BCD Travel voorspelt prijsstijging voor hotelprijzen

20 maart 2018 | Thijs Jacobs

Volgens de halfjaarlijkse update van de Industry Forecast 2018 van BCD Travel zien we een langzame stijging van de vliegtarieven in de markten met de sterkste vraag. De verwachting voor hotelprijzen wereldwijd blijft onveranderd voor 2018 met een voorspelde stijging van 2-4% ten opzichte van vorig jaar.

Verbeterde economische verwachting

Voor een aantal markten is de voorspelling van BCD voor vliegtarieven toegenomen in vergelijking met de Industry Forecast 2018 die in september 2017 is gepubliceerd. Dat is te danken aan de verbeterde economische verwachting, een sterke wereldwijde vraag en stijgende olieprijzen. Vanwege het beperkte aanbod en de toegenomen vraag, heeft BCD de verwachting voor olieprijzen verhoogd van USD 50 naar USD 60 per vat.

Ongewijzigd

"Onze oorspronkelijke voorspellingen voor 2018 blijven grotendeels ongewijzigd. Vliegtarieven voor intercontinentale economyclass tickets stijgen iets meer dan verwacht, gezien de aanhoudende verbetering van de wereldwijde economie", zegt Charuta Fadnis, senior director Research & Analytics bij BCD Travel.

De Industry Forecast analyseert vliegtarieven in zeven belangrijke regio’s voor de business- en economyclasstarieven van regionale en intercontinentale vluchten, en blikt vooruit op de gemiddelde dagelijkse hoteltarieven en economische groeiverwachtingen. Halfjaarlijkse aanpassingen van de Forecast, met gedetailleerde marktinformatie, zijn beschikbaar in de volledige update. Voorheen werd de forecast uitgegeven door Advito, de adviestak van BCD. Maar nu heeft het Research & Intelligence team van BCD Travel die taak op zich genomen.

De update van de Industry Forecast 2018 van BCD Travel kijkt ook naar enkele opkomende trends die interessant zijn voor travelmanagers, zoals:

De impact van toeslagen die luchtvaartmaatschappijen doorberekenen om hun distributiekosten te verlagen.

De voordelen van het integreren van reis- en onkostenbeheer en de opties voor uitbreiding hiervan naar andere activiteiten in een totaaloplossing.

Verstoring distributie luchtvaartmaatschappijen

Luchtvaartmaatschappijen willen de distributiekosten verlagen en ontwikkelen daarom betere manieren om hun aanbiedingen via hun eigen kanalen te verkopen. Enkele grote luchtvaartmaatschappijen in Europa, zoals de Lufthansa Group en twee luchtvaartmaatschappijen van de IAG (British Airways en Iberia), rekenen al toeslagen voor tickets die via een tussenpersoon zijn gekocht. Ook Air France-KLM begint hier binnenkort mee. Dit betekent dat klanten die tickets kopen via derden, zoals het wereldwijde distributiesysteem (GDS), nu een hogere prijs betalen. Het rapport gaat verder in op de gevolgen en invloed van deze ontwikkeling.

Reizen en uitgaven: Bereik meer met een end-to-end-benadering

Ongeveer 60% van door BCD Travel ondervraagde bedrijven gebruikt een online boekingstool (OBT). Hetzelfde percentage heeft een systeem voor onkostenbeheer (EMS) geïntroduceerd. Toch heeft minder dan een derde van deze bedrijven de twee geïntegreerd. De implementatie van een end-to-end-systeem vermindert de stress van het zakenreizen en verbetert de effectiviteit van het reisprogramma. De update beschrijft ook meer opties en voordelen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Internationaal
Coronavirus: checklist en veelgestelde ondernemersvragen. Wie betaalt de rekening?

Het coronavirus komt steeds dichterbij, maar wat is de impact op de logiesverstrekkers in ons land? Het RIVM en KHN hebben de meest gestelde vragen en antwoorden over het coronavirus op een rij gezet, waarbij ook wordt gekeken naar de impact van de verspreiding van het virus op jouw onderneming. We ...

Achtergronden Internationaal
Coronavirus laat diepe wonden achter bij hotels in Hongkong

Hoteliers in Hongkong voelen zich in de steek gelaten door hun overheid. De recente uitbraak van het coronavirus heeft de hotellerie in de stad diep getroffen: terwijl er vorig jaar in februari 90.000 nachtelijke bezoekers werden geregistreerd, is dat aantal nu gedaald naar 3.000. De overheid heeft ...

Achtergronden Tech
Reissector: Google wordt nu echt een maatje te groot

Ruim dertig bedrijven uit de reissector dienen een klacht tegen Google in bij de Europese Commissie. Google geeft namelijk de resultaten uit de eigen zoekmachine voorrang op het aanbod van reisbedrijven, zo meldt de Financial Times. Met andere woorden: als je googelt naar een hotel in Praag, dan zie...

Interview
"Een ode aan de natuur waarin concept, interieurontwerp en gastbeleving tot één uniek verhaal samensmelten"

Ontwerpen vanuit een hospitality perspectief met de natuur als leidraad Interview met Ruud Belmans van WeWantMore en Steven Verrept van Château de Vignée over de transformatie van een 400 jaar oud kasteel naar een unieke gastbeleving in het topsegment van de Belgische Ardennen. Het k...

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België en Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: