Den Haag heeft de beste hotels, Amsterdam de slechtste

1 juni 2015 |
Den Haag heeft de beste hotels, Amsterdam de slechtste<

Tevreden gasten komen graag terug. Maar niet overal weten de hotels met hun prestaties te overtuigen. In de
boekingsportal HOTEL INFO, die meer dan zes miljoen beoordelingen door internationale hotelgasten bevat, kun je nalezen waar de hotels hun gasten konden imponeren en waar niet.

Den Haag de beste
Wat de tevredenheid van hotelgasten betreft, stak Den Haag met 7,88 punten (maximaal cijfer 10,0) met kop en schouders boven de andere Nederlandse steden uit. "De hotels in de regeringsstad worden vooral gekenmerkt door de bovengemiddelde prijs-kwaliteitverhouding, hoge servicegraad en het vriendelijke personeel", verklaart Jörg Malang, CPO bij HOTEL INFO, de goede totaalscore.

Amsterdam hekkensluiter
Eindhoven volgt met 7,55 punten op de tweede plaats. De hotels in Rotterdam komen in de beoordelingen van de hotelgasten op de derde plaats. De havenstad bereikte een score van 7,36 punten. Amsterdam is de hekkensluiter en moet met 7,22 punten nog een duidelijke inhaalslag maken.

Tevredenheid van hotelgasten: resultaten voor de grote steden in Nederland


Warschau aan kop in Europa
Op de Europese ranglijst bevindt Amsterdam zich met 7,22 punten eveneens in de onderste regionen. De internationale hotelgasten waren daarentegen zeer te spreken over Warschau en beoordeelden de hotels in de Poolse hoofdstad met 8,37 punten, genoeg voor de eerste plaats. Bratislava (8,23) en Sofia (8,13) staan respectievelijk op de tweede en derde plaats.

Het minst tevreden was men echter met de hotels in London, deze wereldmetropool krijgt slechts 7,12 punten toebedeeld, en belandt hiermee op de laatste plaats. Ook Kopenhagen (7,19) en Parijs (7,20) kunnen niet echt bekoren.

Tevredenheid van hotelgasten: Top 10 van hotels in Europese hoofdsteden


Nederland moet nog een duidelijke inhaalslag maken
Bij een vergelijking tussen de landen voeren Slowakije (8,22), Polen (8,19) en Bulgarije (8,08) de top 10 aan. De Nederlandse hotels hebben met 7,49 punten nog duidelijk ruimte voor verbetering. Hotelgasten zijn ook minder te spreken over België (7,41), het Verenigd Koninkrijk (7,39) en met name Denemarken (7,18).

Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). De uitkomst is het gemiddelde van beoordelingen voor kamerkwaliteit, vriendelijke houding van het personeel, netheid, geluidsniveau, prijs-kwaliteitverhouding, sport-/wellnessaanbod en ontbijt/gastronomie. De cijfers in de ranglijst zijn afgerond op twee cijfers achter de komma.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
"Horeca 22.00 uur dicht, maximale groepsgrootte naar 30"

Tijdens de persconferentie van vanavond zal premier Mark Rutte bekendmaken dat de horeca iedere dag verplicht om 22.00 uur de deuren zal moeten sluiten. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. Dat geldt dus ook in restaurants. Daarbij wordt het personeel niet meegerekend. D...

Achtergronden Coronacrisis
Maatregelen uitgelekt: horeca om 22.00 dicht in de grote steden, gezichtsmaskers verplicht

Vanaf zondagavond 18.00 uur zijn in nog eens acht regio's strengere maatregelen van kracht gegaan in de horeca. Een bekende maatregel is de inloop van gasten die om middernacht stopt, waarna de horcazaak om 01.00 uur gesloten dient te zijn. De vrees voor een nieuwe lockdown is groot bij de horec...

Toerisme Coronacrisis
''Dit jaar 70 procent minder buitenlanders naar Nederland''

Het aantal buitenlanders dat dit jaar naar Nederland komt, ligt 70 procent lager dan vorig jaar. Bovendien gaan ongeveer 40 procent minder Nederlanders op vakantie in eigen land, waarmee het niveau van het toerisme terug op het niveau is van de jaren negentig, zo schetst het Nederlands Bureau voor T...

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie Interview
Barbara Baarsma: "Amsterdamse hotels moeten serieus nadenken over transformatie"

Barbara Baarsma is econome en directievoorzitter van Rabobank Amsterdam. Bovendien is zij hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Naast haar werk bij de Rabobank is Barbara Baarsma hoogleraar toegepaste economie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is zij voorzitter van de Bankraad ...

Achtergronden
TheaterHotel De Oranjerie start met Dinner Theater Shows

Velen hebben het theater al te lange tijd moeten missen, maar daar komt verandering in! De Oranjerie gaat vanaf 2 oktober elk weekend een Dinner Theater Show organiseren. In een intieme setting op de bühne van de theaterzaal zorgt De Oranjerie voor een uniek en avondvullend programma. Terwij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: