Bilderberg komt met responsive website

16 februari 2015 |
Bilderberg komt met responsive website<

Bilderberg, de Nederlandse hotelgroep met 17 hotels, heeft een nieuwe website gelanceerd. De nieuwe website is een belangrijke stap voorwaarts in de strategie van Bilderberg om het aantal rechtstreekse hotelreserveringen verder te laten groeien en klanten en gasten te binden aan het merk. Het toeval wil, dat wij in de februari-editie van Hospitality Management aandacht besteden aan zowel Bilderberg als aan het belang van responsive websites. 'Mobile Friendly' wordt steeds belangrijker en Google neemt dit ook mee in de indexering. Houd de brievenbus dus goed in de gaten.

Responsive
Met de nieuwe website wil Bilderberg haar merkwaarden duidelijker uitdragen. Het state of the art ontwerp is volledig responsive, waarbij het beeldscherm meeschaalt voor een optimale beleving op zowel PC of laptop, als op tablet en smartphone. Drone video’s en schermvullende afbeeldingen nemen bezoekers mee in de belevenis die de verschillende hotels bieden. Ook aan de navigatiestructuur en presentatie van hotelarrangementen is veel aandacht besteed.

De vernieuwing van de website past bij de ambitie van Bilderberg om Nederlands sterkste hotelmerk te zijn op het gebied van bijeenkomsten en weekenden weg. Bilderberg heeft voor het ontwerpen en bouwen van de front end van de website samengewerkt met Fabrique uit Rotterdam. Daarnaast is voor de reserverings-technologie van Sabre gekozen, die naadloos integreert met de managementsystemen in de hotels.

Inzichten
“Het was zeer verfrissend om met een designbureau te kunnen werken dat nog niet eerder projecten had gedaan binnen de hotellerie. Dit heeft geleid tot nieuwe inzichten als het gaat om het online vertalen van onze merkwaarden en het inrichten van de navigatie. Zo is er een goede balans gevonden tussen design en conversie-optimalisatie,” aldus Arlette Gilbert, Commercieel Directeur van Bilderberg.

Inspirerend beeld
“Why settle for less? is de belofte van Bilderberg, die ze offline en nu ook online waarmaken. De aandacht voor detail die Bilderberg zo kenmerkt, hebben we vertaald door het menu achter een button te plaatsen, waardoor we meer ruimte hebben voor inspirerend beeld. Zo is het eerste deel van de site inspirerend en verleidelijk, terwijl de rest van de site gericht is op het genereren van boekingen. Het project hebben we met Bilderberg in drie maanden tijd volbracht, dat is ook iets waar we trots op zijn,” aldus Kay Timmers, strateeg bij Fabrique.

Over Bilderberg
Bilderberg is een Nederlandse hotelonderneming en beschikt over 17 hotels in het vier- en vijfsterrensegment, 216 vergaderzalen en 1.725 hotelkamers. Bij Bilderberg werken 1.300 medewerkers. Bilderberg streeft ernaar om voorop te lopen op het terrein van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en kiest voor een duurzame bedrijfsvoering. De certificering van alle hotels met het milieukeurmerk Green Key en de invoering van het gezondheidsprogramma ‘Bilderberg Vitaal’ en het inzetbaarheidsplan ‘On the Move’ voor medewerkers zijn hier onderdeel van.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: