Column Hans van Spronsen: Badkamerverdriet

28 juli 2017 | Redactie

Nog niet zo heel lang geleden was een voorbeeld van luxe in de hotellerie een badkamer met een bad. U kon daar zelfs nog een hogere kamerprijs voor vragen. En als er dan een bad in was gezet, dan werd er vaak als compromis een douche boven gehangen. 

DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN HOSPITALITY MANAGEMENT

Op dit moment zien we dat het bad enorm aan populariteit verliest en relatief snel uit de badkamer verdwijnt. Het bad wordt vervangen door de inloopdouche, al dan niet met extra gadgets, maar zeker met een stortdouche. Helaas zitten nog veel badkamers in de transformatieperiode en die hebben dus nog een douche in het bad en om geklieder te voorkomen soms zelfs nog een douchegordijn. 

Allemaal wel mee te leven? Nou, ik vind van niet! Ik begrijp dat veel hotels niet zomaar hun badkamer kunnen aanpassen, maar een paar zaken dient u wel op orde te hebben. Bij een douche in het bad hoort standaard een badmat. Alhoewel we niet vaak horen dat mensen uitglijden bij het in het bad stappen, komt dit waarschijnlijk vaker voor dan u denkt. Dat men dit niet meldt is mogelijk valse schaamte. Toch een beetje een knullige situatie.

Ik denk dat er meer ongemakken ontstaan dan we denken. Zeker in de wetenschap dat veel hotelgasten, vooral in het luxere hotel, niet tot de categorie 18-35 jaar behoren. Bij onze vergrijzende gasten zal ook de motoriek ietsjes minder gaan functioneren. Naast de badmat zouden ook één of twee steunen het risico van vallen enorm kunnen verminderen. 

Dan het douchegordijn. Dat kan echt niet meer anno 2017. In mijn optiek beïnvloedt het douchegordijn uw score op de boekingssites op het gebied van hygiëne, een score die een rol speelt bij het boekingsproces. Waarom ik dat denk? Stelt u zich eens voor. U heeft gisteravond een uitzending van Rob Geus gezien waarin hij met ultraviolet aantoont wat er allemaal op een douchegordijn aanwezig kan zijn. Nu staat u te douchen en door de warmte plakt het douchegordijn eventjes aan uw lichaam. Zeker weten dat u een wat lager cijfer invult voor hygiëne.

En dan de föhn. Hoe vaak ik niet zie dat dit apparaat amper werkt! Leg een goede föhn neer of niet. Irritatie moet u namelijk zien te voorkomen. Apparaten die niet voldoende functioneren is niet echt gastvrij. Ga dus aan de slag en zorg voor minder badkamerverdriet.

HM302017

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: