Best Western lanceert nieuw concept

14 oktober 2014 |
Best Western lanceert nieuw concept

Best Western International lanceert een tweetal nieuwe concepten: een stijlvol boutique hotelconcept en een nieuwe soft-brand. De lancering van beide concepten vond plaats tijdens de internationale Best Western conferentie 2014 (in Toronto, Canada) op het moment dat Best Western een historisch punt heeft bereikt in de groei van haar merk in Noord-Amerika en opkomende internationale markten.

V?b
Het nieuwe boutique hotelconcept V?b (spreek uit als het Engelse woord Vibe) draait om stijl en technologie en beantwoordt aan de vraag van de hedendaagse connected traveller. V?b, kort voor ´Vibrant´ is een hotelconcept speciaal ontwikkeld voor internationale steden. Het concept is ontwikkeld om kosteneffectief te bouwen in dichtbebouwde, stedelijke gebieden. Modern en dynamisch design staan in functie van een comfortabel, hightech en verantwoord hotelverblijf.

Interactieve technologie
V?b hotels worden uitgerust met een ruime lobby die de couleur locale van de omgeving uitstraalt en waar gasten middels interactieve technologie op maat gemaakte content kunnen vinden in de mediawand. Op de comfortabele en chique kamers vinden gasten ruim voldoende stopcontacten (met usb-poorten) en smart-tv´s om on-demand content te bekijken. LED sfeerverlichting in het gehele hotel benadrukt de hightech, maar intieme en persoonlijke sfeer.
Ieder V?b hotel beschikt over:

• 24/7 Grab-n-go bar voor drankjes en premium bites
• bar met gezellige open haard waar gasten zich thuis
voelen
• Zen Zone om te relaxen en ontspannen
• relaxte en stijlvolle plekken om te gamen
• uitgebreide fitnessfaciliteiten 24/7 geopend
• moderne werkplekken in alle kamers

Nieuw soft-brand: BW Premier Collection
Tegelijk met V?b is ook de eerste soft-brand van Best Western gelanceerd. De BW Premier Collection bestaat uit hotels van hoge kwaliteit op stedelijke toplocaties. Alle soft-brand hotels dienen een Tripadvisor score van vier of hoger te hebben. Deze hotels behouden hun eigen naam en identiteit, zullen zich niet onder de merknaam Best Western profileren, maar maken wel gebruik van de distributiekanalen van Best Western. Gasten sparen in de BW Premier Collection hotels Best Western Rewards® punten en de hotels kunnen indien gewenst services (zoals sales support en designadvies) afnemen bij Best Western.

Veranderende reizigersbehoefte
David Kong – CEO Best Western International: "We zien dat de wensen en behoeften van reizigers veranderen en het is onze taak om bij te blijven. De lancering van V?b en de BW Premier Collection vertegenwoordigen een koerswijziging van ons merk om de groeiende en verschuivende behoeften van onze gasten/klanten en reizigers in het algemeen tegemoet te komen. Deze twee initiatieven stellen ons in staat nieuwe consumentendoelgroepen en investeerders en ontwikkelaars aan te spreken en tegelijkertijd de van Best Western verwachte toegevoegde waarde en service te handhaven."

Wereldwijde lancering
Zowel V?b als de BW Premier Collection worden wereldwijd gelanceerd, met de focus op stedelijke toplocaties over de hele wereld. Best Western heeft wereldwijd bijna 400 hotelprojecten in de pijplijn. Focusgebieden zijn Centraal- en Zuid-Amerika, Azië en het Midden-Oosten.

Bekijk hier de video:

Meer lezen over Best Western? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Akkoord!  

Naast Van der Valk met een dikke 700 miljoen euro omzet en Fletcher met 285 miljoen omzet in 2019, zijn er nog een stuk of vijf echt Nederlandse ketens over (Westcord, Eden, Bastion, Inntel, Amrâth en Postillion) met een gezamenlijke omzet van zo’n 430 miljoen in 2018 en vast wel meer in ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte Stef Driessen hoteliers al op het hart dat ze snel moesten anticiperen op de opkomst van voice assistants zoals Siri en Cortana. Toch zijn er in Ned ...

Park Boswijk zoekt een ondernemende general manager

Park Boswijk ligt in een parkachtige omgeving in midden-Nederland en bestaat uit een wooncomplex met 364 appartementen en ongeveer 500 bewoners. Voor bewoners biedt Park Boswijk tal van voorzieningen waar ze gebruik van kunnen maken. Zoals een terras met uitzicht op de parkachtige tuin met twee vijv ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: