Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Inspiratie door samenwerking

6 februari 2017 | Thijs Jacobs

Mijn Theaterhotel, een gloednieuw hotel in Hartje Venlo, is bijna een feit. Ik ben nu een klein jaar bezig en vanaf dag één ben ik ervan overtuigd dat de potentie van innovatie en de langdurige samenwerking met diverse partijen een groot onderdeel van de kracht van mijn hotel zullen zijn. Mijn gasten zullen vanaf midden april niet weten wat hun overkomt en de basis hiervan ligt bij originele en vergaande samenwerking met onder andere De Maaspoort Theater en Events. Een inspirerende partner.

Het is natuurlijk ook geen alledaagse gang van zaken om een hotel te combineren met de geneugten en de luxe van een van de beste theaters van ons land. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit dé manier is om je te onderscheiden. Anders en uniek zijn, daar draait het immers allemaal om. Synergie met De Maaspoort leidt tot permanente motivatie en inspiratie en dat zullen mijn gasten gaan merken. Door innig samen te werken met aanbieders in de directe omgeving van mijn hotel, kan ik volledig leunen en positief profiteren van hun producten en diensten die uiteraard perfect zijn. Ik kan me ondertussen volledig focussen op datgene waar ik echt goed in ben en dat is gastvrijheid en luxe gunnen aan mijn gasten. Zo haal ik het beste uit mijn eigen hotel en uit de kwaliteiten van mijn omgeving.

Uniek en onderscheidend

Zo heb ik het vandaag de eerste dag gewild en zo doe ik het dus ook: krachtenbundeling om uniek en onderscheidend te zijn. Op zoek naar samenwerking en wederzijdse versterking. Dat was mijn drive en dat is het nog steeds. Mijn gevoel werd vanuit diverse inspiratiebronnen gevoed. Uiteraard lees ik veel vakliteratuur, volg ik trends en ontwikkelingen in de wereld van de hotellerie en zie ik met grote regelmaat originele, gewaagde, maar vooral schitterende ideeën voorbijkomen. Hoe bezielend en activerend is mijn branche toch!

Zo ben ik bijvoorbeeld zeer geïnspireerd geraakt door de filosofie van de La Bergère Group welke innovatieve hospitality concepten ontwikkeld en exploiteert. Bijvoorbeeld het Kaboom hotel, dat specifiek alleen hotelovernachtingen aanbiedt en de 'operationele' zaken zoals ontbijt, lunch en diner organiseert via partners. Deze partijen zijn al operationeel, waarbij het hotel dus een soort van aanvulling is op de huidige omzet en productie. Een win-winsituatie dus. Belangrijk aspect hierin is dat je elkaar versterkt en blijft versterken. Uiteraard zijn er in de hotelwereld wel meer dergelijke concepten en is het allemaal echt niet nieuw, maar belangrijk is wel dat alle partijen de neus dezelfde kant op hebben staan. Dan kun je aan iets bouwen en dan kun je de klant ook echt wat unieks bieden. In Venlo is dit hotelconcept trouwens wel uniek en dat heeft mij écht geïnspireerd om door te zetten. Ik geloof er heilig in!

Niet altijd feest

Een van mijn persoonlijke inspiratiebronnen is toch wel de ervaring die ik heb opgedaan tijdens mijn stages in Nederland en London. En ook mijn werkverleden bij mijn zus en zwager heeft mij een enorme push in de goede richting gegeven. Ik heb ze zien groeien van één bescheiden horecazaak naar momenteel twee cafés en twee restaurants. Wat ik hier dus écht inspirerend aan vind, is dat ze nu nog steeds veel nieuwe ideeën op de planken hebben liggen en deze zeer zeker ooit gaan uitvoeren. Dat is dus echt een drive voor mij ondanks dat ik ook heb gezien en meegemaakt dat het niet altijd feest is in de horeca. Ik zag dit als klein broertje met negen jaar leeftijdsverschil. Dit maak je van dichtbij mee en vergeet je nooit meer. Het heeft echter niet meegewerkt bij mijn definitieve besluitvorming. Groei, enthousiasme, gastvrijheid en inspiratie wel!   

Op 16 januari van dit jaar heb ik een samenwerkingscontract getekend met theaterdirecteur Leon Thomassen van De Maaspoort Theater & Events. De samenwerking zal zich manifesteren op diverse vlakken van het hotel én de schouwburg en zal elkaar stevig versterken. En geloof me, de neuzen staan dezelfde richting op. Samenwerking en elkaar versterken. Dat is mijn visie op de bedrijfsvoering. Mijn gasten kunnen het theater bezoeken en zo kan ik ze een unieke beleving garanderen waarin puur genieten op topniveau de hoofdrol speelt. Prima kansen ook voor het theater om theaterbezoekers uit verder gelegen postcodegebieden een totaalpakket aan te bieden. Dit geldt natuurlijk ook voor theater- of muziekgezelschappen van buiten de regio die hun optreden kunnen combineren met een overnachting onder hetzelfde dak.

Fantastische perspectieven dus voor De Maaspoort en voor het Theaterhotel waarbij nog gezegd dient te worden dat laatstgenoemde inspringt op de toenemende behoefte van zowel zakelijke als toeristische gasten om te kunnen overnachten middenin het centrum van Venlo. Dat is ook nog eens goed nieuws voor mijn stad Venlo, want ik mag ook nog eens bijdragen aan een stukje totaalbeleving van mijn mooie en gezellige stad. Goed nieuws dus voor De Maaspoort, Theaterhotel Venlo en voor de gasten. Goed nieuws ook voor Venlo! Alleen maar winnaars dus bij deze samenwerking! Zo kunnen alle functies met elkaar vervloeien en elkaar versterken. Zo heb ik het altijd voor ogen gehad en zo zal ik het doen! Samenwerking leidt tot inspiratie.

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo

(Hieronder zie je overigens foto's van voor en na de verbouwing van de kamers)

 

 

 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Advertorial
Brand, het zal je maar overkomen 

Een brand ligt altijd op de loer. Kortsluiting of onvoorzichtig gedrag zijn vaak de oorzaak. Als de brandweer weg is, ontdek je pas hoeveel er op je afkomt. Dan pas blijkt of alle schade wordt vergoed en hoe lang het duurt voor je weer gasten kunt ontvangen. Een goede risico-inschatting vooraf kan v...

Hotelketens
Louvre Hotels Group neemt Hôtels & Préférence over

Groupe du Louvre, moedermaatschappij van Louvre Hotels Group, tekent een overnameovereenkomst voor een aanzienlijke meerderheid in de aandelen van hotelketen Hôtels & Préférence. Door deze overname breidt Louvre Hotels Group haar portfolio uit met 140, voornamelijk 4- en 5-st...

Hotelbouwplannen
Fletcher Hotel Amsterdam opent nieuwe luxe kamers

Fletcher Hotel Amsterdam opent een nieuw kamertype op de 14e en 15e verdieping. Het superdeluxe hotel in Amsterdam Zuidoost laat haar gasten in het nieuwe kamertype, Executive kamer met panoramisch uitzicht, genieten van een fenomenaal uitzicht over de stad Amsterdam en vele andere extra’s. ...

Hotelbouwplannen Interieur
Amsterdam Marriott Hotel onthult nieuw design

Amsterdam Marriott Hotel, dat haar deuren opende in 1975 als eerste hotel van Marriott buiten Noord Amerika, heeft vandaag een volledig nieuw design onthuld na een twee jaar durende renovatie. Met de nieuwe look stralen de gastenkamers en publieke ruimtes een moderne, huiselijke stijl uit. Daarnaast...

Tech
Dit is waarom ook jouw bedrijf Facebook Messenger moet gebruiken

Facebook Messenger is niet meer weg te denken uit de hedendaagse communicatie tussen zowel consumenten als met bedrijven. Maar kun je daar nou constructief mee aan de slag gaan? In deze infographic lees je waarom je als bedrijf op Facebook Messenger aanwezig moet zijn en hoe je dat het beste kunt do...

Achtergronden Internationaal
De wereld rond met de beste gin tonics

Vandaag vieren we wereldwijd International Gin & Tonic Day. Gelukkig heeft de gin tonic het ver geschopt sinds het Britse leger het in India bedacht als medicijn tegen malaria. De grote buzz is in Amsterdam inmiddels voorbij, maar in de rest van Nederland groeit de populariteit van gin tonic nog...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: