Column Hans van Spronsen: Badkamerverdriet

28 juli 2017 | Roy Spijker

Nog niet zo heel lang geleden was een voorbeeld van luxe in de hotellerie een badkamer met een bad. U kon daar zelfs nog een hogere kamerprijs voor vragen. En als er dan een bad in was gezet, dan werd er vaak als compromis een douche boven gehangen. 

DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN HOSPITALITY MANAGEMENT

Op dit moment zien we dat het bad enorm aan populariteit verliest en relatief snel uit de badkamer verdwijnt. Het bad wordt vervangen door de inloopdouche, al dan niet met extra gadgets, maar zeker met een stortdouche. Helaas zitten nog veel badkamers in de transformatieperiode en die hebben dus nog een douche in het bad en om geklieder te voorkomen soms zelfs nog een douchegordijn. 

Allemaal wel mee te leven? Nou, ik vind van niet! Ik begrijp dat veel hotels niet zomaar hun badkamer kunnen aanpassen, maar een paar zaken dient u wel op orde te hebben. Bij een douche in het bad hoort standaard een badmat. Alhoewel we niet vaak horen dat mensen uitglijden bij het in het bad stappen, komt dit waarschijnlijk vaker voor dan u denkt. Dat men dit niet meldt is mogelijk valse schaamte. Toch een beetje een knullige situatie.

Ik denk dat er meer ongemakken ontstaan dan we denken. Zeker in de wetenschap dat veel hotelgasten, vooral in het luxere hotel, niet tot de categorie 18-35 jaar behoren. Bij onze vergrijzende gasten zal ook de motoriek ietsjes minder gaan functioneren. Naast de badmat zouden ook één of twee steunen het risico van vallen enorm kunnen verminderen. 

Dan het douchegordijn. Dat kan echt niet meer anno 2017. In mijn optiek beïnvloedt het douchegordijn uw score op de boekingssites op het gebied van hygiëne, een score die een rol speelt bij het boekingsproces. Waarom ik dat denk? Stelt u zich eens voor. U heeft gisteravond een uitzending van Rob Geus gezien waarin hij met ultraviolet aantoont wat er allemaal op een douchegordijn aanwezig kan zijn. Nu staat u te douchen en door de warmte plakt het douchegordijn eventjes aan uw lichaam. Zeker weten dat u een wat lager cijfer invult voor hygiëne.

En dan de föhn. Hoe vaak ik niet zie dat dit apparaat amper werkt! Leg een goede föhn neer of niet. Irritatie moet u namelijk zien te voorkomen. Apparaten die niet voldoende functioneren is niet echt gastvrij. Ga dus aan de slag en zorg voor minder badkamerverdriet.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Hoteltech
Annemarie van Gaal: "Ook de hotellerie kan nieuwe verdienmodellen aanboren"

Toen Wayne Gretzki, de wereldberoemde Canadese ijshockeyer, gevraagd werd naar de reden van zijn succes, antwoordde hij: “Ik skate naar waar de puck heen gaat en niet naar waar hij vandaan komt.” En zo is het. Veel ondernemers en managers borduren nog steeds voort op het verleden, op ...

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Het programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik, is definitief. De namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en auteur van de boeken 'Het drama Ahold' en &#...

Fletcher Opening Hotelketens
Honderdste hotel voor Fletcher

Met de bouw van een volledig nieuw hotel in het Zeeuwse Burgh Haamstede, zet Fletcher Hotels de teller op 100 hotels in Nederland. Dit is in Nederland uitzonderlijk, nog niet eerder is er een hotelketen geweest met zoveel ‘unieke’ hotels onder dezelfde vlag en volledig in eigendom. Voor ...

Hotelketens
Eden Hotels omarmt Dutch Cuisine

Eden Hotels gaat als eerste hotelketen van Nederland het ontbijt verduurzamen op basis van de uitgangspunten van Dutch Cuisine. Vanochtend tekende Eden Hotels directeur Léon Dijkstra in Hotel Babylon in Den Haag de overeenkomst met Dutch Cuisine. Dit is het eerste hotel van Eden Hotels wa...

Awards Mensen
Leonardo Royal Hotel Amsterdam ontvangt  700e Green Key certificaat van Nederland

Het onlangs geopende Leonardo Royal Hotel in Amsterdam heeft vandaag het 700e Green Key certificaat uitgereikt gekregen. Het hotel in Amsterdam heeft met hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen het hoogst haalbare niveau weten te behalen, namelijk ni...

Awards Internationaal
Het Schgaguler Hotelwint de Hotel Property Award 2019

De 'Hotel Property Award 2019' ging dit jaar naar het Schgaguler Hotel in Castelrotto/Kastelruth, Zuid-Tirol. De prijs werd uitgereikt op de hotelforum-gala-avond op 9 oktober. Andreas Martin, directeur van hotelforum management GmbH, zei: "Aan de ene kant onderscheidt de prijswinnaar v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: