Dyson-technologie voor hotels maakt vijfsterrenbeleving compleet

6 juni 2018 | David Bakker
Dyson-technologie voor hotels maakt vijfsterrenbeleving compleet<

Op het Engelse hoofdkantoor werken James Dyson en zijn team van ingenieurs dag in dag uit aan de verbetering van producten en ontwikkelen zij nieuwe technologieën. Niet alleen om het leven thuis aangenamer te maken, ook dat in hotels. 

Zak- en snoerloze stofzuigers, handdrogers die een krachtige stroom koude lucht blazen, ventilatoren zonder bladen en een revolutionaire haardroger.  Stuk voor stuk bekende Dyson-innovaties die zich kenmerken door hun bijzondere prestaties en vorm. Origineel en inventief. Apparaten die ook het verblijf in een hotel prettiger kunnen maken.

Technologie voor de hotelsector

Voor hotels, spa’s en vakantieoorden van over de hele wereld is het bieden van een optimale gastervaring topprioriteit. Of het nu gaat om een resort van wereldklasse of een luxueus boetiekhotel, nooit eerder was het creëren van een aangename, comfortabele omgeving voor de gast zo belangrijk. Dagelijks beoordelen immers 165.000 gasten hun verblijf op Trip Advisor1. Dyson ontwierp daarom technologie voor de hotelsector om een superieure gastervaring te garanderen gedurende het verblijf.

Nieuwe normen

Van lichtniveaus, luchtkwaliteit tot sanitaire hygiëne. Elk detail heeft invloed op de gastervaring – en  technologie kan dit bevorderen of verhinderen. James Dyson, Uitvinder: "Wil technologie een ??positief effect hebben, moet het perfect werken. Door problemen op te lossen en meedogenloos te innoveren, streven we ernaar om nieuwe normen te stellen voor prestaties en welzijn in zakelijke en recreatieve omgevingen."

Vijfsterren haarverzorging

Hotelgasten benoemen de haardroger als het slechtste apparaat in hun kamer2. De afgelopen vijftig jaar zijn haardrogers er wel anders uit gaan zien, maar niet anders gaan presteren. De categorie moest opnieuw worden uitgevonden. In vier jaar tijd hebben 103 ingenieurs van Dyson, trichologen (haarwetenschappers) en kappers alles bekeken wat met haar te maken heeft, van luchtstroomdynamiek tot de haarcelstructuur. Hieruit resulteert de Dyson Supersonic. De strakke, gebalanceerde en krachtige haardroger beschermt de glans van het haar met de intelligente warmtecontrole. Hij wordt gebruikt door een aantal van ’s werelds meest toonaangevende stilisten en salons.

"In ons nieuwe TwentySeven hotel zijn we altijd op zoek naar datgene wat onze gasten een superieure ervaring kan bieden. De Dyson Supersonic is dé ultramoderne technologie voor het drogen van haar, dus het was een voor de hand liggende keuze om deze premium haarverzorgingservaring bij ons aan te bieden."

Eric Toren, Eigenaar Hotel TwentySeven, Amsterdam.

Optimale verlichting

Lezen, televisie kijken of werken op een laptop. Wat hotelgasten ook doen, goede verlichting is essentieel. Slechte verlichting kan namelijk leiden tot vermoeide ogen en hoofdpijn3 en prestaties negatief beïnvloeden. Dyson heeft de eerste ledlamp met een effectief koelsysteem uitgevonden dat zorgt voor langdurig helder licht. De Dyson CSYS taakverlichting richt het licht precies waar het nodig is en is ontworpen om gasten optimaal licht te bieden wanneer ze lezen, werken of een aangename sfeer willen creëren. Dankzij de verblindingsbescherming en aanraakgevoelige dimmer is het licht makkelijk aan behoefte of stemming aan te passen.

Betere luchtkwaliteit

De lucht binnenshuis kan tot vijf keer meer verontreinigd zijn dan die buitenshuis4. De Dyson Pure Hot+Cool maakt gebruik van Air Multiplier™ technologie die zuivering van de lucht combineert met temperatuurbeheersing. Met deze luchtreiniger passen hotelgasten de lucht en temperatuur in hun kamer naar wens aan en genieten zij van meer comfort.

 

"We weten dat naast een goed bed, gezonde lucht ook essentieel is voor een goede nachtrust. Dyson luchtreinigers houden de lucht automatisch schoon en zorgen voor een fris gevoel voor onze gasten. Bovendien kan de temperatuur snel en eenvoudig worden aangepast aan individuele behoeften."

Wladimir Schrijver, Managing Director Luxury Suites Amsterdam.

 

Efficiëntie in de toiletruimte

Een radicale verandering in de toiletruimte: de innovatieve technologie en het ontwerp van de Dyson Airblade Wash+Dry handdroger maakt het gasten mogelijk hun handen te wassen en drogen boven dezelfde wastafel. Zo is er meer plek over voor andere voorzieningen of kies juist voor een minimalistisch interieur in de toiletruimte.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: