Ben jij of ken jij de volgende F&B Professional of the Year?

12 november 2018 | Thijs Jacobs

“De wereld wordt steeds kleiner”, zegt AF&BM-voorzitter René Giel (helemaal rechts op de foto). “Daarmee verandert de gast. Als moderne Food & Beverage manager moet je echt een wereldburger zijn. Je moet weten welke gewoontes jouw gasten hebben en begrijpen hoe ze eten en drinken.

Ruth Engels (derde van rechts op de foto), Food & Beverage manager bij INK. Hotel in Amsterdam en afgelopen jaar uitgeroepen tot F&B Professional of the Year, vindt dat één van de interessantste aspecten van haar vak: je verdiepen in andere culturen en daarmee kunnen inspelen op de behoeftes van gasten.

Passie voor het vak

Ruth werd bij de uitreiking van de award tijdens het jaargala van de AF&BM door de jury geroemd om haar passie voor het vak. "Ruth is een dame die vanuit haar hart vertelt. Alles wat ze zegt en doet ademt F&B. Ze deelt haar kennis graag met haar team en ze staat tussen de mensen. Van zelf koffie maken voor de ontbijtgasten tot het samen met haar collega's proeven van de wijnen voor een nieuw wijn-spijs combinatie. Met haar gepassioneerde aanpak maakt zij F&B aantrekkelijk voor haar medewerkers en stimuleert zij ze om zich verder te ontwikkelen in het vak. En met de creatieve events die zij organiseert bij INK maakt zij F&B aantrekkelijk voor de hotelgasten én de locals. Wat ze doet is écht! Het is een eer om haar de titel F&B Professional of the Year 2018 te geven", aldus juryvoorzitter Maarten Wessels (op de foto achter Ruth).

Stokje overdragen

Ruth heeft haar titel als F&B Professional of the Year nu bijna een jaar lang trots gedragen en ze heeft laten zien dat ze een ware ambassadeur is voor het vak. Begin volgend jaar zal zij het stokje over moeten dragen. Maar aan wie? Wie is die Food & Beverage manager die gastheer/gastvrouw pur sang is en die dag in dag uit laat zien dat hij/zij met aanstekelijk enthousiasme een echte motivator en coach is voor zijn/haar team. “Wij zoeken degene die binnen ons mooie vakgebied onderscheidend is en met kop en schouders boven de rest uitsteekt!”, aldus René Giel.

Ben jij of ken jij de gepassioneerde Food & Beverage professional die het verdient om het stokje over te nemen van Ruth? Maak je nominatie dan kenbaar door het nominatieformulier in te vullen op de AF&BM website (https://bit.ly/2PiC6SV). Dit kan tot 5 december. Het is niet noodzakelijk om lid te zijn van de AF&BM.
Op 10 december, na afloop van de AF&BM themabijeenkomst bij de Mariënhof in Amersfoort, worden de tien genomineerden bekend gemaakt die met elkaar de strijd aan gaan.

Verkiezingsstrijd

De tien genomineerden zullen zich vanaf 17 december op de website van de AF&BM presenteren aan het publiek. De presentaties worden beoordeeld door vakgenoten (de leden en partners van de AF&BM) en door het grote publiek. Zij kunnen hun stem uitbrengen op hun favoriet. Uiteraard weegt het aantal stemmen van de vakgenoten zwaarder dan van het publiek.

Op de Horecava in de RAI in Amsterdam wordt op 9 januari bekend gemaakt welke drie genomineerden de meeste (gewogen) stemmen hebben gekregen. Deze drie professionals gaan door naar de finale.

Finale

De drie finalisten krijgen op 18 januari 2019 in het bedrijf waar zij werkzaam zijn bezoek van de vakjury. De jury, bestaand uit onder andere; Maarten Wessels (Wessels Trainingen), Iris Kranenburg (Entree Magazine), Paul Sprakel (Hospitality Management), Demian van der Reijden (Misset Horeca) en titelhoudster Ruth Engels, zal de  prestaties van de finalisten beoordelen aan de hand van een presentatie en rondleiding en met elkaar bepalen wie volgens hen de titel verdient.

Jaargala

Tijdens het jaargala van de AF&BM op 2 februari 2019 wordt bekend gemaakt wie de titel ‘F&B Professional of the Year 2019’ verdient. Naast eeuwige roem, een mooie trofee en een passende culinaire prijs krijgt deze professional een AF&BM jaarlidmaatschap aangeboden.

Het verloop van de verkiezingsstrijd nog even op een rij:

5 december: uiterlijke datum waarop je jezelf of vakgenoten kunt nomineren

10 december: AF&BM themabijeenkomst waar de genomineerden bekend worden gemaakt

17 december tot 9 januari: stemmen op jouw favoriet

9 januari - Tijdens de HORECAVA worden de finalisten met de meeste stemmen bekendgemaakt

18 januari - Finalisten presenteren zich aan de vakjury

2 februari – Uitreiking F&B Professional of the Year 2019 award tijdens het AF&BM jaargala

Meer info: www.afbm.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: