Best Western lanceert nieuw concept

14 oktober 2014 |
Best Western lanceert nieuw concept<

Best Western International lanceert een tweetal nieuwe concepten: een stijlvol boutique hotelconcept en een nieuwe soft-brand. De lancering van beide concepten vond plaats tijdens de internationale Best Western conferentie 2014 (in Toronto, Canada) op het moment dat Best Western een historisch punt heeft bereikt in de groei van haar merk in Noord-Amerika en opkomende internationale markten.

V?b
Het nieuwe boutique hotelconcept V?b (spreek uit als het Engelse woord Vibe) draait om stijl en technologie en beantwoordt aan de vraag van de hedendaagse connected traveller. V?b, kort voor ´Vibrant´ is een hotelconcept speciaal ontwikkeld voor internationale steden. Het concept is ontwikkeld om kosteneffectief te bouwen in dichtbebouwde, stedelijke gebieden. Modern en dynamisch design staan in functie van een comfortabel, hightech en verantwoord hotelverblijf.

Interactieve technologie
V?b hotels worden uitgerust met een ruime lobby die de couleur locale van de omgeving uitstraalt en waar gasten middels interactieve technologie op maat gemaakte content kunnen vinden in de mediawand. Op de comfortabele en chique kamers vinden gasten ruim voldoende stopcontacten (met usb-poorten) en smart-tv´s om on-demand content te bekijken. LED sfeerverlichting in het gehele hotel benadrukt de hightech, maar intieme en persoonlijke sfeer.
Ieder V?b hotel beschikt over:

• 24/7 Grab-n-go bar voor drankjes en premium bites
• bar met gezellige open haard waar gasten zich thuis
voelen
• Zen Zone om te relaxen en ontspannen
• relaxte en stijlvolle plekken om te gamen
• uitgebreide fitnessfaciliteiten 24/7 geopend
• moderne werkplekken in alle kamers

Nieuw soft-brand: BW Premier Collection
Tegelijk met V?b is ook de eerste soft-brand van Best Western gelanceerd. De BW Premier Collection bestaat uit hotels van hoge kwaliteit op stedelijke toplocaties. Alle soft-brand hotels dienen een Tripadvisor score van vier of hoger te hebben. Deze hotels behouden hun eigen naam en identiteit, zullen zich niet onder de merknaam Best Western profileren, maar maken wel gebruik van de distributiekanalen van Best Western. Gasten sparen in de BW Premier Collection hotels Best Western Rewards® punten en de hotels kunnen indien gewenst services (zoals sales support en designadvies) afnemen bij Best Western.

Veranderende reizigersbehoefte
David Kong – CEO Best Western International: "We zien dat de wensen en behoeften van reizigers veranderen en het is onze taak om bij te blijven. De lancering van V?b en de BW Premier Collection vertegenwoordigen een koerswijziging van ons merk om de groeiende en verschuivende behoeften van onze gasten/klanten en reizigers in het algemeen tegemoet te komen. Deze twee initiatieven stellen ons in staat nieuwe consumentendoelgroepen en investeerders en ontwikkelaars aan te spreken en tegelijkertijd de van Best Western verwachte toegevoegde waarde en service te handhaven."

Wereldwijde lancering
Zowel V?b als de BW Premier Collection worden wereldwijd gelanceerd, met de focus op stedelijke toplocaties over de hele wereld. Best Western heeft wereldwijd bijna 400 hotelprojecten in de pijplijn. Focusgebieden zijn Centraal- en Zuid-Amerika, Azië en het Midden-Oosten.

Bekijk hier de video:

Meer lezen over Best Western? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Achtergronden
Viervoeters welkom bij deze Eden Hotels

In Nederland worden ruim 1,5 miljoen honden als huisdier gehouden. En hoe gezellig is het om er samen met je trouwe viervoeter even tussenuit te gaan. Daarom bieden deze zomer het City Hotel Hengelo, Designhotel Maastricht, The ED Amsterdam, Oranje Hotel Leeuwarden en The Lancaster Hotel Amsterdam s...

Toerisme
Vakantie blijft belangrijk voor Nederlanders 

Ondanks de coronacrisis blijft vakantie nog altijd belangrijk voor Nederlanders. Een meerderheid wil daarom de komende jaren gewoon op vakantie blijven gaan. Zekerheid en flexibiliteit zijn daarbij belangrijke keuzecriteria. Dit blijkt uit consumentenonderzoek dat Trends & Tourism half juni - na...

Personalia Hotelketens Internationaal
Marcel van Aelst benoemd tot chairman van Okura

Dat de eeuwenoude handelsrelatie die in Deshima ontstond tussen Japan en Nederland onverminderd sterk is en doorsijpelt in hedendaagse betrekkingen, blijkt uit veranderingen binnen de top van de Japanse Okura-groep. Met de benoeming van Marcel van Aelst als Chairman van Okura Nikko Hotel Management ...

Fletcher Hotelketens
Fletcher Hotels krijgt kansen te groeien in de huidige coronacrisis

De grootste hotelketen van Nederland, Fletcher Hotels, krijgt vele kansen om door te groeien in de huidige coronacrisis; vooral door het overnemen van hotels die failliet zijn gegaan vanwege de coronacrisis. Het bekende Arc Hotel in Renesse heeft per 15 maart de deuren moeten sluiten in verband met ...

Accor Hotelketens
Accor tekent voor TRIBE hotel in Nederland en een nieuw Mercure hotel

Accor heeft samen met WIN Hotels een franchiseovereenkomst getekend voor de komst van het allereerste TRIBE hotel en een Mercure hotel in Amsterdam. De hotels zijn gevestigd in twee torens van het nieuw te ontwikkelen gebied ‘Gare du Nord’ in Amsterdam-Noord, naast metrostation Noord (No...

F&B
Dutch Cuisine: Juist nu is een kortere keten belangrijk

Dutch Cuisine zal steeds breder gekend en gewaardeerd worden, denken Monique Mulder en Marjan Pijnenburg, bestuursleden van de stichting die de Nederlandse eetcultuur weer op de kaart zet. “Zeker nu is het belangrijker dan ooit om gezonde gerechten met een bekende herkomst aan te bieden. Korte...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: