CitizenM gaat voor duurzaamheid

3 februari 2021 | Redactie

2020 was een jaar van veranderingen. Samen met de wereldwijde strijd dwong het veel industrieën om na te denken over hun praktijken en met een nieuw perspectief naar de toekomst te kijken. citizenM gebruikte de tijd om bestaande ecologische, sociale en governance-activiteiten (ESG) te versnellen. Terwijl het merk zijn portfolio uitbreidt in Europa, Azië en Noord-Amerika, concentreert het zich op zijn ecologische en sociale visie en doelstellingen. 

Toekomstbestendig maken

Om zijn ESG-doelen te bereiken, zal citizenM alle hotels toekomstbestendig maken en tegelijkertijd groenere, gezondere en duurzamere gebouwen creëren. Hoe? Door slim, duurzaam te ontwerpen en bouwen. De energie die in elk hotel wordt gebruikt, zal ook worden geoptimaliseerd. Hoogtepunten voor citizenM in 2020 waren onder meer citizenM Amstel Amsterdam dat de Outstanding BREEAM-certificering voor de bouw (het hoogste niveau) ontving. Alle vier de hotels van citizenM in Nederland zijn opnieuw gecertificeerd volgens BREEAM, de toonaangevende internationale beoordelingsmethode voor duurzaamheid.

Met zijn ESG-activiteiten wil citizenM een goede buur zijn in elke gemeenschap die het thuis noemt. Het merk begint met het maken van positieve veranderingen. Tijdens de COVID-19-pandemie schonk citizenM meer dan 1.000 iPads aan de getroffenen: patiënten, kinderen, ouderen, zieken en gezondheidsmedewerkers. Het initiatief hielp dierbaren verbonden te blijven en kinderen zonder computer konden online lessen volgen tijdens de lockdowns. Om de helden achter de schermen te bedanken tijdens de pandemie, hield citizenM ook een wereldwijde weggeefactie voor 1.000 kamers op sociale media.

De helden zouden iedereen kunnen zijn, van koeriers tot huisgenoten die de lockdowns een beetje gemakkelijker hebben gemaakt. De gelukkige winnaars kregen twee gratis overnachtingen in een citizenM hotel. Ook in 2020 schonk citizenM € 224.000 (USD $ 272.700) aan liefdadigheidspartner World Bicycle Relief. Hiermee zijn 500 fietsen gefinancierd voor Bicycle Response Against Covid Emergency in Malawi en nog eens 680 fietsen om nog vier scholen op het platteland van Kenia te mobiliseren.

Duurzaam hotelmerk

Focus op ESG is een belangrijke stap voor citizenM om een trots bewust, duurzaam hotelmerk te worden. Vanaf de opening van het eerste hotel in 2008, heeft citizenM een missie gehad om betaalbare luxe, groene gebouwen en een bewuste benadering van reizen in 's werelds meest opwindende steden te brengen - en zal zich blijven inzetten om een leider op dit gebied te worden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: