Dit zijn de kanshebbers op een Horecava Innovation Award 2014

18 december 2013 |
Dit zijn de kanshebbers op een Horecava Innovation Award 2014<

Uit 118 inzendingen heeft de jury van de Horecava Innovation Award 2014 zestien innovaties genomineerd. Verrassende producten en
diensten, vaak met een hoog duurzaamheidsgehalte, die de ondernemer in staat stellen zijn omzet te verhogen; iets waar iedere horecaonderneming naar op zoek is in deze uitdagende tijden.

Bekendmaking winnaars
Alle nominaties zijn te bewonderen op de themawereld INNOVEER! tijdens de komende Horecava, van 13 tot en met 16 januari 2014 in Amsterdam RAI. Maandag 13 januari worden de categoriewinnaars bekend gemaakt en wordt de Horecava Innovation Award uitgereikt aan de overall winnaar.

Duurzaam produceren
Genomineerd zijn zestien nieuwe producten, praktische- en servicegerichte concepten die op basis van de laatste technologie tegemoet komen aan de huidige wensen van de gast. Opvallend, soms verbazingwekkend eenvoudig, is dat ze in spelen op de behoefte aan vers en gezond. Duurzaamheid is daarbij de norm; produceren voor het heden, zonder de behoeften van toekomstige generaties in gevaar te brengen.

Toetsing
De 18 man sterke deskundige vakjury toetst onder meer in hoeverre de innovaties kansen bieden om efficiënter te werken, de kwaliteit te verbeteren of om meer beleving te creëren. De categorieën waarin wordt beoordeeld zijn Food & Beverage, Interior & Design, Equipment & Services en Concepts & Co-Creation. De competitie om de Horecava Innovation Award staat open voor alle fabrikanten en leveranciers, dus niet alleen voor exposanten.

Nominaties Horecava Innovation Award 2014

+Categorie Food & Beverage+
Flammkuchen, flinterdunne hartige plaatkoek, Flammkuchen Nederland, Rotterdam
Bionade Bio Cola, biologische cola, 50% minder suiker, 2food, Amersfoort
Bubblefroot, milkshake met smaakbolletjes, Foodkitchen, Zevenbergen
Verse kruiden infusions, verse kruiden voor thee, Koppert Cress, Monster

+Categorie Interior & Design+
PhoneBob, mobiele telefoon oplader, NBMI-Medialine, Deurne
Infrarood verwarmingspanelen, warmtegevend kunstwerk, Infralia, Wevelgem (B)
Airblade Tapkraan, kraan en handendroger ineen, Dyson Nederland, Amsterdam
Illuminated Water, flesjes water met ingebouwde led verlichting, Leroy Import Export, Vugt

+Categorie Equipment & Services+
Chargebar, oplaadkiosk voor mobiele telefoons, Chargebar, Tilburg
Oakyapp, web-app voor hotels, Oaky BV, Amsterdam
Mobiele bordenwarmer, LuJaBa, Ede
Gastologie bordspel, bordspel rond gastvrijheid, Sok Organiseert, Nijmegen

+Categorie Concepts & Co-Creation+
Ecodish, vaatwasmiddel 100% veilig voor mens en dier, Ecodish Greenovations, Oldenzaal
Ice Pan, concept voor live ijsbereiding op locatie, Miracle Ice, Alkmaar
Kromkommer, concept rond gekke groenten, Kromkommer BV, Rotterdam
The living menu, layar toepassing voor menukaarten, Hospitality people, Venlo

Karel de Vos Award
Ook komende editie zal de Karel de Vos Award weer worden uitgereikt. Deze prijs is een eerbetoon aan de vorig jaar overleden initiatiefnemer en drijvende kracht achter de Horecava Innovation Award. Hij gaat naar de meest gastgerichte innovatie, die de horecaondernemer ondersteunt in zijn bedrijfsvoering en wordt geproduceerd met respect voor mens, dier en planeet.

Publieksprijs
Het publiek kan ook een stem uitbrengen op haar favoriete innovatie. Dit gebeurt via de website en tijdens de Horevaca. De publiekswinnaar wordt donderdag 16 januari, op de laatste beursdag, bekend gemaakt.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Culinair Internationaal
Conservatorium hotel culinair wereldpodium

Internationaal culinair bezoek voor het Conservatorium hotel in Amsterdam. De afgelopen twee dagen was de wereldberoemde chef Hisato Hamada, co-founder van het exclusieve members-only restaurant Wagyumafia in Tokio, te gast in de keuken van Taiko. Op uitnodiging van Schilo van Coevorden, executiv...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: