Bilderberg start nieuwe campagne voor zakelijke markt

24 oktober 2017 | Roy Spijker
Bilderberg start nieuwe campagne voor zakelijke markt<

'Ga mee #outofoffice'...ie oproep doet Bilderberg in haar nieuwe campagne gericht op de zakelijke markt. Met deze campagne wil Bilderberg organisaties stimuleren om vaker buiten de deur bijeen te komen. Want, zo stelt de hotelgroep, soms gebeuren de dingen die goed zijn voor je bedrijf juist buiten je bedrijf.

"Wij geloven dat een bijzondere omgeving het beste in je naar boven kan brengen," vertelt commercieel directeur Arlette Gilbert. "Een andere omgeving kan je inspireren om vaste patronen te doorbreken, nieuwe oplossingen te bedenken of beter samen te gaan werken. Bij Bilderberg is dat dan ook het belangrijkste element dat we aan een meeting toevoegen: inspiratie. Met de campagne willen we bedrijven laten zien: soms gebeuren de dingen die goed zijn voor je bedrijf juist buiten de muren van je kantoor. Ga dus wat vaker #outofoffice."

Verandering in bijeenkomsten
De gedachte achter #outofoffice is ontstaan vanuit de veranderingen die Bilderberg ziet op de markt van bijeenkomsten. Gilbert: "Vergeleken met tien jaar geleden is de praktische noodzaak om samen te komen voor overleg veel kleiner geworden. E- learning, video conferences en talloze coworking tools maken dat we niet meer fysiek samen in één ruimte hoeven te zijn. Maar met meer en meer thuiswerkers en freelancers, is juist het samenkomen belangrijker dan ooit. Want alleen dan maak je écht een connectie met elkaar. Wanneer de omgeving waar je bent daar ook nog aan bijdraagt, ontstaat er synergie."

Meeting of event met impact
Er is nog een andere verandering op het gebied van meetings en events waar Bilderberg op inspeelt. Naast faciliteiten, kwaliteit van eten en ligging is beleving een belangrijke factor geworden in de keuze voor een locatie. ‘Bilderberg heeft altijd al de focus gehad op het creëren van bijzondere meetings", legt Gilbert uit. 

"In 2011 introduceerden we al onze fitbreaks; yogaworkshops, hardloopclinics of andere actieve breaks tussen de meeting door. De afgelopen tijd hebben we daar veel aan toegevoegd. Zo kan je bij Bilderberg Hotel De Buunderkamp op diverse plekken midden in het bos vergaderen, bijvoorbeeld in een glazen kas en heeft Hotel ’t Speulderbos zich gespecialiseerd in het stimuleren van creativiteit tijdens meetings, met workshops, serious games en zelfs een speciale brainstormkamer. Bij Bilderberg Hotel De Keizerskroon gaan we zelfs zo ver dat teams 24 uur de leiding in ons hotel mogen overnemen – inclusief werken in de bediening en housekeeping – om hen te laten ervaren welk verschil gastvrijheid maakt en wat ervoor nodig is om het te organiseren. Daarmee beantwoorden we aan een grote vraag van bedrijven die op zoek zijn naar manieren om samenwerking te verbeteren, werkplezier te vergroten en de klantervaring te verbeteren en daarbij vaak kijken naar de hospitality branche als voorbeeld."

Inspireren
Op www.bilderberg.nl/meetings worden regelmatig verhalen geplaatst over de psychologische effecten van #outofoffice, ook lees je er bijzondere interviews met aansprekende mensen over hun eigen #outofoffice plekje en onderzoeken journalisten waar in de geschiedenis van Nederland een bijzondere locatie een belangrijke rol heeft gespeeld. Een leuke start voor je volgende #outofoffice ervaring.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Agnes Raggers F&B Professional of the Year 2020

Tijdens het AF&BM-jaargala in Hotel Okura Amsterdam heeft Agnes Raggers, F&B Manager van Mooirivier Hotel & Congres in Dalfsen, de F&B Professional of the Year Award 2020 uitgereikt gekregen. De finalestrijd ging dit jaar tussen Agnes Raggers, Bart Vanderstukken (Kruisherenhotel M...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: