Dit was HotelTech 2016

28 november 2016 | Thijs Jacobs

Vorige week was het een drukte van jewelste in Postillion Bunnik, waar HotelTech 2016 plaatsvond. Hoteliers uit heel Nederland wisten hun weg naar Bunnik te vinden, mede door het geslaagde sprekersprogramma. Bij iedere keynote spreker was de zaal goed gevuld en de opkomst was boven verwachting.

De dag werd geopend door dagvoorzitter Marianne Zwagerman, die tijdens haar opening de hoteliers een spiegel voorhield. 'Tijdelijk' is het buzzword van de komende tijd. Alles wordt (of is al) tijdelijk, en juist de hotellerie voorziet daarin. De hotellerie kan dus profiteren van de 'nomads' die de wereld rondtrekken en werkelijk overal kunnen leven en werken. Een interessante observatie.

Boeiende lezingen
Na de opening gingen de boardrooms open voor de eerste lezingen. Big Data bleek een onderwerp dat veel hoteliers aansprak, net als direct marketing. Wie wil er nu niet meer directe boekingen? Direct daarna sprak Bart Götte over 'Generatie Y' en wist vakkundig alle vooroordelen over deze generatie opzij te schuiven. De andere keynote sprekers, Herman Rijksen en Quintin Schevernels, wisten de volle zaal te boeien met hun lezingen over respectievelijk 'inspirerend leiderschap' en het 'hotel als startup'. 

Succesvolle dag
De dag werd afgesloten met een borrel en muziek. Het goede gevoel overheerste aan het einde van de dag; zowel bij de bezoekers, de deelnemers als de organisatie. Deze derde editie van HotelTech trok immers een recordaantal bezoekers, de hoteliers bleven langer dan ooit en het programma was nog completer en veelzijdiger dan tijdens de eerdere edities. 

2017
Op maandag 20 november 2017 vindt de vierde editie van HotelTech plaats. Wordt vervolgd!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Independent Hotel Show afgelast en verplaatst naar 2021

De Independent Hotel Show is vanwege de aanhoudende coronapandemie afgelast, zo laat de organisatie weten. Ruim drie weken geleden werd het hotelevent in de Amsterdamse RAI al verplaatst van halverwege maart naar eind juni. Nu heeft de organisatie ook besloten om de uitegestelde Independent Hotel Sh...

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: