Carlton Ambassador in de prijzen

8 december 2014 |
Carlton Ambassador in de prijzen<

Het recent uitgebreide Carlton Ambassador in Den Haag heeft de prestigieuze World Luxury Hotel Award 2014 gewonnen. Net als afgelopen jaar
wint het charmante boutique hotel Carlton Ambassador een World Luxury Hotel Award, dit jaar in de categorie Luxury Business hotel. Het beroemde hotel koos voor haar nieuwste hotelkamers opnieuw voor de zogenaamde Dutch Boutique style. Midden in iedere kamer is een immens grote badkamerwand de absolute eye catcher. De uniek vormgegeven Delftsblauwe glaswand is door menig internationaal designer geprezen.

World Luxury Hotel Award
De World Luxury Hotel Award, ook wel de Oscar voor de hotelindustrie genoemd, staat bekend als de meest prestigieuze en exclusieve onderscheiding in de luxe hotelsector en wordt vergeven aan hotels die excellente service bieden aan hun gasten. De awards zijn gebaseerd op nominaties en stemmen van hotelgasten. In 2014 werd het Carlton Ambassador op deze wijze verkozen tot Europe's Best Luxury City Hotel.

Uitbreiding hotel
Het Carlton Ambassador toonde afgelopen jaar zeer ambitieuze plannen ter uitbreiding van het hotel. Deze plannen zijn inmiddels met goed resultaat afgerond, wat een absolute verrijking voor het gehele hotel betekent. Ongeveer een jaar geleden greep het Carlton Ambassador de kans aan om het hotel uit te breiden naar het naastgelegen, monumentale pand aan de Zeestraat. In dit pand zijn nu de Ambassador Residences & Suites gerealiseerd.

Ambassador Residences & Suites
De Residences en Suites vormen onderdeel van het hotel, maar zijn ook exclusief als eigen residentie in de Hofstad te boeken. Gasten kunnen gebruik maken van een privé voordeur, beschikken over eigen parkeerplaatsen en een ruimte voor besprekingen. In de kamers zijn originele details, waaronder prachtige ornamenten, monumentale haarden en schouwen bewaard gebleven. Door deze details is elke kamer uniek en heeft een eigen karakter.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: