinese internetgigant Alibaba heeft een nieuw hotel geopend in Hangzou, zo lezen we op retaildetail.be. Het concept van het hotel zou toekomstig moeten zijn, Chinese gasten kunnen bijvoorbeeld direct inchecken via hun mobiele telefoon, zonder een medewerker te benaderen.  

het hotel is gebouwd door onder andere het online reisplatform Fliggy en de Alibaba Artificial Intelligence Labs. Het beschikt over 290 kamers die allemaal hun eigen 'Tmall Genie' hebben. Dit is een slimme assistent die gasten via spraakherkenning kan helpen met het besturen van de temperatuur, afspelen van muziek, het openen van de gordijnen en zelfs het bestellen van eten.

In dit moderne hotel kan zelfs ook nog gekozen worden om, in plaats van keycards, gezichtsherkenning te gebruiken om toegang te krijgen tot het hotel of om in de lift te stappen. FlyZoo maakt gebruik van foto’s die genomen zijn bij het inchecken om te controleren of de gebruikers echt in het hotel verblijven.

Over FlyZoo

FlyZoo hoopt met deze technologie de diensten van een hotel gemakkelijker te maken. Hoe meer taken gedaan kunnen worden door artificiële intelligentie, hoe meer tijd het personeel heeft om ervoor te zorgen dat het verblijf van gasten uitmuntend is.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: