Best Western neemt WorldHotels over

18 februari 2019 | David Bakker

Best Western Hotels & Resorts kondigt vandaag de overname aan van het gerenommeerde wereldwijde hotelmerk WorldHotels, dat een verzameling van ongeveer 300 unieke en speciale hotels en resorts vertegenwoordigt op vooraanstaande bestemmingen over de hele wereld.   

"Er is een geweldige synergie tussen Best Western en WorldHotels. Door de krachten te bundelen in deze nieuwe samenwerking, zullen we concurrentievoordelen creëren voor beide bedrijven, "aldus David Kong, President en CEO van Best Western Hotels & Resorts. "Ik heb het grootste respect voor WorldHotels en geloof in het enorme potentieel."               

De overname van WorldHotels werd vorige week afgerond. Het WorldHotels merk zal een cruciale rol spelen bij het versterken van het portfolio van Best Western door het upper upscale en luxury segment in het hotelportfolio op te nemen.

WorldHotels behoudt zijn kenmerkende persoonlijkheid en individualiteit terwijl het profiteert van het robuuste en schaalbare e-commerceplatform van Best Western, sterke partnerships, bekroond loyaliteitsprogramma, effectieve sales- en marketingondersteuning, een wereldwijd distributienetwerk en krachtige revenue engines.

Geoff Andrew

"Best Western is één van de grootste, meest gerespecteerde en vertrouwde hotelmerken", zegt Geoff Andrew, CEO van WorldHotels. "Terwijl we onze krachten bundelen, vormt de gecombineerde kracht van onze merken het toneel voor een mooie toekomst voor zowel Best Western als WorldHotels. Door het gevestigde senior leadership team en de regionale aanwezigheid in elke markt, brengt Best Western een nieuw niveau van expertise met zich mee, wat ongetwijfeld zal bijdragen aan de groei van het merk WorldHotels in belangrijke markten. "

Best Western heeft de afgelopen jaren een enorme transformatie doorgemaakt. Alleen al in het laatste jaar werd Best Western door Fast Company uitgeroepen tot een van 's werelds meest innovatieve bedrijven, breidde het portfolio uit tot 13 dynamische merken die nieuwe gasten in nieuwe segmenten bereikten en won het bedrijf een recordaantal industriële onderscheidingen. De acquisitie is een bewijs van het streven van Best Western naar groei, modernisering en voortdurende vooruitgang, waardoor de positie van het bedrijf als een vertrouwde leider in de wereldwijde hotelindustrie wordt versterkt.

"In de komende maanden zullen we ons richten op het tonen van de potentie van WorldHotels door de inkomsten richting de hotels te verbeteren en tegelijkertijd de onafhankelijke identiteit te waarborgen. We zijn ervan overtuigd dat de WorldHotels van ons platform en onze revenue engines zullen profiteren en dat meer onafhankelijke, kwalitatieve hotels zich aangetrokken zullen voelen om zich bij het merk WorldHotels aan te sluiten. We zijn zeer verheugd dat Geoff Andrew zal aanblijven als CEO van WorldHotels, "concludeert Kong.          

Over Best Western Hotels & Resorts:

Best Western Hotels & Resorts met hoofdkantoor in Phoenix, Arizona, is een zelfstandig hotelmerk met een wereldwijd netwerk van 4.200 hotels in meer dan 100 landen en gebieden. Best Western biedt dertien hotelmerken om in de behoeften van elk type ontwikkelaar en gast te voorzien: Best Western®, Best Western Plus®, Best Western Premier®, V?b®, GL?®, Executive Residency by Best Western®, Sadie HotelSM, Aiden HotelSM, BW Premier Collection® by Best Western, en BW Signature Collection® by Best Western, evenals de onlangs gelanceerde franchiseformules: Sure® Hotel by Best Western, Sure Plus® Hotel by Best Western en Sure Collection® by Best Western*. Best Western is al meer dan 70 jaar een begrip in de hospitalitybranche en biedt zijn hoteliers wereldwijde operationele, verkoop- en marketingondersteuning en bekroonde online en mobiele boekingsmogelijkheden. Best Western blijft records breken in de sector als het gaat om prijzen en onderscheidingen. Zo krijgt 66 procent van de Noord-Amerikaanse hotels van het merk een TripAdvisor® Certificate of Excellence-award in 2018, zet Business Travel News® Best Western Plus en Best Western op een eerste plaats in de lijst van hotelmerken in het hogere middensegment en middensegment, en eert Fast Company Best Western Hotels & Resorts met een plek in de top 10 van meest innovatieve bedrijven in de categorie augmented reality/virtual reality. Best Western heeft ook tien keer op rij de AAA®/CAA® Lodging Partner of the Year-award gewonnen, een erkenning voor de inzet van het merk om uitzonderlijke service en grote waarde te leveren aan de bijna 60 miljoen leden van de AAA/CAA in de Verenigde Staten en Canada. Best Western-hotels stonden hoog genoteerd in J.D. Power’s 2018 North America Hotel Guest Satisfaction Index Study, met een eerste plaats voor ontbijt (in de categorie horeca) in het middenklasse segment en een tweede plaats voor algehele gasttevredenheid. Meer dan 37 miljoen reizigers zijn lid van het bekroonde loyaliteitsprogramma Best Western Rewards®, een van de weinige programma's waarbij leden punten sparen die nooit verlopen en wereldwijd in elk Best Western-hotel kunnen worden besteed. Best Westerns partnerships met AAA/CAA en Google® Street View bieden reizigers interessante manieren voor interactie met het merk. Door het partnership met Google Street View is Best Western het eerste grote bedrijf van dit formaat en deze schaal dat klanten een VR-ervaring biedt. Daarmee zet Best Western een nieuwe standaard voor de branche en heeft het de manier waarop gasten hotels bekijken opnieuw uitgevonden.

De cijfers zijn schattingen, kunnen fluctueren en zijn inclusief hotels die zich momenteel in de ontwikkelingspijplijn bevinden.

Alle Best Western- en Sure-hotels zijn in eigendom van en worden geëxploiteerd door zelfstandige hoteliers.
 

Over WorldHotels Collection:

WorldHotels Collection biedt bewezen softbrand-oplossingen voor een divers en wereldwijd aanbod van 300 van de beste onafhankelijke hotels en resorts. Opgericht door hoteliers die zich toeleggen op de art of hospitality, biedt alleen WorldHotels de beste onafhankelijke accommodaties over de hele wereld. Ieder hotel weerspiegelt het lokale karakter van de omgeving, door intuïtieve service en een verfijnd, karakteristiek gevoel te bieden. De eigen 'Start With Why'-filosofie van WorldHotels helpt elk hotel om hun unieke set aan peilers te identificeren die hun gastervaring en manier van inkomsten genereren onderscheiden van de concurrentie. De WorldHotels Collection is afgestemd op zowel zakenreizigers als toeristische reizigers en is ingedeeld in drie levels, zodat gasten het aanbod kunnen selecteren dat aan hun behoeften voldoet: WorldHotels Luxury, WorldHotels Elite en WorldHotels Distinctive.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Camille Oostwegel senior neemt afscheid

In 2020 gaat de Oostwegel Collection een nieuwe fase in, zo laat het Limburgse hotelbedrijf weten. Camille sr. neemt op zijn zeventigste verjaardag afscheid als eigenaar en algemeen directeur en draagt het stukje over aan zijn zoon, Camille jr. In het nieuwe jaar gaat de Oostwegel Collection vers...

Awards F&B
Genomineerden F&B Professional of the Year 2020 bekend

Ieder jaar gaat de AF&BM, hét netwerk voor F&B professionals, op zoek naar de F&B Professional of the Year. Dit is die professional die gastheer of -vrouw pur sang is en die dag in dag uit laat zien dat hij of zij met aanstekelijk enthousiasme een echte motivator en coach is voor ...

Achtergronden Culinair
Ruim 1 op de 10 Nederlanders gaat met Kerst uit eten

Ruim een op de tien (12 procent) Nederlanders grijpt Kerst aan om uit eten te gaan. Dit blijkt uit een analyse van Taxi2Airport, dat - in aanloop naar de kerstdagen - in kaart bracht op welke manier Nederlanders Kerst vieren. Eten belangrijk tijdens Kerst Kerst is erg populair in Nederland. L...

Hotelbouwplannen
Vernieuwd meeting center in Nijmegen; ruimtelijk en stijlvol vergaderen in Sanadome

Nijmegen is een kwalitatief hoogstaand meeting center rijker. Het 4-sterren Superior hotel Sanadome Hotel & Spa Nijmegen heeft flink geïnvesteerd in haar vergaderfaciliteiten. Voorheen bevonden zich in de linker hotelvleugel van Sanadome diverse afdelingen van het Canisius Wilhelmina Zieken...

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: