Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Inspiratie door samenwerking

6 februari 2017 | Thijs Jacobs

Mijn Theaterhotel, een gloednieuw hotel in Hartje Venlo, is bijna een feit. Ik ben nu een klein jaar bezig en vanaf dag één ben ik ervan overtuigd dat de potentie van innovatie en de langdurige samenwerking met diverse partijen een groot onderdeel van de kracht van mijn hotel zullen zijn. Mijn gasten zullen vanaf midden april niet weten wat hun overkomt en de basis hiervan ligt bij originele en vergaande samenwerking met onder andere De Maaspoort Theater en Events. Een inspirerende partner.

Het is natuurlijk ook geen alledaagse gang van zaken om een hotel te combineren met de geneugten en de luxe van een van de beste theaters van ons land. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit dé manier is om je te onderscheiden. Anders en uniek zijn, daar draait het immers allemaal om. Synergie met De Maaspoort leidt tot permanente motivatie en inspiratie en dat zullen mijn gasten gaan merken. Door innig samen te werken met aanbieders in de directe omgeving van mijn hotel, kan ik volledig leunen en positief profiteren van hun producten en diensten die uiteraard perfect zijn. Ik kan me ondertussen volledig focussen op datgene waar ik echt goed in ben en dat is gastvrijheid en luxe gunnen aan mijn gasten. Zo haal ik het beste uit mijn eigen hotel en uit de kwaliteiten van mijn omgeving.

Uniek en onderscheidend

Zo heb ik het vandaag de eerste dag gewild en zo doe ik het dus ook: krachtenbundeling om uniek en onderscheidend te zijn. Op zoek naar samenwerking en wederzijdse versterking. Dat was mijn drive en dat is het nog steeds. Mijn gevoel werd vanuit diverse inspiratiebronnen gevoed. Uiteraard lees ik veel vakliteratuur, volg ik trends en ontwikkelingen in de wereld van de hotellerie en zie ik met grote regelmaat originele, gewaagde, maar vooral schitterende ideeën voorbijkomen. Hoe bezielend en activerend is mijn branche toch!

Zo ben ik bijvoorbeeld zeer geïnspireerd geraakt door de filosofie van de La Bergère Group welke innovatieve hospitality concepten ontwikkeld en exploiteert. Bijvoorbeeld het Kaboom hotel, dat specifiek alleen hotelovernachtingen aanbiedt en de 'operationele' zaken zoals ontbijt, lunch en diner organiseert via partners. Deze partijen zijn al operationeel, waarbij het hotel dus een soort van aanvulling is op de huidige omzet en productie. Een win-winsituatie dus. Belangrijk aspect hierin is dat je elkaar versterkt en blijft versterken. Uiteraard zijn er in de hotelwereld wel meer dergelijke concepten en is het allemaal echt niet nieuw, maar belangrijk is wel dat alle partijen de neus dezelfde kant op hebben staan. Dan kun je aan iets bouwen en dan kun je de klant ook echt wat unieks bieden. In Venlo is dit hotelconcept trouwens wel uniek en dat heeft mij écht geïnspireerd om door te zetten. Ik geloof er heilig in!

Niet altijd feest

Een van mijn persoonlijke inspiratiebronnen is toch wel de ervaring die ik heb opgedaan tijdens mijn stages in Nederland en London. En ook mijn werkverleden bij mijn zus en zwager heeft mij een enorme push in de goede richting gegeven. Ik heb ze zien groeien van één bescheiden horecazaak naar momenteel twee cafés en twee restaurants. Wat ik hier dus écht inspirerend aan vind, is dat ze nu nog steeds veel nieuwe ideeën op de planken hebben liggen en deze zeer zeker ooit gaan uitvoeren. Dat is dus echt een drive voor mij ondanks dat ik ook heb gezien en meegemaakt dat het niet altijd feest is in de horeca. Ik zag dit als klein broertje met negen jaar leeftijdsverschil. Dit maak je van dichtbij mee en vergeet je nooit meer. Het heeft echter niet meegewerkt bij mijn definitieve besluitvorming. Groei, enthousiasme, gastvrijheid en inspiratie wel!   

Op 16 januari van dit jaar heb ik een samenwerkingscontract getekend met theaterdirecteur Leon Thomassen van De Maaspoort Theater & Events. De samenwerking zal zich manifesteren op diverse vlakken van het hotel én de schouwburg en zal elkaar stevig versterken. En geloof me, de neuzen staan dezelfde richting op. Samenwerking en elkaar versterken. Dat is mijn visie op de bedrijfsvoering. Mijn gasten kunnen het theater bezoeken en zo kan ik ze een unieke beleving garanderen waarin puur genieten op topniveau de hoofdrol speelt. Prima kansen ook voor het theater om theaterbezoekers uit verder gelegen postcodegebieden een totaalpakket aan te bieden. Dit geldt natuurlijk ook voor theater- of muziekgezelschappen van buiten de regio die hun optreden kunnen combineren met een overnachting onder hetzelfde dak.

Fantastische perspectieven dus voor De Maaspoort en voor het Theaterhotel waarbij nog gezegd dient te worden dat laatstgenoemde inspringt op de toenemende behoefte van zowel zakelijke als toeristische gasten om te kunnen overnachten middenin het centrum van Venlo. Dat is ook nog eens goed nieuws voor mijn stad Venlo, want ik mag ook nog eens bijdragen aan een stukje totaalbeleving van mijn mooie en gezellige stad. Goed nieuws dus voor De Maaspoort, Theaterhotel Venlo en voor de gasten. Goed nieuws ook voor Venlo! Alleen maar winnaars dus bij deze samenwerking! Zo kunnen alle functies met elkaar vervloeien en elkaar versterken. Zo heb ik het altijd voor ogen gehad en zo zal ik het doen! Samenwerking leidt tot inspiratie.

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo

(Hieronder zie je overigens foto's van voor en na de verbouwing van de kamers)

 

 

 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Opening
Vondel Hotels opent Hotel van de Vijsel op de Overtoom in Amsterdam

Vondel Hotels opent vandaag officieel de deuren van Hotel van de Vijsel en Café Woodz op de Overtoom 13-17 in Amsterdam. Het hotel, gevestigd in voormalig houthandel Van de Vijsel, telt 82 kamers in het viersterrensegment. Na een intensieve verbouwing van meer dan 2 jaar, waarbij de originele...

Accor Personalia
Remco Groenhuijzen zet carrière binnen AccorHotels voort

Vanaf 1 januari 2019 is Remco Groenhuijzen de nieuwe Regional Vice President Mövenpick Nederland. De huidige General Manager van Sofitel Legend The Grand Amsterdam zet daarmee de volgende stap in zijn carrière binnen moederbedrijf AccorHotels. Mövenpick Hotels Nederland is een van d...

Personalia Marriott
Marriott International benoemt Liam Brown tot President en Managing Director Europa

Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) heeft vandaag aangekondigd dat Liam Brown, President, Select Brands en Owner en Franchise Services, Noord-Amerika, de rol van President en Managing Director van Europa op zich zal nemen, een divisie binnen Marriott International die het Verenigd Koninkrijk,...

Achtergronden
Dirk Kuijt ontsteekt verlichting kerstboom Grand Hotel Huis ter Duin

Dirk Kuijt heeft dit jaar de kerstperiode ingeluid met de ontsteking van de verlichting van een van de meest iconische kerstbomen van Nederland voor Grand Hotel Huis ter Duin. De boom heeft een hoogte van ruim 17 meter en kan zich daarmee de hoogste boom binnen de hotellerie in de Benelux noemen. Vi...

Opening Internationaal
Radisson Blu Hotel Brugge officieel geopend

Op 15 november 2018 werd op feestelijke wijze de Grand Opening van het Radisson Blu Hotel, Brugge gevierd. Dit gloednieuwe hotel, dat deel uitmaakt van de site in volle ontwikkeling ‘Nieuw Brugge’, is voorzien van 109 kamers evenals 6 vergaderzalen. Het hotel ligt op wandelafstand van h...

Interview Longread
Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?

To brand or not to brand? Dat is de vraag voor veel hoteliers. Investeerders zien graag een herkenbaar merk op de gevel, maar de gast kent soms meer waarde toe aan een foto op Instagram. Wat betekent een alom gerespecteerde merknaam nog voor de waarde van een hotel? Vier hoteliers delen hun uiteenlo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: