City Resort Hotel Sittard nieuwe partner Maastricht Convention Bureau

31 mei 2018 | Thijs Jacobs

City Resort Hotel Sittard was voorheen bekend als het Fitland hotel en heeft recent een naamsverandering ondergaan. De naam Hampshire Fitland XL hotel is veranderd in City Resort Hotel. Omdat het hotel beschikt over echte energizers, zoals een volwaardige wellness met 10 cabines en diverse baden, restaurants, alsmede een sportcentrum van minimaal 800m2 en nog vele andere extra’s wordt de nieuwe slogan 'Full of Energy'.

Daarnaast heeft het hotel professionele sporthallen en vergaderzalen waar ook congressen georganiseerd kunnen worden. Nu de rebranding in de hotels is gerealiseerd, komt de hotelgroep naar buiten met een landelijke marketing campagne.

Geen doorsnee hotels

Volgens de BU directeur van de hotels, Niels Dijkstra, zijn City Resort Hotels geen doorsnee hotels. "Alleen al de schaalgrootte spreekt tot de verbeelding. De meeste locaties zijn groter dan 10.000m2 waarop naast de normale hotelfaciliteiten, congrescentra, wellness en fitness vaak ook indooractiviteiten, zoals klimmen, bowlen en andere leisure sporten worden aangeboden. Bovendien is het uniek dat dit concept zich in een stedelijk gebied bevindt. Om die reden vinden wij de naam City Resort Hotels veel beter passen bij wie wij zijn."

Directeur van het MCB, Jurgen Moors: “Wij zijn verheugd dat ook unieke locaties buiten Maastricht ons weten te vinden. Deze uitbreiding van ons regionaal netwerk betekent dat we zakelijke boekers nog beter van dienst kunnen zijn. Daarnaast is het hechte netwerk voor de regionale partners een stevige basis voor succesvolle samenwerking. Samen zetten wij de regio als toonaangevende congresbestemming op de kaart.”

Het Maastricht Convention Bureau is verantwoordelijk voor de internationale destinatiemarketing van Maastricht als congresbestemming en het op proactieve wijze werven van nationale en internationale congressen voor de regio. MCB richt zich hierbij met name op internationale associatie- en verenigingscongressen die bij voorkeur een link hebben met de economische speerpunten van deze regio. MCB acteert hierin als een onafhankelijke partij, waarbij de doelstellingen gerealiseerd worden in nauwe samenwerking met regionale partners en stakeholders.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me...

Economie Achtergronden
Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar laat de sector een consistente groei van uitgaven en bezoekers zien. Deze gestage en stabiele groei is de nieuwe norm binnen de meetings- en eventsbran...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Hotel Achtergronden
Preston Palace heeft een eigen 'geluksmakelaar'

Ze is efficiënt, attent, ervaren, vriendelijk en ze weet álles over trouwen. Dat is Wendy, de Weddingplanner van Preston Palace. Ze doet alles voor de mooiste dag van haar gasten en werkt exclusief voor dit all-inclusive hotel. En dat doet ze goed. Geluksmakelaar "Ik geniet er...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: