Dit zijn de winnaars van de Global Restaurant Franchisor of the Year Awards

4 maart 2019 | Thijs Jacobs

De winnaars van de Global Restaurant Franchisor of the Year Awards zijn vorige week bekendgemaakt op het Global Restaurant Investment Forum (GRIF) 2019 in Amsterdam. De Global Restaurant Franchisor of the Year Awards bieden een uniek platform om zowel opkomende als gevestigde merken te erkennen.

Het Global Restaurant Investment Forum (GRIF) - de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor de internationale restaurantinvesteringsgemeenschap georganiseerd door Bench Events - en de wereldwijde franchisegroep van Dentons hebben voor het tweede jaar de krachten gebundeld om de uitstekende impact te vieren die de franchiseconcepten van F&B hebben gehad op de horeca-industrie.

Wereldwijde erkenning

De Global Restaurant Franchise of the Year Awards, gesponsord door Dentons, onderscheiden de belangrijke rol die franchising speelt in de regionale en wereldwijde F&B-sector, met commercieel succesvolle franchisemodellen die in twee categorieën worden erkend - de eerste voor beproefde nieuwe concepten en de tweede voor gevestigde spelers die zich consequent hebben bewezen als leiders in de categorie.  De winnaars werden bekendgemaakt op de GRIF 2019, die vorige week plaatsvond in het NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam.

"De wereldwijde franchisegroep van Dentons is verheugd om deze prijzen uit te reiken die de uitmuntendheid in de restaurantfranchise-industrie erkennen. Ik heb persoonlijk meer dan 25 jaar in de horecafranchising gewerkt en het blijft me verbazen hoe innovatie en creativiteit blijven leiden tot nieuwe franchisemodellen", aldus de commissaris, Babette Märzheuser-Wood, hoofd van de Franchise groep in Dentons. Babette is een van de slechts vijf franchisespecialisten die door Chambers Global, de gids voor de advocatuur, is benoemd tot een wereldleider op hun vakgebied.

Spannende tijd

"Toen GRIF dit jaar echt wereldwijd actief werd, met onze eerste stap in Europa, werden we herinnerd aan de belangrijke impact die franchiseconcepten hebben gehad op het wereldwijde eetgebeuren en hoe ze een van de belangrijkste drijfveren voor groei binnen de sector blijven", verklaart Jennifer Pettinger-Haines, medeoprichter, GRIF en Managing Director - Middle East, Bench Events. "Dit is echt een spannende tijd om deel uit te maken van de franchisescene met nieuwe en spannende concepten die de traditionele percepties op de proef stellen en we zijn erg enthousiast om te zien hoe dit zich in de loop der tijd ontwikkelt".

De winnaar in elke categorie vertegenwoordigt een hoge standaard van uitmuntendheid in restaurant franchising:

1. Amrest - Beste franchisebedrijf. De prijs werd ontvangen door Christopher Jones, President Franchise en Concessies.

2. Island Poke - Best New Franchise Concept 2019. De prijs werd ontvangen door eigenaar Chris Miller.

3. De slager - Beste nieuwe wereldwijde franchise. De prijs werd ontvangen door eigenaar & oprichter, Yossi Eliyahoo.

Gezien de belangrijke rol die franchising speelt bij het vormgeven van de toekomst van de industrie, werden de Awards beoordeeld door een team van gespecialiseerde gastvrijheids- en franchise experts, waaronder Babette Märzheuser-Wood (hoofd van de Franchise Group bij Dentons), Robin Rowland OBE (Operating Partner bij TriSpan en oprichter van YO! Sushi), Paul Campbell (oprichter bij Hill Capital Partners) en Mario C. Bauer (adviseur van Vapiano en medeoprichter van Curtice Brothers).

"Ik ben blij dat ik dit initiatief kan steunen door deel uit te maken van de jury van de Global Franchise Award 2019. We hadden dit jaar zo'n hoog aantal inzendingen, die een grote verscheidenheid aan concepten en categorieën vertegenwoordigden. Het is spannend om te zien hoe deze merken franchising gebruiken om wereldwijd te schalen," zegt Paul Campbell, oprichter van Hill Capital Partners LLP,

Robin Rowland OBE, Operating Partner bij TriSpan en oprichter van YO! Sushi, reageerde: "Het was een groot genoegen om ook dit jaar weer deel uit te maken van de jury voor de Global Franchise Award en om de inzendingen te beoordelen die we hebben ontvangen van zowel spannende nieuwe concepten als succesvolle gevestigde merken die hun internationale voetafdruk verder willen vergroten".

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

Wet- en regelgeving Hotelketens Internationaal
Miljoenenboete Marriott voor datalek uit 2014

Marriott moet een boete van 18,4 miljoen pond (ruim 20 miljoen euro) betalen voor de datalek uit 2014. De boete wordt betaald aan de Britse privacyautoriteit. De Information Commissioner's Office (ICO) concludeert dat de hotelketen te weinig moeite heeft gedaan om de gegevens van de gasten te be ...

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Branded Content
Hotelmanagers welkom in de zorg: "Oprecht contact maakt voor mij het verschil"

Bart van der Ven, locatiemanager bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH), is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het woonzorgcentrum WZH Schoorwijck voor ouderen. Samen met zijn medewerkers zorgt hij dagelijks voor de verzorging, behandeling en begeleiding van de bewoners waarbij hij zelfstan ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Hotelketens Internationaal
Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 1 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: