Beste leerbedrijf staat op Texel

11 oktober 2013 |
Beste leerbedrijf staat op Texel<

Hotel Greenside op Texel mag zich het Beste leerbedrijf horeca 2013 noemen. Met de overwinning laten zij Euromast Horeca BV in Rotterdam en Hotel Merlinde in Breda achter zich. Het winnende bedrijf
ontving de trofee uit handen van Marleen Peppelmans, assistant Human resources manager bij Sheraton Amsterdam Airport Hotel. Dit hotel won de titel in 2011. Ook ontving Greenside een bedrag van 250,00 euro voor de personeelspot.

Duidelijke visie
De commissie die het Beste leerbedrijf horeca kiest, bestaat uit vertegenwoordigers van sociale partners (werkgevers- en werknemersvertegenwoordigers), directieleden van voorgaande Leerbedrijven van het Jaar en Kenwerk. De titel werd onder meer toegekend aan het hotel vanwege de brede opvatting over opleiden. Hier worden leerlingen en medewerkers gestimuleerd om zich continu persoonlijk te ontwikkelen. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op opleiden. Ze steken hier veel tijd en energie in. Het bedrijf staat ook hoog aangeschreven bij scholen, zowel bij het vmbo dat op het eiland is gevestigd als bij het roc ‘aan de overkant’.

DNA van Greenside
Hotel Greenside is gevestigd op Texel en daarom wordt er ook gezorgd voor de leerling. Er zijn in het hotel kamers beschikbaar en leerlingen leren ook voor zichzelf te zorgen. Zo groeit de leerling niet alleen vakinhoudelijk, maar ook op persoonlijk vlak. Hotel Greenside is een veelzijdig en veilig leerbedrijf, niet alleen voor de topper, maar ook voor de leerling die extra aandacht nodig heeft. Opleiden zit in het DNA van Greenside. Voor de eigen toekomstige medewerkers, maar zeker ook voor collega’s in de bedrijfstak.

Op de foto: v.l.n.r. Marleen Peppelman, assistant Human resources Manager bij Sheraton Amsterdam Airport Hotel, Jan Willem Mans, secretaris Beste leerbedrijf horeca (Kenwerk), Karin Berger, Hotelmanager, Greenside, Gerjan Hebers, Hotelmanager, Greenside, Kees Boks, Hoofd bediening, Greenside en Bauke Weber general manager, Greenside.

Foto: Kenwerk

Door Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Interview Longread
Gasthoofdredacteur Roberto Payer interviewt Pieter Elbers

Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam, tevens gasthoofdredacteur van de septemberuitgave van Hospitality Management) en Pieter Elbers (CEO KLM) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Middenin die crisis, begin augustus, ontmoeten ze elkaar in het Waldorf Astoria in de hoofdstad...

Hotel & Recht
Rechten en plichten ten tijde van corona

Corona heeft een grote impact op het aantal gasten in hotels en de manier waarop in de hotels moet worden gewerkt. Thuiswerken is meestal geen mogelijkheid en daarom is een veilige werkplek extra belangrijk. Deze nieuwe situatie roept veel vragen op over de rechten van werkgevers maar ook van werkne...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Tech Branded Content
''Veel hotels kennen hun echte foodcost niet''

Nu de inkomsten onzeker blijven, is controle van de kosten belangrijker dan ooit. “Naar foodcost wordt echter weinig gekeken", merkt Carl Jacobs CEO van Apicbase op. “Terwijl het toch over 30 procent van je business gaat. Vaak zelfs meer, dat is problematisch.” Hotelketens en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: