Den Haag heeft de beste hotels, Amsterdam de slechtste

1 juni 2015 |
Den Haag heeft de beste hotels, Amsterdam de slechtste<

Tevreden gasten komen graag terug. Maar niet overal weten de hotels met hun prestaties te overtuigen. In de
boekingsportal HOTEL INFO, die meer dan zes miljoen beoordelingen door internationale hotelgasten bevat, kun je nalezen waar de hotels hun gasten konden imponeren en waar niet.

Den Haag de beste
Wat de tevredenheid van hotelgasten betreft, stak Den Haag met 7,88 punten (maximaal cijfer 10,0) met kop en schouders boven de andere Nederlandse steden uit. "De hotels in de regeringsstad worden vooral gekenmerkt door de bovengemiddelde prijs-kwaliteitverhouding, hoge servicegraad en het vriendelijke personeel", verklaart Jörg Malang, CPO bij HOTEL INFO, de goede totaalscore.

Amsterdam hekkensluiter
Eindhoven volgt met 7,55 punten op de tweede plaats. De hotels in Rotterdam komen in de beoordelingen van de hotelgasten op de derde plaats. De havenstad bereikte een score van 7,36 punten. Amsterdam is de hekkensluiter en moet met 7,22 punten nog een duidelijke inhaalslag maken.

Tevredenheid van hotelgasten: resultaten voor de grote steden in Nederland


Warschau aan kop in Europa
Op de Europese ranglijst bevindt Amsterdam zich met 7,22 punten eveneens in de onderste regionen. De internationale hotelgasten waren daarentegen zeer te spreken over Warschau en beoordeelden de hotels in de Poolse hoofdstad met 8,37 punten, genoeg voor de eerste plaats. Bratislava (8,23) en Sofia (8,13) staan respectievelijk op de tweede en derde plaats.

Het minst tevreden was men echter met de hotels in London, deze wereldmetropool krijgt slechts 7,12 punten toebedeeld, en belandt hiermee op de laatste plaats. Ook Kopenhagen (7,19) en Parijs (7,20) kunnen niet echt bekoren.

Tevredenheid van hotelgasten: Top 10 van hotels in Europese hoofdsteden


Nederland moet nog een duidelijke inhaalslag maken
Bij een vergelijking tussen de landen voeren Slowakije (8,22), Polen (8,19) en Bulgarije (8,08) de top 10 aan. De Nederlandse hotels hebben met 7,49 punten nog duidelijk ruimte voor verbetering. Hotelgasten zijn ook minder te spreken over België (7,41), het Verenigd Koninkrijk (7,39) en met name Denemarken (7,18).

Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). De uitkomst is het gemiddelde van beoordelingen voor kamerkwaliteit, vriendelijke houding van het personeel, netheid, geluidsniveau, prijs-kwaliteitverhouding, sport-/wellnessaanbod en ontbijt/gastronomie. De cijfers in de ranglijst zijn afgerond op twee cijfers achter de komma.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: