Bilderberg komt met responsive website

16 februari 2015 |
Bilderberg komt met responsive website<

Bilderberg, de Nederlandse hotelgroep met 17 hotels, heeft een nieuwe website gelanceerd. De nieuwe website is een belangrijke stap voorwaarts in de strategie van Bilderberg om het aantal rechtstreekse hotelreserveringen verder te laten groeien en klanten en gasten te binden aan het merk. Het toeval wil, dat wij in de februari-editie van Hospitality Management aandacht besteden aan zowel Bilderberg als aan het belang van responsive websites. 'Mobile Friendly' wordt steeds belangrijker en Google neemt dit ook mee in de indexering. Houd de brievenbus dus goed in de gaten.

Responsive
Met de nieuwe website wil Bilderberg haar merkwaarden duidelijker uitdragen. Het state of the art ontwerp is volledig responsive, waarbij het beeldscherm meeschaalt voor een optimale beleving op zowel PC of laptop, als op tablet en smartphone. Drone video’s en schermvullende afbeeldingen nemen bezoekers mee in de belevenis die de verschillende hotels bieden. Ook aan de navigatiestructuur en presentatie van hotelarrangementen is veel aandacht besteed.

De vernieuwing van de website past bij de ambitie van Bilderberg om Nederlands sterkste hotelmerk te zijn op het gebied van bijeenkomsten en weekenden weg. Bilderberg heeft voor het ontwerpen en bouwen van de front end van de website samengewerkt met Fabrique uit Rotterdam. Daarnaast is voor de reserverings-technologie van Sabre gekozen, die naadloos integreert met de managementsystemen in de hotels.

Inzichten
“Het was zeer verfrissend om met een designbureau te kunnen werken dat nog niet eerder projecten had gedaan binnen de hotellerie. Dit heeft geleid tot nieuwe inzichten als het gaat om het online vertalen van onze merkwaarden en het inrichten van de navigatie. Zo is er een goede balans gevonden tussen design en conversie-optimalisatie,” aldus Arlette Gilbert, Commercieel Directeur van Bilderberg.

Inspirerend beeld
“Why settle for less? is de belofte van Bilderberg, die ze offline en nu ook online waarmaken. De aandacht voor detail die Bilderberg zo kenmerkt, hebben we vertaald door het menu achter een button te plaatsen, waardoor we meer ruimte hebben voor inspirerend beeld. Zo is het eerste deel van de site inspirerend en verleidelijk, terwijl de rest van de site gericht is op het genereren van boekingen. Het project hebben we met Bilderberg in drie maanden tijd volbracht, dat is ook iets waar we trots op zijn,” aldus Kay Timmers, strateeg bij Fabrique.

Over Bilderberg
Bilderberg is een Nederlandse hotelonderneming en beschikt over 17 hotels in het vier- en vijfsterrensegment, 216 vergaderzalen en 1.725 hotelkamers. Bij Bilderberg werken 1.300 medewerkers. Bilderberg streeft ernaar om voorop te lopen op het terrein van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en kiest voor een duurzame bedrijfsvoering. De certificering van alle hotels met het milieukeurmerk Green Key en de invoering van het gezondheidsprogramma ‘Bilderberg Vitaal’ en het inzetbaarheidsplan ‘On the Move’ voor medewerkers zijn hier onderdeel van.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: