Den Haag heeft de beste hotels, Amsterdam de slechtste

1 juni 2015
Den Haag heeft de beste hotels, Amsterdam de slechtste

Tevreden gasten komen graag terug. Maar niet overal weten de hotels met hun prestaties te overtuigen. In de
boekingsportal HOTEL INFO, die meer dan zes miljoen beoordelingen door internationale hotelgasten bevat, kun je nalezen waar de hotels hun gasten konden imponeren en waar niet.

*Den Haag de beste*
Wat de tevredenheid van hotelgasten betreft, stak Den Haag met 7,88 punten (maximaal cijfer 10,0) met kop en schouders boven de andere Nederlandse steden uit. "De hotels in de regeringsstad worden vooral gekenmerkt door de bovengemiddelde prijs-kwaliteitverhouding, hoge servicegraad en het vriendelijke personeel", verklaart Jörg Malang, CPO bij HOTEL INFO, de goede totaalscore.

*Amsterdam hekkensluiter*
Eindhoven volgt met 7,55 punten op de tweede plaats. De hotels in Rotterdam komen in de beoordelingen van de hotelgasten op de derde plaats. De havenstad bereikte een score van 7,36 punten. Amsterdam is de hekkensluiter en moet met 7,22 punten nog een duidelijke inhaalslag maken.

*Tevredenheid van hotelgasten: resultaten voor de grote steden in Nederland*


*Warschau aan kop in Europa*
Op de Europese ranglijst bevindt Amsterdam zich met 7,22 punten eveneens in de onderste regionen. De internationale hotelgasten waren daarentegen zeer te spreken over Warschau en beoordeelden de hotels in de Poolse hoofdstad met 8,37 punten, genoeg voor de eerste plaats. Bratislava (8,23) en Sofia (8,13) staan respectievelijk op de tweede en derde plaats.

Het minst tevreden was men echter met de hotels in London, deze wereldmetropool krijgt slechts 7,12 punten toebedeeld, en belandt hiermee op de laatste plaats. Ook Kopenhagen (7,19) en Parijs (7,20) kunnen niet echt bekoren.

*Tevredenheid van hotelgasten: Top 10 van hotels in Europese hoofdsteden*


*Nederland moet nog een duidelijke inhaalslag maken*
Bij een vergelijking tussen de landen voeren Slowakije (8,22), Polen (8,19) en Bulgarije (8,08) de top 10 aan. De Nederlandse hotels hebben met 7,49 punten nog duidelijk ruimte voor verbetering. Hotelgasten zijn ook minder te spreken over België (7,41), het Verenigd Koninkrijk (7,39) en met name Denemarken (7,18).

~Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). De uitkomst is het gemiddelde van beoordelingen voor kamerkwaliteit, vriendelijke houding van het personeel, netheid, geluidsniveau, prijs-kwaliteitverhouding, sport-/wellnessaanbod en ontbijt/gastronomie. De cijfers in de ranglijst zijn afgerond op twee cijfers achter de komma.~

Overig nieuws