Best Western lanceert nieuw concept

14 oktober 2014 |
Best Western lanceert nieuw concept<

Best Western International lanceert een tweetal nieuwe concepten: een stijlvol boutique hotelconcept en een nieuwe soft-brand. De lancering van beide concepten vond plaats tijdens de internationale Best Western conferentie 2014 (in Toronto, Canada) op het moment dat Best Western een historisch punt heeft bereikt in de groei van haar merk in Noord-Amerika en opkomende internationale markten.

V?b
Het nieuwe boutique hotelconcept V?b (spreek uit als het Engelse woord Vibe) draait om stijl en technologie en beantwoordt aan de vraag van de hedendaagse connected traveller. V?b, kort voor ´Vibrant´ is een hotelconcept speciaal ontwikkeld voor internationale steden. Het concept is ontwikkeld om kosteneffectief te bouwen in dichtbebouwde, stedelijke gebieden. Modern en dynamisch design staan in functie van een comfortabel, hightech en verantwoord hotelverblijf.

Interactieve technologie
V?b hotels worden uitgerust met een ruime lobby die de couleur locale van de omgeving uitstraalt en waar gasten middels interactieve technologie op maat gemaakte content kunnen vinden in de mediawand. Op de comfortabele en chique kamers vinden gasten ruim voldoende stopcontacten (met usb-poorten) en smart-tv´s om on-demand content te bekijken. LED sfeerverlichting in het gehele hotel benadrukt de hightech, maar intieme en persoonlijke sfeer.
Ieder V?b hotel beschikt over:

• 24/7 Grab-n-go bar voor drankjes en premium bites
• bar met gezellige open haard waar gasten zich thuis
voelen
• Zen Zone om te relaxen en ontspannen
• relaxte en stijlvolle plekken om te gamen
• uitgebreide fitnessfaciliteiten 24/7 geopend
• moderne werkplekken in alle kamers

Nieuw soft-brand: BW Premier Collection
Tegelijk met V?b is ook de eerste soft-brand van Best Western gelanceerd. De BW Premier Collection bestaat uit hotels van hoge kwaliteit op stedelijke toplocaties. Alle soft-brand hotels dienen een Tripadvisor score van vier of hoger te hebben. Deze hotels behouden hun eigen naam en identiteit, zullen zich niet onder de merknaam Best Western profileren, maar maken wel gebruik van de distributiekanalen van Best Western. Gasten sparen in de BW Premier Collection hotels Best Western Rewards® punten en de hotels kunnen indien gewenst services (zoals sales support en designadvies) afnemen bij Best Western.

Veranderende reizigersbehoefte
David Kong – CEO Best Western International: "We zien dat de wensen en behoeften van reizigers veranderen en het is onze taak om bij te blijven. De lancering van V?b en de BW Premier Collection vertegenwoordigen een koerswijziging van ons merk om de groeiende en verschuivende behoeften van onze gasten/klanten en reizigers in het algemeen tegemoet te komen. Deze twee initiatieven stellen ons in staat nieuwe consumentendoelgroepen en investeerders en ontwikkelaars aan te spreken en tegelijkertijd de van Best Western verwachte toegevoegde waarde en service te handhaven."

Wereldwijde lancering
Zowel V?b als de BW Premier Collection worden wereldwijd gelanceerd, met de focus op stedelijke toplocaties over de hele wereld. Best Western heeft wereldwijd bijna 400 hotelprojecten in de pijplijn. Focusgebieden zijn Centraal- en Zuid-Amerika, Azië en het Midden-Oosten.

Bekijk hier de video:

Meer lezen over Best Western? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Achtergronden
Camille Oostwegel senior neemt afscheid

In 2020 gaat de Oostwegel Collection een nieuwe fase in, zo laat het Limburgse hotelbedrijf weten. Camille sr. neemt op zijn zeventigste verjaardag afscheid als eigenaar en algemeen directeur en draagt het stukje over aan zijn zoon, Camille jr. In het nieuwe jaar gaat de Oostwegel Collection vers...

Awards F&B
Genomineerden F&B Professional of the Year 2020 bekend

Ieder jaar gaat de AF&BM, hét netwerk voor F&B professionals, op zoek naar de F&B Professional of the Year. Dit is die professional die gastheer of -vrouw pur sang is en die dag in dag uit laat zien dat hij of zij met aanstekelijk enthousiasme een echte motivator en coach is voor ...

Achtergronden Culinair
Ruim 1 op de 10 Nederlanders gaat met Kerst uit eten

Ruim een op de tien (12 procent) Nederlanders grijpt Kerst aan om uit eten te gaan. Dit blijkt uit een analyse van Taxi2Airport, dat - in aanloop naar de kerstdagen - in kaart bracht op welke manier Nederlanders Kerst vieren. Eten belangrijk tijdens Kerst Kerst is erg populair in Nederland. L...

Hotelbouwplannen
Vernieuwd meeting center in Nijmegen; ruimtelijk en stijlvol vergaderen in Sanadome

Nijmegen is een kwalitatief hoogstaand meeting center rijker. Het 4-sterren Superior hotel Sanadome Hotel & Spa Nijmegen heeft flink geïnvesteerd in haar vergaderfaciliteiten. Voorheen bevonden zich in de linker hotelvleugel van Sanadome diverse afdelingen van het Canisius Wilhelmina Zieken...

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: