Best Western neemt WorldHotels over

18 februari 2019 | David Bakker

Best Western Hotels & Resorts kondigt vandaag de overname aan van het gerenommeerde wereldwijde hotelmerk WorldHotels, dat een verzameling van ongeveer 300 unieke en speciale hotels en resorts vertegenwoordigt op vooraanstaande bestemmingen over de hele wereld.   

"Er is een geweldige synergie tussen Best Western en WorldHotels. Door de krachten te bundelen in deze nieuwe samenwerking, zullen we concurrentievoordelen creëren voor beide bedrijven, "aldus David Kong, President en CEO van Best Western Hotels & Resorts. "Ik heb het grootste respect voor WorldHotels en geloof in het enorme potentieel."               

De overname van WorldHotels werd vorige week afgerond. Het WorldHotels merk zal een cruciale rol spelen bij het versterken van het portfolio van Best Western door het upper upscale en luxury segment in het hotelportfolio op te nemen.

WorldHotels behoudt zijn kenmerkende persoonlijkheid en individualiteit terwijl het profiteert van het robuuste en schaalbare e-commerceplatform van Best Western, sterke partnerships, bekroond loyaliteitsprogramma, effectieve sales- en marketingondersteuning, een wereldwijd distributienetwerk en krachtige revenue engines.

Geoff Andrew

"Best Western is één van de grootste, meest gerespecteerde en vertrouwde hotelmerken", zegt Geoff Andrew, CEO van WorldHotels. "Terwijl we onze krachten bundelen, vormt de gecombineerde kracht van onze merken het toneel voor een mooie toekomst voor zowel Best Western als WorldHotels. Door het gevestigde senior leadership team en de regionale aanwezigheid in elke markt, brengt Best Western een nieuw niveau van expertise met zich mee, wat ongetwijfeld zal bijdragen aan de groei van het merk WorldHotels in belangrijke markten. "

Best Western heeft de afgelopen jaren een enorme transformatie doorgemaakt. Alleen al in het laatste jaar werd Best Western door Fast Company uitgeroepen tot een van 's werelds meest innovatieve bedrijven, breidde het portfolio uit tot 13 dynamische merken die nieuwe gasten in nieuwe segmenten bereikten en won het bedrijf een recordaantal industriële onderscheidingen. De acquisitie is een bewijs van het streven van Best Western naar groei, modernisering en voortdurende vooruitgang, waardoor de positie van het bedrijf als een vertrouwde leider in de wereldwijde hotelindustrie wordt versterkt.

"In de komende maanden zullen we ons richten op het tonen van de potentie van WorldHotels door de inkomsten richting de hotels te verbeteren en tegelijkertijd de onafhankelijke identiteit te waarborgen. We zijn ervan overtuigd dat de WorldHotels van ons platform en onze revenue engines zullen profiteren en dat meer onafhankelijke, kwalitatieve hotels zich aangetrokken zullen voelen om zich bij het merk WorldHotels aan te sluiten. We zijn zeer verheugd dat Geoff Andrew zal aanblijven als CEO van WorldHotels, "concludeert Kong.          

Over Best Western Hotels & Resorts:

Best Western Hotels & Resorts met hoofdkantoor in Phoenix, Arizona, is een zelfstandig hotelmerk met een wereldwijd netwerk van 4.200 hotels in meer dan 100 landen en gebieden. Best Western biedt dertien hotelmerken om in de behoeften van elk type ontwikkelaar en gast te voorzien: Best Western®, Best Western Plus®, Best Western Premier®, V?b®, GL?®, Executive Residency by Best Western®, Sadie HotelSM, Aiden HotelSM, BW Premier Collection® by Best Western, en BW Signature Collection® by Best Western, evenals de onlangs gelanceerde franchiseformules: Sure® Hotel by Best Western, Sure Plus® Hotel by Best Western en Sure Collection® by Best Western*. Best Western is al meer dan 70 jaar een begrip in de hospitalitybranche en biedt zijn hoteliers wereldwijde operationele, verkoop- en marketingondersteuning en bekroonde online en mobiele boekingsmogelijkheden. Best Western blijft records breken in de sector als het gaat om prijzen en onderscheidingen. Zo krijgt 66 procent van de Noord-Amerikaanse hotels van het merk een TripAdvisor® Certificate of Excellence-award in 2018, zet Business Travel News® Best Western Plus en Best Western op een eerste plaats in de lijst van hotelmerken in het hogere middensegment en middensegment, en eert Fast Company Best Western Hotels & Resorts met een plek in de top 10 van meest innovatieve bedrijven in de categorie augmented reality/virtual reality. Best Western heeft ook tien keer op rij de AAA®/CAA® Lodging Partner of the Year-award gewonnen, een erkenning voor de inzet van het merk om uitzonderlijke service en grote waarde te leveren aan de bijna 60 miljoen leden van de AAA/CAA in de Verenigde Staten en Canada. Best Western-hotels stonden hoog genoteerd in J.D. Power’s 2018 North America Hotel Guest Satisfaction Index Study, met een eerste plaats voor ontbijt (in de categorie horeca) in het middenklasse segment en een tweede plaats voor algehele gasttevredenheid. Meer dan 37 miljoen reizigers zijn lid van het bekroonde loyaliteitsprogramma Best Western Rewards®, een van de weinige programma's waarbij leden punten sparen die nooit verlopen en wereldwijd in elk Best Western-hotel kunnen worden besteed. Best Westerns partnerships met AAA/CAA en Google® Street View bieden reizigers interessante manieren voor interactie met het merk. Door het partnership met Google Street View is Best Western het eerste grote bedrijf van dit formaat en deze schaal dat klanten een VR-ervaring biedt. Daarmee zet Best Western een nieuwe standaard voor de branche en heeft het de manier waarop gasten hotels bekijken opnieuw uitgevonden.

De cijfers zijn schattingen, kunnen fluctueren en zijn inclusief hotels die zich momenteel in de ontwikkelingspijplijn bevinden.

Alle Best Western- en Sure-hotels zijn in eigendom van en worden geëxploiteerd door zelfstandige hoteliers.
 

Over WorldHotels Collection:

WorldHotels Collection biedt bewezen softbrand-oplossingen voor een divers en wereldwijd aanbod van 300 van de beste onafhankelijke hotels en resorts. Opgericht door hoteliers die zich toeleggen op de art of hospitality, biedt alleen WorldHotels de beste onafhankelijke accommodaties over de hele wereld. Ieder hotel weerspiegelt het lokale karakter van de omgeving, door intuïtieve service en een verfijnd, karakteristiek gevoel te bieden. De eigen 'Start With Why'-filosofie van WorldHotels helpt elk hotel om hun unieke set aan peilers te identificeren die hun gastervaring en manier van inkomsten genereren onderscheiden van de concurrentie. De WorldHotels Collection is afgestemd op zowel zakenreizigers als toeristische reizigers en is ingedeeld in drie levels, zodat gasten het aanbod kunnen selecteren dat aan hun behoeften voldoet: WorldHotels Luxury, WorldHotels Elite en WorldHotels Distinctive.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

David Bakker
Column: lang leve Leeuwarden

In 2018 was Leeuwarden, samen met Valletta (Malta), de Culturele Hoofdstad van Europa. De hotels puilden uit, bedden waren niet meer te boeken en provincie Friesland profiteerde mee. Eindstand: 5,4 miljoen bezoekers voor Friesland in 2018. In het bidbook werd uitgegaan van 4 miljoen bezoeken aan ...

Internationaal
a&o breidt uit naar het Verenigd Koninkrijk

Vanaf 1 juli heet a&o Hostels haar gasten ook in Edinburgh welkom. Het eerste hostel in het Verenigd Koninkrijk van Europa’s grootste budget hostelketen biedt 131 kamers en 610 bedden. Het is centraal gelegen in de oude binnenstad van de Schotse hoofdstad. Voor oprichter en CEO Oliver Wint ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Achtergronden Interview
12 jaar geleden in Hospitality Management: Caro van Eekelen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2009. In de zomer van 2009 werd Caro van Eekelen aangesteld als managi ...

Interview
Mens, Bedrijf & Visie: Ricardo Eshuis (SVH)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Branded Content
Hotelgasten in 2021 willen gemak en ultiem relaxen 

In veel branches laat de huidige pandemie zijn sporen achter: ‘het oude normaal, het nieuwe normaal’… Eén ding is zeker: de veranderingen en verschuivingen zijn nog iedere dag voelbaar. Zo ook in de wereld van de hotelier. Voorheen was een hotelbezoek veelal verbonden aan h ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: