Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo

21 oktober 2016 | Gijs Hendrikx

Heerlijk! Het gonsde in mijn stad al tijden van de geruchten. De een wist het zéker en de ander wist zéker van niet.

En ik…ik luisterde en glimlachte.
Het besluit was toch genomen?
Nee hoor, want het genomen besluit was teruggedraaid.
En ik….ik luisterde en genoot.

Ik wist namelijk wel beter. Er werd veel theater gemaakt in mijn stad over het nieuwe hotel. Een hotel dat er volgens vele Limburgers écht moest komen! Wat een geniale aanvulling zou dat toch zijn voor het huidige hotelaanbod, hoorde ik veel van mijn stadsgenoten fluisteren.

En ik…ik luisterde naar het fluisteren en had plezier.

Nou, ik kan u zeggen. Het hotel komt er! En snel! Het Theaterhotel Venlo! Ik zal u in de komende blogs een goede voorstelling van zaken geven van mijn Theaterhotel. Want de enige die écht van de hoed en de rand weet…nou, dat ben ik!  Pleased to meet you, Gijs Hendrikx is mijn naam, trotse directeur van het Theaterhotel Venlo.

Om maar direct met de deur in huis te vallen: mijn plannen zouden wel eens een succes kunnen worden. Ik ben bescheiden waar het moet, maar ik weet uit ervaring wanneer ik écht mag zeggen wat ik denk en niet alleen mag zeggen wat ik hoop. Ik merk aan de vele gasten van mijn stad, maar ook van concullega’s uit de regio, dat mijn hotel meer wordt dan zo maar een aanvulling op het brede hotelaanbod in Noord-Limburg. Het zoveelste hotel met gastvrijheid met hoofdletter G en met een indrukwekkend verleden. Nee! Juist niet! Daar is overigens ook markt voor hoor. Daar ben ik van overtuigd, maar daar ligt niet mijn ambitie. Mijn aspiraties liggen in het Theaterhotel Venlo dat juist niet bezig is met gisteren, maar met vandaag en zeer zeker met morgen. Met de gast van de toekomst die op zoek is naar nieuwerwets, betaalbare concepten in een artistieke ambiance die vanzelfsprekend is voorzien van alle luxe, zakelijke en smakelijke voorzieningen.

Parkeren onder je hotelkamer

Moderne tijden dus voor het Theaterhotel Venlo, maar dan wel midden in het kloppende hart van de historische, eeuwenoude Venlose binnenstad. Ingebed tussen Mooder Maas en het magnifieke Venlose stadhuis zullen vanaf het voorjaar van 2017 de vele gasten van de aangename stad Venlo hun weg weten te vinden naar het Theaterhotel. Het eerste sterke punt: uitgebreide parkeergelegenheid, midden in de bruisende energie van de Groenste stad van Europa (2002) en de cradle-to-cradle hoofdstad van de wereld. Geen gedoe, maar als het ware parkeren recht onder je hotelkamer! Wat een luxe!

Ik moet in mijn blog natuurlijk niet te lang stilstaan bij mijn geweldige stad Venlo. Ik moet verstandig en zakelijk zijn en me meer focussen op mijn geweldige hotel. Ik krijg maar enkele mogelijkheden om me zo duidelijk te profileren voor een groot publiek dus dan moet ik dat ook met twee handen aangrijpen. Maar toch, beste lezers, zoveel mensen weten inmiddels (nog) steeds niet dat mijn stad een stad uit duizenden is met enorme potentie en met ongeëvenaarde capaciteiten. Het is toch ook belangrijk dat mijn hotelgasten straks weten in wat voor een aantrekkelijke stad ze eigenlijk terechtkomen. Toch? Ik kan eigenlijk ook alleen maar trots zijn op mijn Theaterhotel omdat ik juist die zo begeerde, gezellige, losse, stadse atmosfeer er gratis bijkrijg en kan aanbieden aan mijn bezoekers. Een sfeer van warme gezelligheid en welgemeende gastvrijheid buiten en binnen het Theaterhotel. Een genot!  

Maar vooral mijn innige samenwerking met de Maaspoort Theater & Events zorgt voor een aantal krachtige voordelen waarmee ik me zal onderscheiden en waarvan mijn hotelgasten de vruchten gaan plukken en proeven. Voordelen in de vorm van unieke marketingtechnische mogelijkheden door directe samenwerking met het volledig gerenoveerde theater. Een schouwburg die ook nog eens is uitgerust met een uitgebreid aanbod aan klasse horeca. Maar ook de organisatorische voordelen op het terrein van operationele zaken die gaan zorgen voor minder kosten en dus voor meer ruimte voor optimale service aan de hotelgasten. Samenwerking dus die leidt tot een indrukwekkend marktpotentieel voor mijn hotel en met unieke kansen voor mijn bezoekers.

Hoe ontzettend graag wil ik u in deze blog vertellen over mijn visie en missie voor mijn stadshotel. Een hotel waar het dadelijk goed toeven is voor toeristische en zakelijk gasten. Een hotel dat helemaal past bij de visie van mijn stad Venlo. Graag wil ik u kennis laten maken met mij, maar ik zie tot mijn grote schrik dat het aantal woorden van mijn blog al is bereikt. En ik ben net pas begonnen met schrijven over wat mij nu eigenlijk toch zo beweegt om deze grote stappen te nemen. Gelukkig mag ik de komende maanden meerdere blogs voor mijn rekening nemen en dus beloof ik u verdere diepgang en achtergrond in mijn volgende blog. Daar kunt u dus op bouwen. En bouwen, daar zijn we nu druk mee bezig. Dag in dag uit!

Nog een paar maanden en dan kan ik u pas echt een goede voorstelling van zaken geven. Dan is alles klaar! Tot die tijd zal ik u op de hoogte houden via mijn blog. Op hartstochtelijke wijze schrijven over mijn ideeën.

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo

 

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
De stelling van de maand: De MICE-markt wordt en blijft hybride

In deze nieuwe rubriek 'De Stelling van de Maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De eerste stelling luidt ...

Columns David Bakker
Column: Stop de leegloop 2.0

De kop van dit artikel (nee niet mijn behaarde gezicht) heb ik gestolen van Sander Allegro. In zijn column in de Kersteditie van Hospitality Management uitte hij zijn zorgen over de hotelprofessionals die de branche verlaten. Veel hospitality professionals verlaten noodgedwongen de branche, maar ...

Interview
15 jaar geleden in Hospitality Management: Tolmeijer en Monaco

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een interview uit 2006 met Bas Tolmeijer en Francesco Monaco, directeuren van het Euro ...

Hotelketens Mice
Postillion Hotels opent hotel en congrescentrum in Den Haag

Postillion Hotels breidt uit naar Den Haag. Op maandag 15 maart 2021 opent het Meeting Centre van 2000 m2 in HSK Offices, naast Holland Spoor. In januari 2022 gaat het volledige Convention Centre van ruim 6500 m2 met een congrescapaciteit van 1400 personen plenair open. Postillion heeft de intentie ...

Ondernemen
Zelfs nu het hotel vol dankzij online marketing 

Nu de nabijheid is vervangen door (gepaste) afstand, is het meer dan ooit belangrijk om contact te onderhouden met je doelgroep. Daar zijn verschillende online mogelijkheden voor, maar e-mailmarketing is een uiterst effectief instrument gebleken. Terwijl veel hotels door een diep dal gaan, heeft ...

Horeca naar de stembus deel zes: ChristenUnie

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonde ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: