Blog Coen Schelfhorst, GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: Blurring en het streven naar synergie

10 november 2017 | Coen Schelfhorst

Practice what you preach! Één van de gedachtes achter ons nieuwe hotel avontuur. Het avontuur wat nu al serieuze vormen krijgt. De eerste bakstenen zijn gelegd en de verdiepingsvloer zit er in. Deze maand neem ik je graag mee in de formule van het project. 

Synergie is beter

Ik geloof sterk in synergie waarbij het samengaan van delen meer oplevert dan de som der delen. Samen met Oscar van Tol van Evolution Logique heb ik het boek Hospitality Leiderschap geschreven. Hij gaf mij altijd mee dat 'het beste van jou en het beste van mij moet leiden naar een nieuwe weg, iets nog beters'. Dat is alleen mogelijk als mensen elkaar vertrouwen en elkaar niet als bedreiging zien, maar durven te delen omdat ze geloven in veelvoud. Bij GuestHouse Hotel Kaatsheuvel durven we te geloven dat twee mensen meer weten dan één en dat uit twee gedachten een derde, nog krachtigere kan ontstaan. 

Samenwerking brengt ons verder

Hoe gaaf is het dat we straks met ons GuestHouse Hotel en restaurant GuestHouse Kitchen in één pand gevestigd zijn met een Albert Heijn supermarkt, een Gall&Gall slijterij, een bloemenspeciaalzaak en een visspecialist. Mijn enthousiasme kan niet op als ik me bedenk welke kansen er liggen om deze samenwerking invulling te geven. Verse bloemen in onze Living (lobby), de hulp van de bloemist bij het ontwerp van onze te gekke daktuin, onze rooms afdeling die het facilitair beheer voor het hele pand en alle huurders verzorgt en de koks van GuestHouse Kitchen die in de supermarkt ook kookdemonstraties verzorgen. 

Daarnaast hechten we ook veel waarden aan de partners buiten de Gasthuisstraat. Zo zijn we heel blij dat we met de Efteling mogen samenwerken en hotelpartner worden, maar willen we ook de andere lokale parels onder de aandacht brengen. Hoe beter wij de regio verkopen, hoe groter de kans is dat de bezoeker terugkeert en een binding krijgt met het ‘Hart van Brabant’. Van de kleine restaurants in de omgeving, tot de Beekse Bergen, musea, steden, leisure attracties en evenementen, ons personeel moet ze kennen en krijgt de ruimte ze te ontdekken. Middels een interactief touch screen in de Living kunnen onze gasten kennis maken met de mooie provincie Noord Brabant en nodigen we ze uit te gaan avonturieren. De VR-bril maakt het verhaal natuurlijk compleet. Als je namelijk een korte VR-tour hebt gedaan door de Loonse en Drunense Duinen of de spoorzone van Tilburg, dan wil je er echt zeker heen!

Op zakelijk vlak ben ik enorm blij met de aanstaande samenwerking met het multifunctionele dorpshuis het Klavier met zaalmogelijkheden en het nabijgelegen Experience Island. Met samen optrekken kun je een geweldige propositie neerleggen (grootschalig evenement, food&beverage, overnachten). Het bundelen van diensten en producten loont dan de moeite en ontzorgt de opdrachtgever.

Blurring

De belangrijkste en meest unieke samenwerkingspijler is ons “reduce foodwaste programma”. De koks gaan met de scanner door de supermarkt en zoeken de producten bij elkaar om diezelfde dag mee te koken. Producten die tegen de datum aan gaan of net een schoonheidsfoutje hebben zijn nog hartstikke goed eetbaar en op die manier helpen we de supermarkt enorm om minder weg te gooien. In een latere blog vertel ik graag meer over ons foodwaste concept.

Ik vind het heel mooi dat de grenzen vervagen tussen sectoren. Een supermarkt waar een jonge talentvolle kok een gerecht staat te maken, een restaurant waar je in de app het recept krijgt van je gekozen maaltijd met alle ingrediënten en een maaltijd die ook in de supermarkt kan worden gekocht voor thuisconsumptie, het food- en retail concept loopt heerlijk door elkaar heen. Helemaal van nu want een gast wil zelf beslissen wanneer hij wil eten, met wie en hoe. Wij geloven niet meer in een lunchkaart waar je gerechten kan bestellen tussen 12 en 15 uur en dat je om 18 uur geen tosti meer mag bestellen. All day dining zogezegd. Via de app kan je zelfs in de hotellobby (de Living weet je nog?) of op de daktuin een pizza bestellen die vanuit het restaurant met de interne bezorgdienst wordt geleverd. Een kwestie van tijd voordat we ook in het dorp gaan bezorgen.  

Samen staan we sterk, sterk staan we samen!

Coen Schelfhorst

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: