Digitaal leren over hulpbehoevendheid

17 januari 2013 |
Digitaal leren over hulpbehoevendheid<

In de horeca is iedereen welkom. Dat geldt ook voor gasten met een beperking. Voor veel medewerkers is de omgang met deze groep echter onbekend terrein. Een gratis e-learning kan hulp bieden.

Begrijpen en communiceren
De e-learning Gastvrijheid is ontwikkeld om de gast met een beperking zich welkom te laten voelen in de horeca. Faciliteiten zoals automatische deuren of een invalidentoilet zijn al een enorme hulp. Maar het is de houding van het personeel die bepaalt of gasten terugkomen. Medewerkers moeten een gast kunnen begrijpen en hierop inspelen. Het begrijpen van een hulpbehoevend persoon is belangrijk, maar vaak ook moeilijk. Het helpen van een gast die blind is of communiceren met iemand met een beperking is lastig. Veel medewerkers bevinden zich dan op onbekend terrein.
Digitaal leren
Om het personeel te helpen heeft AllesToegankelijk de e-learning ontwikkeld, in samenwerking met Koninklijke Horeca Nederland en Foodstep. De module geeft informatie over verschillende beperkingen. Deelnemers krijgen aan de hand van voorbeelden praktische tips. Nadat de medewerker is geslaagd voor de afsluitende toets ontvangt hij of zij een certificaat.

Marijn Brok

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Interview Longread
Gasthoofdredacteur Roberto Payer interviewt Pieter Elbers

Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam, tevens gasthoofdredacteur van de septemberuitgave van Hospitality Management) en Pieter Elbers (CEO KLM) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Middenin die crisis, begin augustus, ontmoeten ze elkaar in het Waldorf Astoria in de hoofdstad...

Hotel & Recht
Rechten en plichten ten tijde van corona

Corona heeft een grote impact op het aantal gasten in hotels en de manier waarop in de hotels moet worden gewerkt. Thuiswerken is meestal geen mogelijkheid en daarom is een veilige werkplek extra belangrijk. Deze nieuwe situatie roept veel vragen op over de rechten van werkgevers maar ook van werkne...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Tech Branded Content
''Veel hotels kennen hun echte foodcost niet''

Nu de inkomsten onzeker blijven, is controle van de kosten belangrijker dan ooit. “Naar foodcost wordt echter weinig gekeken", merkt Carl Jacobs CEO van Apicbase op. “Terwijl het toch over 30 procent van je business gaat. Vaak zelfs meer, dat is problematisch.” Hotelketens en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: