Dyson-technologie voor hotels maakt vijfsterrenbeleving compleet

6 juni 2018 | David Bakker
Dyson-technologie voor hotels maakt vijfsterrenbeleving compleet<

Op het Engelse hoofdkantoor werken James Dyson en zijn team van ingenieurs dag in dag uit aan de verbetering van producten en ontwikkelen zij nieuwe technologieën. Niet alleen om het leven thuis aangenamer te maken, ook dat in hotels. 

Zak- en snoerloze stofzuigers, handdrogers die een krachtige stroom koude lucht blazen, ventilatoren zonder bladen en een revolutionaire haardroger.  Stuk voor stuk bekende Dyson-innovaties die zich kenmerken door hun bijzondere prestaties en vorm. Origineel en inventief. Apparaten die ook het verblijf in een hotel prettiger kunnen maken.

Technologie voor de hotelsector

Voor hotels, spa’s en vakantieoorden van over de hele wereld is het bieden van een optimale gastervaring topprioriteit. Of het nu gaat om een resort van wereldklasse of een luxueus boetiekhotel, nooit eerder was het creëren van een aangename, comfortabele omgeving voor de gast zo belangrijk. Dagelijks beoordelen immers 165.000 gasten hun verblijf op Trip Advisor1. Dyson ontwierp daarom technologie voor de hotelsector om een superieure gastervaring te garanderen gedurende het verblijf.

Nieuwe normen

Van lichtniveaus, luchtkwaliteit tot sanitaire hygiëne. Elk detail heeft invloed op de gastervaring – en  technologie kan dit bevorderen of verhinderen. James Dyson, Uitvinder: "Wil technologie een ??positief effect hebben, moet het perfect werken. Door problemen op te lossen en meedogenloos te innoveren, streven we ernaar om nieuwe normen te stellen voor prestaties en welzijn in zakelijke en recreatieve omgevingen."

Vijfsterren haarverzorging

Hotelgasten benoemen de haardroger als het slechtste apparaat in hun kamer2. De afgelopen vijftig jaar zijn haardrogers er wel anders uit gaan zien, maar niet anders gaan presteren. De categorie moest opnieuw worden uitgevonden. In vier jaar tijd hebben 103 ingenieurs van Dyson, trichologen (haarwetenschappers) en kappers alles bekeken wat met haar te maken heeft, van luchtstroomdynamiek tot de haarcelstructuur. Hieruit resulteert de Dyson Supersonic. De strakke, gebalanceerde en krachtige haardroger beschermt de glans van het haar met de intelligente warmtecontrole. Hij wordt gebruikt door een aantal van ’s werelds meest toonaangevende stilisten en salons.

"In ons nieuwe TwentySeven hotel zijn we altijd op zoek naar datgene wat onze gasten een superieure ervaring kan bieden. De Dyson Supersonic is dé ultramoderne technologie voor het drogen van haar, dus het was een voor de hand liggende keuze om deze premium haarverzorgingservaring bij ons aan te bieden."

Eric Toren, Eigenaar Hotel TwentySeven, Amsterdam.

Optimale verlichting

Lezen, televisie kijken of werken op een laptop. Wat hotelgasten ook doen, goede verlichting is essentieel. Slechte verlichting kan namelijk leiden tot vermoeide ogen en hoofdpijn3 en prestaties negatief beïnvloeden. Dyson heeft de eerste ledlamp met een effectief koelsysteem uitgevonden dat zorgt voor langdurig helder licht. De Dyson CSYS taakverlichting richt het licht precies waar het nodig is en is ontworpen om gasten optimaal licht te bieden wanneer ze lezen, werken of een aangename sfeer willen creëren. Dankzij de verblindingsbescherming en aanraakgevoelige dimmer is het licht makkelijk aan behoefte of stemming aan te passen.

Betere luchtkwaliteit

De lucht binnenshuis kan tot vijf keer meer verontreinigd zijn dan die buitenshuis4. De Dyson Pure Hot+Cool maakt gebruik van Air Multiplier™ technologie die zuivering van de lucht combineert met temperatuurbeheersing. Met deze luchtreiniger passen hotelgasten de lucht en temperatuur in hun kamer naar wens aan en genieten zij van meer comfort.

 

"We weten dat naast een goed bed, gezonde lucht ook essentieel is voor een goede nachtrust. Dyson luchtreinigers houden de lucht automatisch schoon en zorgen voor een fris gevoel voor onze gasten. Bovendien kan de temperatuur snel en eenvoudig worden aangepast aan individuele behoeften."

Wladimir Schrijver, Managing Director Luxury Suites Amsterdam.

 

Efficiëntie in de toiletruimte

Een radicale verandering in de toiletruimte: de innovatieve technologie en het ontwerp van de Dyson Airblade Wash+Dry handdroger maakt het gasten mogelijk hun handen te wassen en drogen boven dezelfde wastafel. Zo is er meer plek over voor andere voorzieningen of kies juist voor een minimalistisch interieur in de toiletruimte.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Internationaal
Chinees bedrijf HNA verkoopt Radisson

Het Chinese HNA Group heeft niet langer de ambities om de grootste hotelspeler ter wereld te worden. Dat werd duidelijk na de verkoop van Radisson hotelgroup afgelopen week, zo lezen we op de website van het FD. Eerder dit jaar verkocht het Chinese bedrijf ook al zijn belang in Hilton Internation...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: