Fletcher opent hotels en restaurants

29 april 2020 | David Bakker

Afgelopen weekend zijn de eerste Fletcher hotels weer geopend. Voor de hotelgasten zijn daarmee ook de restaurants, bars en terrassen weer open. Alle eet- en drinkgelegenheden zijn aangepast op de 1,5 meter samenleving.

Hoewel restaurants en bars in Nederland gesloten moeten blijven, mogen hotels wel geopend zijn. Daarnaast is het toegestaan om de restaurants en bars in de hotels voor hotelgasten te openen, mits er rekening wordt gehouden met de 1,5 meter afstand. Afgelopen weekend zijn de eerste Fletcher hotels en restaurants weer geopend. Zowel de gasten als de medewerkers zijn zeer tevreden over hoe dit is verlopen. Uiteraard blijft Fletcher Hotels continue evalueren. Na dit eerste geslaagde weekend volgen de overige, van de ruim 100 Fletcher hotels, ook. “Wij zijn blij dat we weer open zijn en dat we onze gasten weer in de watten mogen leggen. Door het houden van 1,5 meter afstand is de veiligheid van zowel gasten als medewerkers gewaarborgd. Gelukkig is het naast heel veilig, ook enorm gezellig.” Aldus Rob Hermans - CEO Fletcher Hotels.

Concreet zijn in de hotels de bar, de receptie en het restaurant zo aangepast dat gasten altijd op 1,5 meter afstand van elkaar blijven. In de restaurants zijn afzettafels gecreëerd, waardoor het bedienend personeel op 1,5 meter afstand van de gasten blijft. Ook de overige openbare ruimtes en terrassen zijn op dezelfde manier ingericht. Verder zijn de ontbijtbuffetten vervangen door een à la carte ontbijt, waardoor deze voldoen aan alle veiligheidsvoorschriften, zoals deze tegenwoordig gelden. In de hotels zijn voor gasten en medewerkers op diverse plaatsen desinfecterende middelen aanwezig en wordt door middel van onder andere vloerstickers en posters gewezen op de richtlijnen, zoals die door het RIVM worden aanbevolen.

Drukke zomer

Het ziet ernaar uit dat het overgrote deel van de Nederlanders dit jaar vakantie in eigen land zal vieren, daarom verwacht Fletcher Hotels een ongelofelijke drukke zomer in haar hotels. Inmiddels beginnen de boekingen weer goed op gang te komen en merkt Fletcher Hotels dat gasten graag weer eropuit gaan. Door de getroffen maatregelen in de hotels, welke de richtlijnen vanuit het RIVM volgen, kan dit op een verantwoorde manier.

Fletcher hotels niet gebruikt als zorghotels

Al sinds 15 maart jl. is Fletcher Hotels in gesprek met de meeste veiligheidsregio’s om in de hotels patiënten te ontvangen. In overleg met de GGD’s en veiligheidsregio’s zijn diverse zeer gedetailleerde draaiboeken gemaakt voor het ontvangen van verschillende type patiënten. Patiënten die te goed zijn voor het ziekenhuis, maar nog niet naar huis kunnen. Het ging hierbij om zowel besmette als niet besmette patiënten. Hoewel het er in het begin op leek dat een groot aantal hotels ingezet zou gaan worden, is er uiteindelijk geen hotel ingezet. “Wij zijn blij dat het vooralsnog niet nodig is geweest om onze hotels in te zetten als zorghotel, maar hadden het mooi gevonden als we de helpende hand hadden kunnen bieden. Uiteraard blijven we klaar staan indien de veiligheidsregio’s ons nodig hebben. Voor nu hebben we weer heel veel zin om gasten in de watten te leggen, ook op 1,5 meter. Nederlanders zijn er weer aan toe om er even een paar dagen veilig tussenuit te gaan”, aldus Rob Hermans.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: