Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo

21 oktober 2016 | Gijs Hendrikx

Heerlijk! Het gonsde in mijn stad al tijden van de geruchten. De een wist het zéker en de ander wist zéker van niet.

En ik…ik luisterde en glimlachte.
Het besluit was toch genomen?
Nee hoor, want het genomen besluit was teruggedraaid.
En ik….ik luisterde en genoot.

Ik wist namelijk wel beter. Er werd veel theater gemaakt in mijn stad over het nieuwe hotel. Een hotel dat er volgens vele Limburgers écht moest komen! Wat een geniale aanvulling zou dat toch zijn voor het huidige hotelaanbod, hoorde ik veel van mijn stadsgenoten fluisteren.

En ik…ik luisterde naar het fluisteren en had plezier.

Nou, ik kan u zeggen. Het hotel komt er! En snel! Het Theaterhotel Venlo! Ik zal u in de komende blogs een goede voorstelling van zaken geven van mijn Theaterhotel. Want de enige die écht van de hoed en de rand weet…nou, dat ben ik!  Pleased to meet you, Gijs Hendrikx is mijn naam, trotse directeur van het Theaterhotel Venlo.

Om maar direct met de deur in huis te vallen: mijn plannen zouden wel eens een succes kunnen worden. Ik ben bescheiden waar het moet, maar ik weet uit ervaring wanneer ik écht mag zeggen wat ik denk en niet alleen mag zeggen wat ik hoop. Ik merk aan de vele gasten van mijn stad, maar ook van concullega’s uit de regio, dat mijn hotel meer wordt dan zo maar een aanvulling op het brede hotelaanbod in Noord-Limburg. Het zoveelste hotel met gastvrijheid met hoofdletter G en met een indrukwekkend verleden. Nee! Juist niet! Daar is overigens ook markt voor hoor. Daar ben ik van overtuigd, maar daar ligt niet mijn ambitie. Mijn aspiraties liggen in het Theaterhotel Venlo dat juist niet bezig is met gisteren, maar met vandaag en zeer zeker met morgen. Met de gast van de toekomst die op zoek is naar nieuwerwets, betaalbare concepten in een artistieke ambiance die vanzelfsprekend is voorzien van alle luxe, zakelijke en smakelijke voorzieningen.

Parkeren onder je hotelkamer

Moderne tijden dus voor het Theaterhotel Venlo, maar dan wel midden in het kloppende hart van de historische, eeuwenoude Venlose binnenstad. Ingebed tussen Mooder Maas en het magnifieke Venlose stadhuis zullen vanaf het voorjaar van 2017 de vele gasten van de aangename stad Venlo hun weg weten te vinden naar het Theaterhotel. Het eerste sterke punt: uitgebreide parkeergelegenheid, midden in de bruisende energie van de Groenste stad van Europa (2002) en de cradle-to-cradle hoofdstad van de wereld. Geen gedoe, maar als het ware parkeren recht onder je hotelkamer! Wat een luxe!

Ik moet in mijn blog natuurlijk niet te lang stilstaan bij mijn geweldige stad Venlo. Ik moet verstandig en zakelijk zijn en me meer focussen op mijn geweldige hotel. Ik krijg maar enkele mogelijkheden om me zo duidelijk te profileren voor een groot publiek dus dan moet ik dat ook met twee handen aangrijpen. Maar toch, beste lezers, zoveel mensen weten inmiddels (nog) steeds niet dat mijn stad een stad uit duizenden is met enorme potentie en met ongeëvenaarde capaciteiten. Het is toch ook belangrijk dat mijn hotelgasten straks weten in wat voor een aantrekkelijke stad ze eigenlijk terechtkomen. Toch? Ik kan eigenlijk ook alleen maar trots zijn op mijn Theaterhotel omdat ik juist die zo begeerde, gezellige, losse, stadse atmosfeer er gratis bijkrijg en kan aanbieden aan mijn bezoekers. Een sfeer van warme gezelligheid en welgemeende gastvrijheid buiten en binnen het Theaterhotel. Een genot!  

Maar vooral mijn innige samenwerking met de Maaspoort Theater & Events zorgt voor een aantal krachtige voordelen waarmee ik me zal onderscheiden en waarvan mijn hotelgasten de vruchten gaan plukken en proeven. Voordelen in de vorm van unieke marketingtechnische mogelijkheden door directe samenwerking met het volledig gerenoveerde theater. Een schouwburg die ook nog eens is uitgerust met een uitgebreid aanbod aan klasse horeca. Maar ook de organisatorische voordelen op het terrein van operationele zaken die gaan zorgen voor minder kosten en dus voor meer ruimte voor optimale service aan de hotelgasten. Samenwerking dus die leidt tot een indrukwekkend marktpotentieel voor mijn hotel en met unieke kansen voor mijn bezoekers.

Hoe ontzettend graag wil ik u in deze blog vertellen over mijn visie en missie voor mijn stadshotel. Een hotel waar het dadelijk goed toeven is voor toeristische en zakelijk gasten. Een hotel dat helemaal past bij de visie van mijn stad Venlo. Graag wil ik u kennis laten maken met mij, maar ik zie tot mijn grote schrik dat het aantal woorden van mijn blog al is bereikt. En ik ben net pas begonnen met schrijven over wat mij nu eigenlijk toch zo beweegt om deze grote stappen te nemen. Gelukkig mag ik de komende maanden meerdere blogs voor mijn rekening nemen en dus beloof ik u verdere diepgang en achtergrond in mijn volgende blog. Daar kunt u dus op bouwen. En bouwen, daar zijn we nu druk mee bezig. Dag in dag uit!

Nog een paar maanden en dan kan ik u pas echt een goede voorstelling van zaken geven. Dan is alles klaar! Tot die tijd zal ik u op de hoogte houden via mijn blog. Op hartstochtelijke wijze schrijven over mijn ideeën.

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo

 

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Tech Interview
"Ook jij kunt een hogere bezettingsgraad realiseren door e-mailmarketing"

E-mailadressen zijn goud waard, maar hoteliers en B&B-ondernemers doen er tot op heden te weinig mee. “Een gemiddelde hotelier of B&B-ondernemer kan niet eens een database van zijn klanten bijhouden”, aldus e-mailmarketingexpert Frank Tromp. Dat laatste klopt en niet zelden wordt...

Amsterdam
Strengere controles op illegale vakantieverhuur in Amsterdam

De gemeente van Amsterdam is deze week begonnen met een strengere controle op illegale vakantieverhuur. Dit nieuws komt niet volledig uit het niets, kortgeleden heeft Amsterdam de vakantieverhuur termijn namelijk verkort naar 30 dagen. De strengere controle gaat om verhuurders die over dit limiet ga...

Interview Longread
Eric Toren & Tijmen Receveur: "Leer van wat je niet hebt gedaan"

Waar een jonge accidential hotelier en een geroutineerde hospitality-expert elkaar vinden in passie voor hun mensen, de lol van het creatieve proces en het perfectioneren van de begroting. Wij spreken Tijmen Receveur, mede-oprichter en mede-eigenaar van Hotel Not Hotel en Eric Toren, directeur, eige...

Aantal viersterrenhotels groeit gestaag

De viersterrenhotelmarkt in Nederland is de afgelopen vijf jaar met 22% gegroeid. Nederland telt in totaal 705 4-sterren hotels, waarvan meer dan een kwart in provincie Noord-Holland. In totaal telt dit segment 67.000 kamers en is hiermee met een aandeel van 50% het belangrijkste segment binnen de h...

Accor Hotelketens Internationaal
Een miljard euro omzet voor Accor in eerste kwartaal 2019

Hotelketen Accor heeft het eerste kwartaal van het jaar 2019 een omzet gedraaid van 987 miljoen euro. Een stijging van 34,2%. Dat meldt het bedrijf via een persbericht. De RevPAR van de groep steeg met 1,6% met wisselende prestaties afhankelijk van de regio: Europa was veerkrachtig (+3,3%), terwi...

Personalia Michelin
Sommelier Koen van der Plas van Inter Scaldes naar Kasteel Heemstede

Met ingang van 1 juli 2019 maakt hoofdsommelier Koen van der Plas de overstap van Inter Scaldes naar Kasteel Heemstede. Hij gaat daar het team van chefkok Ollie Schuiling versterken, die samen met Frans den Boer de nieuwe eigenaar wordt van het bekende sterrenrestaurant in Houten. De 27-jarige V...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: