Booking.com aanvaardt wijzigingen pariteitstoezeggingen

21 april 2015 |
Booking.com aanvaardt wijzigingen pariteitstoezeggingen<

Vandaag kondigt Booking.com, onderdeel van The Priceline Group [NASDAQ: PCLN], zijn steun aan
voor de recente beslissingen van de nationale mededingingsautoriteiten in Frankrijk, Italië en Zweden voor het aanvaarden van de wijzigingen van Booking.com’s pariteitstoezeggingen ten aanzien van de hotels in die landen.

Meer transparantie
Onder de nieuwe toezeggingen zal Booking.com afstand doen van zijn pariteitsbepalingen voor prijs, beschikbaarheid en boekingsvoorwaarden ten opzichte van andere online reisbureaus. Dit zal een omgeving creëren die meer transparantie en concurrentie tussen online reisbureaus ondersteunt en uiteindelijk zowel de consument als hoteliers ten goede zal komen, doordat deze instellingen de vrijheid krijgen om verschillende prijzen en boekingsvoorwaarden (bijvoorbeeld kosteloos annuleren, WIFI, ontbijt) aan te bieden via verschillende online reisbureaus.

Toezeggingen
De toezeggingen maken het voor Booking.com wel mogelijk om zijn ‘narrow MFN’s’ te behouden voor prijzen en boekingsvoorwaarden, wat ervoor zorgt dat hotels op zowel Booking.com als op hun eigen directe website dezelfde tarieven en boekingsvoorwaarden bieden. Bovendien geven de toezeggingen Booking.com toestemming om een minimum toewijzing, of een bepaalde beschikbaarheid, van hotels te vereisen. Deze zekerheid om een concurrerende prijs én kamers te kunnen aanbieden, zorgt ervoor dat Booking.com een waardevolle dienst kan blijven bieden die de consument transparantie, toegang tot informatie, keuze, waarde en een naadloze ervaring biedt. Tegelijkertijd kan Booking.com zo blijven fungeren als een zeer kosteneffectief marketingkanaal voor hotels, door de hotels te helpen met het marketen en promoten van hun accommodaties bij consumenten overal ter wereld, het bereiken van nieuwe reizigersgroepen en uiteindelijk om hun kamers te helpen vullen ter stimulering van de business.

Eerlijke concurrentie
"Onze business en teams worden gedreven door één doel: om een prachtige, ongeëvenaarde ervaring te leveren aan onze internationale klanten die ons gebruiken om op een eenvoudige, handige en betrouwbare manier accommodaties te vinden en te boeken, zowel hier in Europa als in de rest van wereld", zegt Darren Huston, CEO van Booking.com. "Wij welkomen en stimuleren eerlijke concurrentie in de markt, omdat de concurrentie zorgt voor innovatie, efficiëntie, en vooral, een grotere waarde voor de consument. De beslissingen van vandaag zijn een mooi voorbeeld van een voortdurende, gecoördineerde inspanning. Deze inspanningen promoten concurrentie op een manier die innovatie ondersteunt en bedrijven zoals ons stimuleert om te blijven investeren in de capaciteit en technische oplossingen die uiteindelijk resulteren in meer klanten voor onze partners en meer toerisme in Europa en daarbuiten."

Booking.com is voornemens om deze toezeggingen in de gehele Europese Economische Ruimte te implementeren en werkt voor het behalen van deze doelstelling samen met alle andere Europese nationale mededingingsautoriteiten. Booking.com vertrouwt erop dat deze toezeggingen de toon zetten voor een oplossing voor de hele sector die alle Europese mededingingsautoriteiten zullen onderschrijven en beschermen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Van der Valk
Van der Valk gaat hotelgasten helpen om te stoppen met roken

Waar Van der Valk Hotels de afgelopen jaren met haar Vitaal-concept al grote stappen zette in de gezondheidsmarkt, gaat ze nu ook haar gasten helpen met het stoppen met roken. In een 5-daags intern programma wordt er middels zowel groeps- als individuele coaching een extra stimulans gecreëerd o...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Hotel Den Haag
Kennisnetwerk Destinatie Nederland zet in op gastvrijheidsbeleving door samenwerking met Hotelschool The Hague

Hoe kun je als destinatiemanagement organisatie (DMO) een bijdrage leveren aan de gastvrijheidsbeleving van jouw stad of streek? Dat is de vraag die regelmatig gesteld wordt binnen Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Gastvrijheid is één van de pijlers binnen Perspectief2030, de visie o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: