Dit was HotelTech 2016

28 november 2016 | Thijs Jacobs

Vorige week was het een drukte van jewelste in Postillion Bunnik, waar HotelTech 2016 plaatsvond. Hoteliers uit heel Nederland wisten hun weg naar Bunnik te vinden, mede door het geslaagde sprekersprogramma. Bij iedere keynote spreker was de zaal goed gevuld en de opkomst was boven verwachting.

De dag werd geopend door dagvoorzitter Marianne Zwagerman, die tijdens haar opening de hoteliers een spiegel voorhield. 'Tijdelijk' is het buzzword van de komende tijd. Alles wordt (of is al) tijdelijk, en juist de hotellerie voorziet daarin. De hotellerie kan dus profiteren van de 'nomads' die de wereld rondtrekken en werkelijk overal kunnen leven en werken. Een interessante observatie.

Boeiende lezingen
Na de opening gingen de boardrooms open voor de eerste lezingen. Big Data bleek een onderwerp dat veel hoteliers aansprak, net als direct marketing. Wie wil er nu niet meer directe boekingen? Direct daarna sprak Bart Götte over 'Generatie Y' en wist vakkundig alle vooroordelen over deze generatie opzij te schuiven. De andere keynote sprekers, Herman Rijksen en Quintin Schevernels, wisten de volle zaal te boeien met hun lezingen over respectievelijk 'inspirerend leiderschap' en het 'hotel als startup'. 

Succesvolle dag
De dag werd afgesloten met een borrel en muziek. Het goede gevoel overheerste aan het einde van de dag; zowel bij de bezoekers, de deelnemers als de organisatie. Deze derde editie van HotelTech trok immers een recordaantal bezoekers, de hoteliers bleven langer dan ooit en het programma was nog completer en veelzijdiger dan tijdens de eerdere edities. 

2017
Op maandag 20 november 2017 vindt de vierde editie van HotelTech plaats. Wordt vervolgd!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: