Eerste Hampton by Hilton geopend

2 mei 2013 |
Eerste Hampton by Hilton geopend

Hilton Worldwide heeft zijn eerste Hampton by Hilton in Nederland geopend. Een tweede vestiging volgt binnenkort. Hampton by Hilton Amsterdam Airport Schiphol valt onder een franchiseovereenkomst met
The Vincent Hotel Group, en heeft zijn eerste gasten vorige week verwelkomd. Een tweede hotel, Hampton by Hilton Amsterdam/Arena Boulevard, opent half mei zijn deuren en is gelegen naast de Amsterdam ArenA. Beide hotels samen leveren ongeveer 45 nieuwe banen op voor de regio Amsterdam.

Bewezen leider
Patrick Fitzgibbon, Senior Vice President Development voor Europa en Afrika bij Hilton Worldwide: "Met de introductie van Hampton by Hilton brengen we een vijfde merk naar Nederland, een enorm succes voor ons multi brand-aanbod in dit land. Onze middenklassenketen heeft zich bewezen als marktleider in deze sector en we hebben er alle vertrouwen in dat de nieuwste vestigingen bij de luchthaven en de Arena enorm populair worden."

Voor de moderne reiziger
Mark Nogal, regionaal manager, focussed service brand management, EMEA bij Hilton Worldwide: "We zijn zeer verheugd dat Hampton by Hilton in het vijfde Europese land wordt geïntroduceerd, kort na de opening van ons eerste Hilton Garden Inn in Nederland, in Leiden. De hotels van Hampton by Hilton richten zich op alle behoeften van de moderne, drukbezette reiziger en bieden kwalitatief hoogwaardige accommodatie voor een goede prijs."

435 kamers erbij
Hampton by Hilton Amsterdam Airport Schiphol is een verbouwd kantoorpand en heeft 181 kamers, een eigen parkeerterrein en ligt op slechts één treinstation verwijderd van de luchthaven. Hampton by Hilton Amsterdam/Arena Boulevard heeft 254 kamers en ligt pal naast de Amsterdam ArenA, met de Heineken Music Hall, de Ziggo Dome, een bioscoop met 14 zalen en een groot winkelcentrum op loopafstand.

Hampton by Hilton is de middenklassenketen van Hilton Worldwide en opende in 2009 zijn eerste Europese hotel. Inmiddels zijn er in Europa meer dan 60 hotels in bedrijf of in ontwikkeling.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Corona
De beroepen van morgen: a&o creëert de nieuwe functie Central Hygiëne Officer

De huidige pandemie verwacht veel aanpassingsvermogen van iedereen. Ook veel bedrijven hebben te maken gekregen met nieuwe uitdagingen dankzij de uitbraak van covid-19. Er ontstaan functies bij bedrijven waarvan we even geleden niet hadden kunnen bedenken dat die er zouden komen. Zo heeft Europa&rsq ...

Achtergronden Internationaal
Yays richt zich op tijdelijke woonruimte

Per 2021 heeft Yays een nieuw concept, Yays Resident, uitgerold om te kunnen voorzien in de grote vraag naar tijdelijke woonruimte in de steden Amsterdam en Parijs. Yays Resident biedt woningzoekenden in Amsterdam en Parijs de mogelijkheid om tegen een scherp tarief tijdelijk te wonen in een van de ...

Ondernemen
Jonge Honden: Michelle Zandbergen ziet eerste hotel niet als eindstation

De hotellerie is net als iedere andere branche. Veteranen vertrekken en jong ambitieus talent staat te trappelen om hun ontwikkelde visie uit te rollen. Hoe kijkt de jonge generatie hotelmanagers tegen deze dynamische branche aan? In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge ho ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 2)

Veel horecamanagers erkennen de potentie van kunstmatige intelligentie voor hun bedrijfstak, maar zijn terughoudend bij het daadwerkelijk implementeren ervan, zo schreven wij onlangs op deze website. Ze twijfelen welke toepassing het beste past bij hun bedrijfsmodel of concept en hebben niet alti ...

Hotelketens Internationaal
Faena en Accor gaan wereldwijde samenwerking aan

Faena, een van 's werelds meest invloedrijke merken in de luxe levensstijl en horeca-industrie, en Accor, een toonaangevende hospitalitygroep met een uitgebreide merkenportefeuille en meer dan 5.000 accommodaties in 110 landen, zijn een samenwerking aangegaan om het Faena merk uit te breiden naa ...

Achtergronden Internationaal
Amsterdams gezin haalt anderhalve ton op voor de realisatie van hotel op Sardinië

De ondernemers achter Soul Valley hebben inmiddels ruim 150.000 euro opgehaald dankzij een crowdfunding via het platform CrowdAboutNow. Hiermee is het minimale streefbedrag behaald en wordt het conscious hotel volledig duurzaam gebouwd en ingericht. Daarmee gaat hun droom om een plek te creëren ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: