Column Hans van Spronsen: 2017, het jaar van de hotelier

21 december 2016 | Hans van Spronsen

Een nieuw jaar staat op het punt van beginnen. De budgetten zijn gemaakt en het beleidsplan is af. De marktomstandigheden lachen u toe en u bent er klaar voor om van 2017 een geweldig jaar te maken. Een jaar vol uitdagingen met paar onzekere aspecten. Wat gaat er bijvoorbeeld gebeuren als een hotelier de president wordt van één van de belangrijkste landen van de wereld? Trouwens, hoe veel erkenning voor het vak hotelier wilt u hebben? Na een lange periode waarin het beroep laag scoorde in de beroepenranglijstjes wordt 2017 het jaar van de hotelier.  

Eindelijk beseft de samenleving de waarde van het vak. En de victorie begint in Amerika. Een hotelier wordt de nieuwe president van de Verenigde Staten. Eigenlijk wel logisch, want wie is er meer gast- of klantgerichter dan een hotelier? Trump heeft in de afgelopen maanden al laten blijken dat hij het serieus meent. De Mexicanen zijn al uitgenodigd, hij wil ze zelfs voortaan door de voordeur binnen laten komen. Kortom, daar heeft de hele wereld wat aan. 

Aan ons dan maar weer om elke dag te laten zien wat gastgerichtheid betekent. Dat het vak van herbergier anno 2017 nog springlevend is en dat u uw gasten maximaal wilt verwennen en erkennen. Eigenlijk gewoon doen wat u moet doen en dat elke dag weer. Laten zien dat deze sector de oase is in een turbulente wereld. Een plek met aandacht voor de gast, waar hij kan herstellen van reizen, congresseren of gewoon kan komen genieten omdat hij of zij dat nodig heeft. 

Dat moet in elk beleidsplan staan. Uitblinken in gastvrijheid is de passie van elke hotelier, het professioneel verzorgen van al uw gasten. Dat is het motto voor elk jaar en dus ook voor 2017. Dan haalt u uw budgetten en wordt het een schitterend jaar met of zonder Donald’s inbreng. Ik wens u een magnifiek jaar toe.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: