Deliveroo for Business biedt roomservice in hotels

24 september 2018 | Thijs Jacobs

Deliveroo breidt het bedrijfsaanbod van 'Deliveroo for Business' uit met drie nieuwe opties. Van dit onderdeel van Deliveroo, gericht op de zakelijke markt, maken wereldwijd meer dan 7.000 bedrijven gebruik, waaronder bedrijven in Nederland. Nederlandse bedrijven bestellen via een zakelijk account voor lunch en diner, en laten dat op kantoor leveren.

Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland: “Het aantal bestellingen van zakelijke klanten is het afgelopen jaar met meer dan 50 procent gestegen en we verwachten deze groei voort te zetten. Steeds meer bedrijven zoeken naar een gezonde, gevarieerde bezorgservice voor hun medewerkers, bijvoorbeeld voor als zij overwerken. Onze diensten passen hier goed bij. Daarnaast blijven we nieuwe diensten lanceren.”

In Nederland worden de volgende diensten voor bedrijven toegevoegd:

Roomservice:

Deliveroo for Business introduceert Deliveroo roomservice. Hotelgasten met trek hoeven alleen maar de maaltijd die ze willen te selecteren, en het gerecht wordt in korte tijd in hun hotel bezorgd. In Australië is deze service al succesvol getest bij de hotelketen Quest Apartment hotels. Hotels zonder roomservice kunnen dit als extra service aanbieden aan hun gasten. En hoeven geen eigen roomservice te organiseren, wat vaak kostbaar is.

Evenementen:

Deliveroo for Business biedt catering aan tijdens grote evenementen. De aftrap van de nieuwe dienst was in augustus, tijdens de grootste drone racing wedstrijd ter wereld. In december verzorgt het team de catering voor de eerste keer tijdens een bruiloft in Londen. Wereldwijd worden nu al boekingen voor het cateren van Kerstfeesten gedaan.

Fruit & Snacks:

Bedrijven kunnen via Deliveroo de regelmatige levering van fruit en snacks naar hun kantoor organiseren, om werknemers gezonde voeding te bieden.

Meer opties

Verstijnen: “In slechts twee jaar hebben we veel meer opties toegevoegd om tijdens je werk eten te laten bezorgen. Meer en meer bedrijven maken gebruik van onze bezorgservice, met deze nieuwe diensten verwachten we het klantenbestand verder uit te breiden. Wij willen altijd een optie zijn wanneer je aan eten denkt. Nu geldt dit ook voor hotelgasten, bezoekers van evenementen en kantoormedewerkers die zin hebben in een gezonde snack.”

Financiële sector eet op het werk

In Nederland lunchen en dineren we keurig op tijd, ook als we aan het werk zijn. Lunches worden het meeste geleverd om 12:00 en diners om 19:00. Advocatenkantoren en bedrijven in de financiële sector bestellen voornamelijk ‘s avonds en zijn goed voor 65 procent van alle dinerbestellingen via Deliveroo for Business. Lunchbestellingen worden vooral gedaan door reclamebureaus en techbedrijven, waarschijnlijk voor brainstormsessies of klantenlunches. Poke bowls, een relatieve nieuwkomer, is de koning onder de favoriete cuisines bij het kantoorpersoneel, gevolgd door Mexicaans en Aziatisch eten.

Deliveroo for Business werd in september 2016 geïntroduceerd. Dit nadat het bedrijf een enorme toename zag in het aantal kantoormedewerkers dat bij Deliveroo bestelde, verveeld door telkens dezelfde keuzes tijdens de bedrijfslunch. De lancering hielp daarnaast bedrijven die geïnteresseerd zijn in nieuwe manieren om talent te behouden. Momenteel wordt de service gebruikt door 7.000 bedrijven in 12 landen.

Bedrijven en hotels die geïnteresseerd zijn in de dienstverlening van Deliveroo for Business kunnen een e-mail sturen naar corporate@deliveroo.nl of kijken op deliveroo.nl/business.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Branded Content
Vrouwelijke ondernemers en managers gaan post-lockdown ‘unwinden’ op de Veluwe

Vrouwelijke ondernemers en managers in onze branche hebben het de afgelopen maanden extra zwaar gehad. Ze moesten in de lockdown vaak meerdere ballen in de lucht houden. Via zoom-meetings moesten ze hun teams blijven aansturen en motiveren. Ondertussen drukte ook de continue aandacht voor kinderen ...

BUAS Coronacrisis
Hotelpersoneel onder het vergrootglas tijdens de coronapandemie

De uitbraak van het SARS-CoV-2 virus (coronavirus) in het eerste kwartaal van 2020 bood een unieke kans voor onderzoek: welke impact heeft een dergelijke pandemie op de tevredenheid van hotelgasten? Kartlien Stokman schreef voor haar opleiding aan de BUAS haar scriptie over dit onderwerp. De belangr...

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: