Bezoek gratis BBB Maastricht

3 oktober 2016 | Thijs Jacobs

De werelden van BBB Maastricht, de grootste horecavakbeurs van Zuid-Nederland, brengen de bezoekers in bourgondische sferen. BBB Maastricht richt zich op professionals uit alle horecasectoren en vindt dit jaar van 10 t/m 12 oktober plaats in MECC Maastricht. Sinds jaar en dag is dit het belangrijkste Euregionale vakevent voor horecaprofessionals. En u kunt zich hiervoor gratis registreren!

Met 300 exposanten, demonstraties, proeverijen, wedstrijden en workshops voor alle horecasectoren, vertaald naar vier aansprekende werelden,  heeft BBB Maastricht een nieuwe presentatievorm gevonden. BBB Maastricht is in alle opzichten al jaren in een opgaande lijn. Om klaar te zijn voor de toekomst wordt dit jaar een nieuw, onderscheidend concept gepresenteerd.

Op Beverage Beach kunnen bezoekers de meest uiteenlopende dranken proeven en kennismaken met aanverwante producten. Op Specialty Beer Bay kunnen bezoekers kennismaken met unieke speciaalbieren van zo’n 30 kleine en bijzondere brouwerijen. De Stichting Bieropleidingen Nederland (Stibon) verzorgt bierproeverijen. Een uitgebreid aanbod van sterke dranken is te vinden op Spirits Square en in het Wijntheater zijn doorlopend proeverijen op het gebied van wijn & spijs.

In Food Forest maakt de bezoeker kennis met nieuwe gerechten, authentieke smaken, keukenapparatuur en meer. Ambachtelijke, streekgebonden en biologische producten zijn te vinden in Food Village. Tijdens de uiteenlopende kookwedstrijden van BBB ChefContest kunnen bezoekers chefs aan het werk zien en inspiratie opdoen.

Variety Valley is de wereld waar diverse producten en diensten te vinden zijn. Zo biedt Starters Park verfrissende ideeën en innovatieve oplossingen op het gebied van horeca, service en gastvrijheid. Place des Amis is een netwerkplein pur sang en op Columbus Square zijn de finalisten van de prestigieuze Columbus Trophy te vinden. In de BBB Academy kan de bezoeker workshops over diverse onderwerpen bijwonen, variërend van social media tot wet- en regelgeving.

Folie Culinaire is het internationale gastronomisch evenement voor beslissingsbevoegde professionals uit het hogere en topsegment. Drie dagen lang kook- en productpresentaties voor en door gerenommeerde chefs uit binnen- en buitenland. Een bezoek aan Folie Culinaire biedt een compleet overzicht aan nieuwe ingrediënten, exclusieve wijnen en champagnes. Op Farmers Market presenteren kleinschalige producenten hun exclusieve producten. Gault&Millau biedt een educatief wijnprogramma en kookdemonstraties.

Op maandag 10 oktober vinden de BBB Startersdag en BBB Cafetariadag plaats. De BBB Startersdag wordt georganiseerd i.s.m. PS Uitgeverij en bestaat uit o.a. uit gratis workshops over ondernemerschap, social media en lichaamstaal. Inschirjven kan via de BBB-site of terplekke (vol=vol).

BBB heeft de ambitie om internationaal een toonaangevende rol te spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. Daarom worden naast BBB Maastricht, gedurende het jaar ook andere activiteiten georganiseerd, zoals netwerkbijeenkomsten, trendtours, bedrijfsbezoeken en wedstrijden.

BBB Maastricht vindt van 10 t/m 12 oktober 2016 plaats in MECC Maastricht. Kijk voor meer informatie op bbbmaastricht.nl. Registreer u gratis via deze link.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen
Jongen Honden: Jan Willem Janssen pakt door met H2OTEL

Op jonge leeftijd een hotelonderneming runnen, het is niet veel mensen gegeven. Ondernemen is vallen en opstaan, fouten maken en groeien. In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge hoteliers. Dit keer Jan Willem Janssen (26), eigenaar van H2OTEL in Rotterdam. Een monoloog. ...

Horeca naar de stembus deel drie: PVV

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonde ...

Interview
"De hotellerie en de zorg verschillen niet veel van elkaar"

De coronacrisis laat diepe wonden achter in de hotellerie. Omzetten kelderen en gasten blijven weg. Veel hotelondernemingen hebben noodgedwongen een groot deel van hun medewerkers moeten laten gaan. De angst heerst dat op het moment dat de hotellerie weer aantrekt en de toeristen ons land weer w ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Hotel & Recht
Creatief gebruik van je hotel tijdens Corona

Door de coronacrisis is het aantal luchtvaartpassagiers van en naar Nederland in 2020 met meer dan 70% gedaald. Dit heeft logischerwijs een direct weerslag op de bezettingsgraad van hotels, die ook met meer dan 70% is gedaald, zo viel te lezen in dit magazine. Het is dan ook niet verwonderlijk dat c ...

Economie Corona
CBS: omzet horeca krimpt ongekend hard

De omzet van de horeca daalde in het vierde kwartaal van 2020 met bijna 44 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dat is vooral te wijten aan de aanscherping van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. In het derde kwartaal maakte de horeca nog een forse o ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: