Bilderberg start nieuwe campagne voor zakelijke markt

24 oktober 2017 | Roy Spijker
Bilderberg start nieuwe campagne voor zakelijke markt<

'Ga mee #outofoffice'...ie oproep doet Bilderberg in haar nieuwe campagne gericht op de zakelijke markt. Met deze campagne wil Bilderberg organisaties stimuleren om vaker buiten de deur bijeen te komen. Want, zo stelt de hotelgroep, soms gebeuren de dingen die goed zijn voor je bedrijf juist buiten je bedrijf.

"Wij geloven dat een bijzondere omgeving het beste in je naar boven kan brengen," vertelt commercieel directeur Arlette Gilbert. "Een andere omgeving kan je inspireren om vaste patronen te doorbreken, nieuwe oplossingen te bedenken of beter samen te gaan werken. Bij Bilderberg is dat dan ook het belangrijkste element dat we aan een meeting toevoegen: inspiratie. Met de campagne willen we bedrijven laten zien: soms gebeuren de dingen die goed zijn voor je bedrijf juist buiten de muren van je kantoor. Ga dus wat vaker #outofoffice."

Verandering in bijeenkomsten
De gedachte achter #outofoffice is ontstaan vanuit de veranderingen die Bilderberg ziet op de markt van bijeenkomsten. Gilbert: "Vergeleken met tien jaar geleden is de praktische noodzaak om samen te komen voor overleg veel kleiner geworden. E- learning, video conferences en talloze coworking tools maken dat we niet meer fysiek samen in één ruimte hoeven te zijn. Maar met meer en meer thuiswerkers en freelancers, is juist het samenkomen belangrijker dan ooit. Want alleen dan maak je écht een connectie met elkaar. Wanneer de omgeving waar je bent daar ook nog aan bijdraagt, ontstaat er synergie."

Meeting of event met impact
Er is nog een andere verandering op het gebied van meetings en events waar Bilderberg op inspeelt. Naast faciliteiten, kwaliteit van eten en ligging is beleving een belangrijke factor geworden in de keuze voor een locatie. ‘Bilderberg heeft altijd al de focus gehad op het creëren van bijzondere meetings", legt Gilbert uit. 

"In 2011 introduceerden we al onze fitbreaks; yogaworkshops, hardloopclinics of andere actieve breaks tussen de meeting door. De afgelopen tijd hebben we daar veel aan toegevoegd. Zo kan je bij Bilderberg Hotel De Buunderkamp op diverse plekken midden in het bos vergaderen, bijvoorbeeld in een glazen kas en heeft Hotel ’t Speulderbos zich gespecialiseerd in het stimuleren van creativiteit tijdens meetings, met workshops, serious games en zelfs een speciale brainstormkamer. Bij Bilderberg Hotel De Keizerskroon gaan we zelfs zo ver dat teams 24 uur de leiding in ons hotel mogen overnemen – inclusief werken in de bediening en housekeeping – om hen te laten ervaren welk verschil gastvrijheid maakt en wat ervoor nodig is om het te organiseren. Daarmee beantwoorden we aan een grote vraag van bedrijven die op zoek zijn naar manieren om samenwerking te verbeteren, werkplezier te vergroten en de klantervaring te verbeteren en daarbij vaak kijken naar de hospitality branche als voorbeeld."

Inspireren
Op www.bilderberg.nl/meetings worden regelmatig verhalen geplaatst over de psychologische effecten van #outofoffice, ook lees je er bijzondere interviews met aansprekende mensen over hun eigen #outofoffice plekje en onderzoeken journalisten waar in de geschiedenis van Nederland een bijzondere locatie een belangrijke rol heeft gespeeld. Een leuke start voor je volgende #outofoffice ervaring.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: