Booking.com brengt nieuwe Content API op de markt

15 november 2016 | Thijs Jacobs
Booking.com brengt nieuwe Content API op de markt

Vandaag kondigt Booking.com, de marktleider in het verbinden van reizigers met de mooiste accommodaties, de lancering aan van de nieuwe Content API voor channel managers van accommodaties, content providers en property management companies. Eerder dit jaar heeft een kleine groep early adopters al een succesvolle proefperiode doorstaan. Dankzij deze innovatie kunnen gebruikers voortaan gratis en direct alle noodzakelijke informatie verzenden van meerdere accommodaties tegelijk, om deze op het platform van Booking.com aan te passen en te beheren. Dit gaat via een directe verbinding, het betreft foto’s van de accommodatie, voorwaarden en informatie over voorzieningen. Hierdoor wordt de tijd die nodig is om de content bij te werken drastisch verminderd, van weken naar slechts uren.

Na het invoeren van de code om verbinding te maken met de API kunnen gebruikers automatisch alle benodigde informatie opsturen die nodig is om nieuwe accommodaties aan te maken op Booking.com, van begin tot eind. Voorheen werden foto’s, informatie over voorzieningen en voorwaarden handmatig bijgewerkt per accommodatie, dit kon soms weken duren, afhankelijk van het aantal accommodaties in de portfolio van een gebruiker. Met de nieuwe Content API kunnen gebruikers alle relevante informatie voor duizenden accommodaties direct in het systeem van Booking.com zetten, waardoor het proces voor het bijwerken van content versnelt van weken naar een aantal dagen.

“We zijn constant op zoek naar innovatieve manieren om een efficiëntere, snellere en automatische ervaring voor onze partners tot stand te brengen”, aldus Remco van Zanten, Global Director of Partner Services bij Booking.com. “We weten dat goede content de sleutel is tot het aantrekken van gasten. Dit is niet alleen essentieel voor een geweldige klantenervaring, maar stelt partners er ook toe in staat meer omzet te genereren via ons platform. Daarom hebben we een schaalbare oplossing gevonden om PMC’s en andere gebruikers de mogelijkheid te geven duizenden accommodaties op Booking.com sneller en gratis bij te houden.”

De nieuwe Content API maakt het ook mogelijk voor gebruikers om hun bestaande accommodaties op Booking.com regelmatig te optimaliseren met nieuwe content, waaronder:

·         Het uploaden van actuele foto’s van verbouwingen, nieuwe branding of om de content af te stemmen op het relevante seizoen (zomer of winter)

·         Het direct toevoegen van nieuwe voorwaarden en informatie over voorzieningen

·         Het uploaden van nieuwe kamertypes, tijdsgebonden promoties en kortingen, zelfs op korte termijn.

“Wij zijn verantwoordelijk voor het onderhouden van visual content voor veel grote internationale hotelketens over verschillende kanalen en de Content API van Booking.com is een erg waardevolle dienst”, zegt Henry Woodman, directeur van ICE Portal. “De specificaties van de nieuwe Content API van Booking.com zijn niet alleen gemakkelijk te implementeren, we kunnen nu ook voor duizenden accommodaties bijna direct foto’s uploaden, waardoor een project dat eerst weken kostte om af te maken, nu erg simpel werk is geworden. Onze samenwerking met Booking.com geeft de hotelketens die we representeren een betere controle over hun eigen zichtbaarheid.”

Als u interesse heeft in het werken met de nieuwe Content API en al partner bent van Booking.com, dan geeft deze link gratis toegang tot de specificaties via het gebruikersportaal: https://connect.booking.com.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
Hotelovernachtingen volgend jaar weer terug op niveau 2019

Na de grootste dip uit de historie van de hotelsector is herstel in zicht. In 2022 komt het aantal hotelovernachtingen in Nederland weer uit op het niveau van piekjaar 2019 met bijna 55 miljoen. In Amsterdam duurt het een jaar langer voordat de schade is ingelopen, omdat de stad erg afhankelijk is v ...

Achtergronden Ondernemen
Max Brown Hotels winnaar 'Hotel Website of the Year 2021'

Zojuist is tijdens een digitale ceremonie bekend gemaakt dat Max Brown Hotels winnaar is geworden van de Hotel Website of the Year verkiezing 2021. De hotelketen mag deze titel een jaar lang voeren en heeft een bokaal en een cheque ter waarde van € 1.000 ontvangen. Communicatieboodschap door ...

Personeel Achtergronden
Bekende gezichten van Château Neercanne nemen afscheid

Château Neercanne kondigt aan dat twee bekende gezichten van Château Neercanne per 1 maart aanstaande afscheid gaan nemen vanwege een volgende stap in hun carrière. Maître d’Hotel Dennis Lemmens maakt promotie binnen Oostwegel Collection en wordt Food & Beverage Ma ...

Hans van Spronsen
Column Hans van Spronsen: 2020; Het jaar van personeelstekort tot gastentekort

Begin 2020 was onze zorg en grootste uitdaging voor het jaar: het personeelstekort. In maart werden we ruw geconfronteerd met een nieuwe werkelijkheid. Corona sneed ons de pas af. Dit met ongelofelijke gevolgen voor onze sector. Al snel moesten we leven met de verplichte sluiting en vervolgens met d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: