Deliveroo for Business biedt roomservice in hotels

24 september 2018 | Thijs Jacobs

Deliveroo breidt het bedrijfsaanbod van 'Deliveroo for Business' uit met drie nieuwe opties. Van dit onderdeel van Deliveroo, gericht op de zakelijke markt, maken wereldwijd meer dan 7.000 bedrijven gebruik, waaronder bedrijven in Nederland. Nederlandse bedrijven bestellen via een zakelijk account voor lunch en diner, en laten dat op kantoor leveren.

Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland: “Het aantal bestellingen van zakelijke klanten is het afgelopen jaar met meer dan 50 procent gestegen en we verwachten deze groei voort te zetten. Steeds meer bedrijven zoeken naar een gezonde, gevarieerde bezorgservice voor hun medewerkers, bijvoorbeeld voor als zij overwerken. Onze diensten passen hier goed bij. Daarnaast blijven we nieuwe diensten lanceren.”

In Nederland worden de volgende diensten voor bedrijven toegevoegd:

Roomservice:

Deliveroo for Business introduceert Deliveroo roomservice. Hotelgasten met trek hoeven alleen maar de maaltijd die ze willen te selecteren, en het gerecht wordt in korte tijd in hun hotel bezorgd. In Australië is deze service al succesvol getest bij de hotelketen Quest Apartment hotels. Hotels zonder roomservice kunnen dit als extra service aanbieden aan hun gasten. En hoeven geen eigen roomservice te organiseren, wat vaak kostbaar is.

Evenementen:

Deliveroo for Business biedt catering aan tijdens grote evenementen. De aftrap van de nieuwe dienst was in augustus, tijdens de grootste drone racing wedstrijd ter wereld. In december verzorgt het team de catering voor de eerste keer tijdens een bruiloft in Londen. Wereldwijd worden nu al boekingen voor het cateren van Kerstfeesten gedaan.

Fruit & Snacks:

Bedrijven kunnen via Deliveroo de regelmatige levering van fruit en snacks naar hun kantoor organiseren, om werknemers gezonde voeding te bieden.

Meer opties

Verstijnen: “In slechts twee jaar hebben we veel meer opties toegevoegd om tijdens je werk eten te laten bezorgen. Meer en meer bedrijven maken gebruik van onze bezorgservice, met deze nieuwe diensten verwachten we het klantenbestand verder uit te breiden. Wij willen altijd een optie zijn wanneer je aan eten denkt. Nu geldt dit ook voor hotelgasten, bezoekers van evenementen en kantoormedewerkers die zin hebben in een gezonde snack.”

Financiële sector eet op het werk

In Nederland lunchen en dineren we keurig op tijd, ook als we aan het werk zijn. Lunches worden het meeste geleverd om 12:00 en diners om 19:00. Advocatenkantoren en bedrijven in de financiële sector bestellen voornamelijk ‘s avonds en zijn goed voor 65 procent van alle dinerbestellingen via Deliveroo for Business. Lunchbestellingen worden vooral gedaan door reclamebureaus en techbedrijven, waarschijnlijk voor brainstormsessies of klantenlunches. Poke bowls, een relatieve nieuwkomer, is de koning onder de favoriete cuisines bij het kantoorpersoneel, gevolgd door Mexicaans en Aziatisch eten.

Deliveroo for Business werd in september 2016 geïntroduceerd. Dit nadat het bedrijf een enorme toename zag in het aantal kantoormedewerkers dat bij Deliveroo bestelde, verveeld door telkens dezelfde keuzes tijdens de bedrijfslunch. De lancering hielp daarnaast bedrijven die geïnteresseerd zijn in nieuwe manieren om talent te behouden. Momenteel wordt de service gebruikt door 7.000 bedrijven in 12 landen.

Bedrijven en hotels die geïnteresseerd zijn in de dienstverlening van Deliveroo for Business kunnen een e-mail sturen naar corporate@deliveroo.nl of kijken op deliveroo.nl/business.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: