Bilderberg Hotel De Keizerskroon heeft de beste housekeeping

2 november 2009 |
Bilderberg Hotel De Keizerskroon heeft de beste housekeeping

Bilderberg Hotel De Keizerskroon nam vrijdagavond 30 oktober enthousiast en opgelucht de Keeping Up award 2009 in ontvangst. Het hotel heeft bewezen de beste housekeeping afdeling van heel Nederland te hebben. Zes hotels waren in de running voor de prijs, een cheque ter waarde van 1.500 euro en een jaar lang de titel 'best housekeeping'. Het prijzengeld moet besteed worden aan een feestje voor de afdeling. Willem Reimers was de gastheer van het evenement Keeping Up dat werd gehouden in het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre. Hij begeleidde de kandidaten naar de stip waar de presentaties werden gegeven. De jury bestaande uit Sepp Rickli (Rickli Professionele Hotellerie), Haaije de Vries (eigenaar Mystery Guest BV) en Jan Langstraat (voormalig directeur linnenverhuurbedrijf Blycolin Groep) hadden na iedere presentatie de gelegenheid om vragen te stellen. Hieronder een korte weergave van de gegeven presentaties.

Linge Hotel, Elst
"Onze dames van de housekeeping, Lisette en Angelique, zijn echte kanjers. Ze blinken uit in teamwork, discipline en oprecht enthousiasme. Daarnaast zijn het ook nog een handige rakkers. Lampjes vervangen, een wasbak rechthangen, het gaat in een moeite door. Angelique maakte zich geen zorgen om het bezoek van de mystery guest. 'Voor mij is iedere gast een mystery guest.'"

Radisson Blu Hotel, Amsterdam
"De housekeeping wordt verzorgd door Arbex Hotel Services en Adham BV. De room attendants krijgen ieder jaar een training. Het motto 'Yes I can' zit in ons hart. Speciale wensen van gasten worden genoteerd, want wij werken volgens het Thoughtfull Care Programma waardoor wij extra aandacht hebben voor onze gasten." De presentatie werd afgesloten door een overtuigend stuk zang 'We are the cleaners' op de melodie van 'We are the champions', Queen.

NH Sparrenhorst, Nunspeet
"EW Facility Services is de vaste housekeeping van Sparrenhorst. Hoewel het een aparte organisatie is, zijn Sparrenhorst en EW één. Wij zijn innovatief op het gebied van milieuvriendelijkheid. Zo gebruiken wij natuurlijke schoonmaakmiddelen, wordt het afval gescheiden en komen we allemaal op de fiets. 97% van onze gasten beoordeelt de housekeeping met uitstekend."

Park Plaza Mandarin, Eindhoven
"Wij connecten met onze gasten door middel van een persoonlijke benadering. 30% van onze gasten zijn vaste gasten. De gast wordt dan bij naam begroet. Kostenbesparing realiseren wij door middel van een beter beleid in de aanvulling van guest supplies."

The Dylan, Amsterdam
"Wij proberen als housekeeping afdeling van Albatros onzichtbaar te zijn, maar wel een onvergetelijke indruk achter te laten. Wij werken met natuurlijke producten en proberen veel gebruik te maken van daglicht. Ons team is proactief en trots op de verschillende vips die wij mochten ontvangen, maar eigenlijk is iedere gast voor ons speciaal."

Bilderberg Hotel De Keizerskroon, Apeldoorn
"De Keizerskroon gaat altijd voor de hoofdprijs. Zo ook in de housekeeping. De gasten worden verwend en verrast. Dat doe je toch ook als je thuis gasten krijgt? Iedere gast van het hotel ontvangen wij als een goede vriend. Wij werken volgens de kroonwaardes. Gastbeleving, schoonmaakkwaliteit, kostenbesparing en kennisoverdracht spelen hierin een belangrijke rol."


De jury in overleg (v.l.n.r. Jan Langstraat, Sepp Rickli en Haaije de Vries)

Na een spannende finale was er volgens de jury maar één winnaar mogelijk. Bilderberg Hotel De Keizerkroon scoorde op alle wedstrijd onderdelen (Inschrijving, Mystery Guest en Presentatie) het best. De jury loofde daarnaast de passie van het winnende team en de manier waarop de gast centraal staat in de dienstverlening.


De housekeeping afdeling van De Keizerskroon

Dat alle finalisten niet onverdiend in de finale waren gekomen bleek wel uit de bekendmaking van de jury dat alle zes de finalisten tijdens het Mystery Guest bezoek minimaal een 8,7 hadden gescoord.

De uitreiking van Keeping Up 2009, door juryvoorzitter Sepp Rickli, is te bekijken op de website van Keeping Up
Fotografie: Paul Remmelts

Hospitality Management, Natalja Elings

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/bilderberg-hotel-de-keizerskroon-heeft-de-beste-housekeeping/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: De waarde van het hotel

Wereldwijd wordt veel nagedacht en geredeneerd over wat de coronacrisis voor invloed heeft op de waarde van vastgoed. Binnen Horwath HTL focussen we ons uiteraard op de waarde van hotels. Hotels vallen in de buitencategorie van exploitatiegebonden vastgoed; anders dan een kantoor maakt het een onlos ...

Toerisme
Helft binnenlandse vakantiegangers wil voor eind 2020 weer op vakantie in eigen land 

Van de mensen die dit jaar op vakantie gingen in eigen land, wil ruim de helft nog eens gaan voor het einde van 2020. Dat blijkt uit onderzoek van BungalowSpecials onder 1.151 personen. Van de ondervraagden is 71% sinds maart al op vakantie geweest in eigen land. Van deze groep zegt ruim de hel ...

Interview Longread
Stand van zaken: hoteliers uiten hun zorgen

Na een bewogen en bevlogen zomer is de angst voor een tweede golf werkelijkheid. Tafelheer Sander Allegro (QL Hotels) bespreekt de stand van zaken binnen de hotellerie met Marijke Schreiner (Stayokay) Marco Lemmers (Conscious Hotels), Bastiaan Klomp (Thermae 2000) en Erwin Rozendal (Villa Beukenhof) ...

Booking.com OTA's Internationaal
Booking.com vreest 'monopolielijstje' Brussel

Glenn Fogel, CEO van Booking.com, vreest dat zijn bedrijf op een speciaal 'monopolielijstje' van de Europese Commissie komt te staan. Ambtenaren in Brussel werken aan de criteria om tot die lijst te komen. Brussel wil de twintig grootste techbedrijven ter wereld op de lijst hebben. De Europe ...

Personeel
FNV Horeca: afbouw steunmaatregelen leidt tot vertrek vakkrachten uit horecasector

De gisteren verstuurde Kamerbrief over de aanvullingen op het steun- en herstelpakket, alsmede het persmoment van het Kabinet van gisteravond zorgen voor grote onrust in de horecasector. FNV Horeca vindt het onvoorstelbaar dat het Kabinet gisteravond aangeeft dat er nog te weinig resultaten zijn om ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: