Dit was HotelTech 2016

28 november 2016 | Thijs Jacobs

Vorige week was het een drukte van jewelste in Postillion Bunnik, waar HotelTech 2016 plaatsvond. Hoteliers uit heel Nederland wisten hun weg naar Bunnik te vinden, mede door het geslaagde sprekersprogramma. Bij iedere keynote spreker was de zaal goed gevuld en de opkomst was boven verwachting.

De dag werd geopend door dagvoorzitter Marianne Zwagerman, die tijdens haar opening de hoteliers een spiegel voorhield. 'Tijdelijk' is het buzzword van de komende tijd. Alles wordt (of is al) tijdelijk, en juist de hotellerie voorziet daarin. De hotellerie kan dus profiteren van de 'nomads' die de wereld rondtrekken en werkelijk overal kunnen leven en werken. Een interessante observatie.

Boeiende lezingen
Na de opening gingen de boardrooms open voor de eerste lezingen. Big Data bleek een onderwerp dat veel hoteliers aansprak, net als direct marketing. Wie wil er nu niet meer directe boekingen? Direct daarna sprak Bart Götte over 'Generatie Y' en wist vakkundig alle vooroordelen over deze generatie opzij te schuiven. De andere keynote sprekers, Herman Rijksen en Quintin Schevernels, wisten de volle zaal te boeien met hun lezingen over respectievelijk 'inspirerend leiderschap' en het 'hotel als startup'. 

Succesvolle dag
De dag werd afgesloten met een borrel en muziek. Het goede gevoel overheerste aan het einde van de dag; zowel bij de bezoekers, de deelnemers als de organisatie. Deze derde editie van HotelTech trok immers een recordaantal bezoekers, de hoteliers bleven langer dan ooit en het programma was nog completer en veelzijdiger dan tijdens de eerdere edities. 

2017
Op maandag 20 november 2017 vindt de vierde editie van HotelTech plaats. Wordt vervolgd!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019

12.16  Powertalk André Wiringa André Wiringa spreekt de hoteliers bij over de nieuwe marketing: beleving. Hoe zorg je er als hotelier voor dat een gast van een tevreden naar een loyale gast transformeerd? Wiringa adviseert iedere hotelier om andersom te denken: welke reviews wil ik dat gas...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: