BCD Travel voorspelt prijsstijging voor hotelprijzen

20 maart 2018 | Thijs Jacobs

Volgens de halfjaarlijkse update van de Industry Forecast 2018 van BCD Travel zien we een langzame stijging van de vliegtarieven in de markten met de sterkste vraag. De verwachting voor hotelprijzen wereldwijd blijft onveranderd voor 2018 met een voorspelde stijging van 2-4% ten opzichte van vorig jaar.

Verbeterde economische verwachting

Voor een aantal markten is de voorspelling van BCD voor vliegtarieven toegenomen in vergelijking met de Industry Forecast 2018 die in september 2017 is gepubliceerd. Dat is te danken aan de verbeterde economische verwachting, een sterke wereldwijde vraag en stijgende olieprijzen. Vanwege het beperkte aanbod en de toegenomen vraag, heeft BCD de verwachting voor olieprijzen verhoogd van USD 50 naar USD 60 per vat.

Ongewijzigd

"Onze oorspronkelijke voorspellingen voor 2018 blijven grotendeels ongewijzigd. Vliegtarieven voor intercontinentale economyclass tickets stijgen iets meer dan verwacht, gezien de aanhoudende verbetering van de wereldwijde economie", zegt Charuta Fadnis, senior director Research & Analytics bij BCD Travel.

De Industry Forecast analyseert vliegtarieven in zeven belangrijke regio’s voor de business- en economyclasstarieven van regionale en intercontinentale vluchten, en blikt vooruit op de gemiddelde dagelijkse hoteltarieven en economische groeiverwachtingen. Halfjaarlijkse aanpassingen van de Forecast, met gedetailleerde marktinformatie, zijn beschikbaar in de volledige update. Voorheen werd de forecast uitgegeven door Advito, de adviestak van BCD. Maar nu heeft het Research & Intelligence team van BCD Travel die taak op zich genomen.

De update van de Industry Forecast 2018 van BCD Travel kijkt ook naar enkele opkomende trends die interessant zijn voor travelmanagers, zoals:

De impact van toeslagen die luchtvaartmaatschappijen doorberekenen om hun distributiekosten te verlagen.

De voordelen van het integreren van reis- en onkostenbeheer en de opties voor uitbreiding hiervan naar andere activiteiten in een totaaloplossing.

Verstoring distributie luchtvaartmaatschappijen

Luchtvaartmaatschappijen willen de distributiekosten verlagen en ontwikkelen daarom betere manieren om hun aanbiedingen via hun eigen kanalen te verkopen. Enkele grote luchtvaartmaatschappijen in Europa, zoals de Lufthansa Group en twee luchtvaartmaatschappijen van de IAG (British Airways en Iberia), rekenen al toeslagen voor tickets die via een tussenpersoon zijn gekocht. Ook Air France-KLM begint hier binnenkort mee. Dit betekent dat klanten die tickets kopen via derden, zoals het wereldwijde distributiesysteem (GDS), nu een hogere prijs betalen. Het rapport gaat verder in op de gevolgen en invloed van deze ontwikkeling.

Reizen en uitgaven: Bereik meer met een end-to-end-benadering

Ongeveer 60% van door BCD Travel ondervraagde bedrijven gebruikt een online boekingstool (OBT). Hetzelfde percentage heeft een systeem voor onkostenbeheer (EMS) geïntroduceerd. Toch heeft minder dan een derde van deze bedrijven de twee geïntegreerd. De implementatie van een end-to-end-systeem vermindert de stress van het zakenreizen en verbetert de effectiviteit van het reisprogramma. De update beschrijft ook meer opties en voordelen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: