City Resort Hotel Sittard nieuwe partner Maastricht Convention Bureau

31 mei 2018 | Thijs Jacobs

City Resort Hotel Sittard was voorheen bekend als het Fitland hotel en heeft recent een naamsverandering ondergaan. De naam Hampshire Fitland XL hotel is veranderd in City Resort Hotel. Omdat het hotel beschikt over echte energizers, zoals een volwaardige wellness met 10 cabines en diverse baden, restaurants, alsmede een sportcentrum van minimaal 800m2 en nog vele andere extra’s wordt de nieuwe slogan 'Full of Energy'.

Daarnaast heeft het hotel professionele sporthallen en vergaderzalen waar ook congressen georganiseerd kunnen worden. Nu de rebranding in de hotels is gerealiseerd, komt de hotelgroep naar buiten met een landelijke marketing campagne.

Geen doorsnee hotels

Volgens de BU directeur van de hotels, Niels Dijkstra, zijn City Resort Hotels geen doorsnee hotels. "Alleen al de schaalgrootte spreekt tot de verbeelding. De meeste locaties zijn groter dan 10.000m2 waarop naast de normale hotelfaciliteiten, congrescentra, wellness en fitness vaak ook indooractiviteiten, zoals klimmen, bowlen en andere leisure sporten worden aangeboden. Bovendien is het uniek dat dit concept zich in een stedelijk gebied bevindt. Om die reden vinden wij de naam City Resort Hotels veel beter passen bij wie wij zijn."

Directeur van het MCB, Jurgen Moors: “Wij zijn verheugd dat ook unieke locaties buiten Maastricht ons weten te vinden. Deze uitbreiding van ons regionaal netwerk betekent dat we zakelijke boekers nog beter van dienst kunnen zijn. Daarnaast is het hechte netwerk voor de regionale partners een stevige basis voor succesvolle samenwerking. Samen zetten wij de regio als toonaangevende congresbestemming op de kaart.”

Het Maastricht Convention Bureau is verantwoordelijk voor de internationale destinatiemarketing van Maastricht als congresbestemming en het op proactieve wijze werven van nationale en internationale congressen voor de regio. MCB richt zich hierbij met name op internationale associatie- en verenigingscongressen die bij voorkeur een link hebben met de economische speerpunten van deze regio. MCB acteert hierin als een onafhankelijke partij, waarbij de doelstellingen gerealiseerd worden in nauwe samenwerking met regionale partners en stakeholders.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Internationaal
Chinees bedrijf HNA verkoopt Radisson

Het Chinese HNA Group heeft niet langer de ambities om de grootste hotelspeler ter wereld te worden. Dat werd duidelijk na de verkoop van Radisson hotelgroup afgelopen week, zo lezen we op de website van het FD. Eerder dit jaar verkocht het Chinese bedrijf ook al zijn belang in Hilton Internation...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: