Blog Coen Schelfhorst, GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: Blurring en het streven naar synergie

10 november 2017 | Coen Schelfhorst

Practice what you preach! Één van de gedachtes achter ons nieuwe hotel avontuur. Het avontuur wat nu al serieuze vormen krijgt. De eerste bakstenen zijn gelegd en de verdiepingsvloer zit er in. Deze maand neem ik je graag mee in de formule van het project. 

Synergie is beter

Ik geloof sterk in synergie waarbij het samengaan van delen meer oplevert dan de som der delen. Samen met Oscar van Tol van Evolution Logique heb ik het boek Hospitality Leiderschap geschreven. Hij gaf mij altijd mee dat 'het beste van jou en het beste van mij moet leiden naar een nieuwe weg, iets nog beters'. Dat is alleen mogelijk als mensen elkaar vertrouwen en elkaar niet als bedreiging zien, maar durven te delen omdat ze geloven in veelvoud. Bij GuestHouse Hotel Kaatsheuvel durven we te geloven dat twee mensen meer weten dan één en dat uit twee gedachten een derde, nog krachtigere kan ontstaan. 

Samenwerking brengt ons verder

Hoe gaaf is het dat we straks met ons GuestHouse Hotel en restaurant GuestHouse Kitchen in één pand gevestigd zijn met een Albert Heijn supermarkt, een Gall&Gall slijterij, een bloemenspeciaalzaak en een visspecialist. Mijn enthousiasme kan niet op als ik me bedenk welke kansen er liggen om deze samenwerking invulling te geven. Verse bloemen in onze Living (lobby), de hulp van de bloemist bij het ontwerp van onze te gekke daktuin, onze rooms afdeling die het facilitair beheer voor het hele pand en alle huurders verzorgt en de koks van GuestHouse Kitchen die in de supermarkt ook kookdemonstraties verzorgen. 

Daarnaast hechten we ook veel waarden aan de partners buiten de Gasthuisstraat. Zo zijn we heel blij dat we met de Efteling mogen samenwerken en hotelpartner worden, maar willen we ook de andere lokale parels onder de aandacht brengen. Hoe beter wij de regio verkopen, hoe groter de kans is dat de bezoeker terugkeert en een binding krijgt met het ‘Hart van Brabant’. Van de kleine restaurants in de omgeving, tot de Beekse Bergen, musea, steden, leisure attracties en evenementen, ons personeel moet ze kennen en krijgt de ruimte ze te ontdekken. Middels een interactief touch screen in de Living kunnen onze gasten kennis maken met de mooie provincie Noord Brabant en nodigen we ze uit te gaan avonturieren. De VR-bril maakt het verhaal natuurlijk compleet. Als je namelijk een korte VR-tour hebt gedaan door de Loonse en Drunense Duinen of de spoorzone van Tilburg, dan wil je er echt zeker heen!

Op zakelijk vlak ben ik enorm blij met de aanstaande samenwerking met het multifunctionele dorpshuis het Klavier met zaalmogelijkheden en het nabijgelegen Experience Island. Met samen optrekken kun je een geweldige propositie neerleggen (grootschalig evenement, food&beverage, overnachten). Het bundelen van diensten en producten loont dan de moeite en ontzorgt de opdrachtgever.

Blurring

De belangrijkste en meest unieke samenwerkingspijler is ons “reduce foodwaste programma”. De koks gaan met de scanner door de supermarkt en zoeken de producten bij elkaar om diezelfde dag mee te koken. Producten die tegen de datum aan gaan of net een schoonheidsfoutje hebben zijn nog hartstikke goed eetbaar en op die manier helpen we de supermarkt enorm om minder weg te gooien. In een latere blog vertel ik graag meer over ons foodwaste concept.

Ik vind het heel mooi dat de grenzen vervagen tussen sectoren. Een supermarkt waar een jonge talentvolle kok een gerecht staat te maken, een restaurant waar je in de app het recept krijgt van je gekozen maaltijd met alle ingrediënten en een maaltijd die ook in de supermarkt kan worden gekocht voor thuisconsumptie, het food- en retail concept loopt heerlijk door elkaar heen. Helemaal van nu want een gast wil zelf beslissen wanneer hij wil eten, met wie en hoe. Wij geloven niet meer in een lunchkaart waar je gerechten kan bestellen tussen 12 en 15 uur en dat je om 18 uur geen tosti meer mag bestellen. All day dining zogezegd. Via de app kan je zelfs in de hotellobby (de Living weet je nog?) of op de daktuin een pizza bestellen die vanuit het restaurant met de interne bezorgdienst wordt geleverd. Een kwestie van tijd voordat we ook in het dorp gaan bezorgen.  

Samen staan we sterk, sterk staan we samen!

Coen Schelfhorst

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
World Trade Center Association kiest voor Lindner WTC Hotel & City Lounge Antwerp

World Trade Center Association (HQ New York) kiest ervoor om zijn dienstverlening onder te brengen in het Lindner WTC Hotel & City Lounge Antwerp aan het Centraal Station in Antwerpen. Door de samenwerking en de co-branding met dit wereldmerk verandert de naam van het hotel officieel in: Lindner...

Amsterdam Van der Valk
Waxsalon in Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel

In oktober opent Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel aan de Joan Muyskenweg 20 de deuren. Dit gloednieuwe hotel is een aanwinst voor het Van der Valk concern én voor de hoofdstad. Hier vindt u alles onder één dak, waaronder een zeer complete wellness met een waxsalon van Delete ...

Awards
De winnaars van Gaia Green Awards zijn...

Tijdens de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam zijn op dinsdag 18 september voor de derde keer de Gaia Green Awards uitgereikt. Op het inspiratiepaviljoen rondom duurzaam ondernemen in de horeca, het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen heeft ambassadeur Leon Keekstra (Stadsbemoeial Rotterdam) in de catego...

Amsterdam Culinair
Viering 25 jaar Roberto’s Restaurant met parade van pure klassiekers

Roberto’s Restaurant in Hilton Amsterdam viert dit najaar zijn 25-jarig bestaan. Het klassiek Italiaanse restaurant is altijd trouw gebleven aan zijn filosofie ‘Italiaans te zijn in alle facetten’. Vanaf oktober wordt het jubileum gevierd met een parade van pure klassiekers op de m...

Hilton Interview Longread
Exclusief interview Roberto Payer: "Dit is geen afscheidsinterview"

Roberto Payer. Wellicht de bekendste hotelier van Nederland, een boegbeeld van de hotellerie. Naar eigen zeggen wordt hij snel vergeten als hij stopt. “Zo zit de samenleving in elkaar, maar mij maakt dat niets uit. Als ik stop, herkent niemand me meer, dan ben ik een totale nobody.” Miss...

Events Hoteltech
Wat gebeurt er in het brein van de hotelier?

Tijdens HotelTech 2018, op maandag 19 november in Bunnik, is Margriet Sitskoorn keynote spreker. Zij spreekt over de invloed van leiderschap op het brein en dat geldt natuurlijk niet alleen voor uw hoteliersbrien. Voor hotelmanagers is HotelTech een event dat je niet wilt missen. Bovendien is regist...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: