Booking.com brengt nieuwe Content API op de markt

15 november 2016 | Thijs Jacobs

Vandaag kondigt Booking.com, de marktleider in het verbinden van reizigers met de mooiste accommodaties, de lancering aan van de nieuwe Content API voor channel managers van accommodaties, content providers en property management companies. Eerder dit jaar heeft een kleine groep early adopters al een succesvolle proefperiode doorstaan. Dankzij deze innovatie kunnen gebruikers voortaan gratis en direct alle noodzakelijke informatie verzenden van meerdere accommodaties tegelijk, om deze op het platform van Booking.com aan te passen en te beheren. Dit gaat via een directe verbinding, het betreft foto’s van de accommodatie, voorwaarden en informatie over voorzieningen. Hierdoor wordt de tijd die nodig is om de content bij te werken drastisch verminderd, van weken naar slechts uren.

Na het invoeren van de code om verbinding te maken met de API kunnen gebruikers automatisch alle benodigde informatie opsturen die nodig is om nieuwe accommodaties aan te maken op Booking.com, van begin tot eind. Voorheen werden foto’s, informatie over voorzieningen en voorwaarden handmatig bijgewerkt per accommodatie, dit kon soms weken duren, afhankelijk van het aantal accommodaties in de portfolio van een gebruiker. Met de nieuwe Content API kunnen gebruikers alle relevante informatie voor duizenden accommodaties direct in het systeem van Booking.com zetten, waardoor het proces voor het bijwerken van content versnelt van weken naar een aantal dagen.

“We zijn constant op zoek naar innovatieve manieren om een efficiëntere, snellere en automatische ervaring voor onze partners tot stand te brengen”, aldus Remco van Zanten, Global Director of Partner Services bij Booking.com. “We weten dat goede content de sleutel is tot het aantrekken van gasten. Dit is niet alleen essentieel voor een geweldige klantenervaring, maar stelt partners er ook toe in staat meer omzet te genereren via ons platform. Daarom hebben we een schaalbare oplossing gevonden om PMC’s en andere gebruikers de mogelijkheid te geven duizenden accommodaties op Booking.com sneller en gratis bij te houden.”

De nieuwe Content API maakt het ook mogelijk voor gebruikers om hun bestaande accommodaties op Booking.com regelmatig te optimaliseren met nieuwe content, waaronder:

·         Het uploaden van actuele foto’s van verbouwingen, nieuwe branding of om de content af te stemmen op het relevante seizoen (zomer of winter)

·         Het direct toevoegen van nieuwe voorwaarden en informatie over voorzieningen

·         Het uploaden van nieuwe kamertypes, tijdsgebonden promoties en kortingen, zelfs op korte termijn.

“Wij zijn verantwoordelijk voor het onderhouden van visual content voor veel grote internationale hotelketens over verschillende kanalen en de Content API van Booking.com is een erg waardevolle dienst”, zegt Henry Woodman, directeur van ICE Portal. “De specificaties van de nieuwe Content API van Booking.com zijn niet alleen gemakkelijk te implementeren, we kunnen nu ook voor duizenden accommodaties bijna direct foto’s uploaden, waardoor een project dat eerst weken kostte om af te maken, nu erg simpel werk is geworden. Onze samenwerking met Booking.com geeft de hotelketens die we representeren een betere controle over hun eigen zichtbaarheid.”

Als u interesse heeft in het werken met de nieuwe Content API en al partner bent van Booking.com, dan geeft deze link gratis toegang tot de specificaties via het gebruikersportaal: https://connect.booking.com.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: