Column Hans van Spronsen: Badkamerverdriet

28 juli 2017 | Roy Spijker

Nog niet zo heel lang geleden was een voorbeeld van luxe in de hotellerie een badkamer met een bad. U kon daar zelfs nog een hogere kamerprijs voor vragen. En als er dan een bad in was gezet, dan werd er vaak als compromis een douche boven gehangen. 

DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN HOSPITALITY MANAGEMENT

Op dit moment zien we dat het bad enorm aan populariteit verliest en relatief snel uit de badkamer verdwijnt. Het bad wordt vervangen door de inloopdouche, al dan niet met extra gadgets, maar zeker met een stortdouche. Helaas zitten nog veel badkamers in de transformatieperiode en die hebben dus nog een douche in het bad en om geklieder te voorkomen soms zelfs nog een douchegordijn. 

Allemaal wel mee te leven? Nou, ik vind van niet! Ik begrijp dat veel hotels niet zomaar hun badkamer kunnen aanpassen, maar een paar zaken dient u wel op orde te hebben. Bij een douche in het bad hoort standaard een badmat. Alhoewel we niet vaak horen dat mensen uitglijden bij het in het bad stappen, komt dit waarschijnlijk vaker voor dan u denkt. Dat men dit niet meldt is mogelijk valse schaamte. Toch een beetje een knullige situatie.

Ik denk dat er meer ongemakken ontstaan dan we denken. Zeker in de wetenschap dat veel hotelgasten, vooral in het luxere hotel, niet tot de categorie 18-35 jaar behoren. Bij onze vergrijzende gasten zal ook de motoriek ietsjes minder gaan functioneren. Naast de badmat zouden ook één of twee steunen het risico van vallen enorm kunnen verminderen. 

Dan het douchegordijn. Dat kan echt niet meer anno 2017. In mijn optiek beïnvloedt het douchegordijn uw score op de boekingssites op het gebied van hygiëne, een score die een rol speelt bij het boekingsproces. Waarom ik dat denk? Stelt u zich eens voor. U heeft gisteravond een uitzending van Rob Geus gezien waarin hij met ultraviolet aantoont wat er allemaal op een douchegordijn aanwezig kan zijn. Nu staat u te douchen en door de warmte plakt het douchegordijn eventjes aan uw lichaam. Zeker weten dat u een wat lager cijfer invult voor hygiëne.

En dan de föhn. Hoe vaak ik niet zie dat dit apparaat amper werkt! Leg een goede föhn neer of niet. Irritatie moet u namelijk zien te voorkomen. Apparaten die niet voldoende functioneren is niet echt gastvrij. Ga dus aan de slag en zorg voor minder badkamerverdriet.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanwege he...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: