Congres Vrouwelijk Leiderschap in Hospitality in één dag

2 mei 2018 | David Bakker

Op maandag 2 juli vindt in Hilversum het congres plaats gericht op het stimuleren van vrouwelijk leiderschap binnen de hospitality. Het congres is voor hoogopgeleide vrouwen binnen de hospitality branche. De dag is onderverdeeld in vier modules: strategie, onderhandelen, overtuigen en zelfvertrouwen.

Experts, wetenschappers en vakvrouwen

Op het podium staan op 2 juli o.a. Elisa de Groot, auteur van ‘Stratego voor Vrouwen’, Yvette Berkel, auteur van het boek ‘Onderhandelen voor vrouwen en de auteur van ’IJs Verkopen aan eskimo's' Pacelle van Goethem. Claartje Vinkenburg van de Vrije Universiteit Amsterdam, zal haar wetenschappelijk onderzoek met betrekking tot diversiteit delen met de zaal. Caro van Eekelen, Senior Vice president AccorHotels, zal verhalen delen over het project empowering women binnen Accor met 250.000 medewerkers. Karin van den Berg, directeur Hilton Rotterdam vertelt over haar loopbaan en het belang dat Hilton hecht aan vrouwelijk talent, Jildou van der Bijl, hoofdredacteur van het meest succesvolle tijdschrift van Nederland ‘Linda’, deelt haar tips en tricks om als vrouw aan de top te komen. Dagvoorzitter is Ghislaine Plag, TV en radio presentator van o.a. Debat op 2, Spraakmakers en Netwerk. De dag zal worden afgesloten door Vreneli Stadelmaier met haar Theatercollege F*ck die onzekerheid.

Ook in de hospitality branche is de balans tussen mannen en vrouwen in de top nog ver te zoeken.  Volgens Vreneli Stadelmaier, bedrijfskundige, register coach, spreker en auteur van ‘F*ck die onzekerheid’ en tevens organisator van het congres,  is dit congres nodig omdat ook de balans op plekken waar de besluiten worden genomen binnen de hotelwereld, volledig afwezig is. “En dat is spijtig. Natuurlijk voor het vrouwelijk talent dat letterlijk verdampt, maar ook voor de bedrijven, want onderzoek door McKinsey, geeft aan dat divers samengestelde teams zorgen voor meer efficiency en innovatie en meer tevredenheid van klanten en werknemers. Organisaties met diverse teams zijn bewezen succesvoller.

En het vrouwelijk talent is ruim aanwezig, ook in deze branche studeren op de hbo’s meer meiden dan jongens af en met betere cijfers. ”Hotelconcerns als Hilton en Accor zijn zich bewust van de voordelen en zijn goede voorbeelden hoe het moet, ze hebben speciale programma's opgezet om meer vrouwelijk leiderschap te ontwikkelen, op het congres zullen ze hun ervaringen delen”, aldus Stadelmaier.

Meer informatie is hier te vinden.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: