Column Hans van Spronsen: Badkamerverdriet

28 juli 2017 | Roy Spijker

Nog niet zo heel lang geleden was een voorbeeld van luxe in de hotellerie een badkamer met een bad. U kon daar zelfs nog een hogere kamerprijs voor vragen. En als er dan een bad in was gezet, dan werd er vaak als compromis een douche boven gehangen. 

DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN HOSPITALITY MANAGEMENT

Op dit moment zien we dat het bad enorm aan populariteit verliest en relatief snel uit de badkamer verdwijnt. Het bad wordt vervangen door de inloopdouche, al dan niet met extra gadgets, maar zeker met een stortdouche. Helaas zitten nog veel badkamers in de transformatieperiode en die hebben dus nog een douche in het bad en om geklieder te voorkomen soms zelfs nog een douchegordijn. 

Allemaal wel mee te leven? Nou, ik vind van niet! Ik begrijp dat veel hotels niet zomaar hun badkamer kunnen aanpassen, maar een paar zaken dient u wel op orde te hebben. Bij een douche in het bad hoort standaard een badmat. Alhoewel we niet vaak horen dat mensen uitglijden bij het in het bad stappen, komt dit waarschijnlijk vaker voor dan u denkt. Dat men dit niet meldt is mogelijk valse schaamte. Toch een beetje een knullige situatie.

Ik denk dat er meer ongemakken ontstaan dan we denken. Zeker in de wetenschap dat veel hotelgasten, vooral in het luxere hotel, niet tot de categorie 18-35 jaar behoren. Bij onze vergrijzende gasten zal ook de motoriek ietsjes minder gaan functioneren. Naast de badmat zouden ook één of twee steunen het risico van vallen enorm kunnen verminderen. 

Dan het douchegordijn. Dat kan echt niet meer anno 2017. In mijn optiek beïnvloedt het douchegordijn uw score op de boekingssites op het gebied van hygiëne, een score die een rol speelt bij het boekingsproces. Waarom ik dat denk? Stelt u zich eens voor. U heeft gisteravond een uitzending van Rob Geus gezien waarin hij met ultraviolet aantoont wat er allemaal op een douchegordijn aanwezig kan zijn. Nu staat u te douchen en door de warmte plakt het douchegordijn eventjes aan uw lichaam. Zeker weten dat u een wat lager cijfer invult voor hygiëne.

En dan de föhn. Hoe vaak ik niet zie dat dit apparaat amper werkt! Leg een goede föhn neer of niet. Irritatie moet u namelijk zien te voorkomen. Apparaten die niet voldoende functioneren is niet echt gastvrij. Ga dus aan de slag en zorg voor minder badkamerverdriet.
 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: