Fletcher opent hotels en restaurants

29 april 2020 | David Bakker

Afgelopen weekend zijn de eerste Fletcher hotels weer geopend. Voor de hotelgasten zijn daarmee ook de restaurants, bars en terrassen weer open. Alle eet- en drinkgelegenheden zijn aangepast op de 1,5 meter samenleving.

Hoewel restaurants en bars in Nederland gesloten moeten blijven, mogen hotels wel geopend zijn. Daarnaast is het toegestaan om de restaurants en bars in de hotels voor hotelgasten te openen, mits er rekening wordt gehouden met de 1,5 meter afstand. Afgelopen weekend zijn de eerste Fletcher hotels en restaurants weer geopend. Zowel de gasten als de medewerkers zijn zeer tevreden over hoe dit is verlopen. Uiteraard blijft Fletcher Hotels continue evalueren. Na dit eerste geslaagde weekend volgen de overige, van de ruim 100 Fletcher hotels, ook. “Wij zijn blij dat we weer open zijn en dat we onze gasten weer in de watten mogen leggen. Door het houden van 1,5 meter afstand is de veiligheid van zowel gasten als medewerkers gewaarborgd. Gelukkig is het naast heel veilig, ook enorm gezellig.” Aldus Rob Hermans - CEO Fletcher Hotels.

Concreet zijn in de hotels de bar, de receptie en het restaurant zo aangepast dat gasten altijd op 1,5 meter afstand van elkaar blijven. In de restaurants zijn afzettafels gecreëerd, waardoor het bedienend personeel op 1,5 meter afstand van de gasten blijft. Ook de overige openbare ruimtes en terrassen zijn op dezelfde manier ingericht. Verder zijn de ontbijtbuffetten vervangen door een à la carte ontbijt, waardoor deze voldoen aan alle veiligheidsvoorschriften, zoals deze tegenwoordig gelden. In de hotels zijn voor gasten en medewerkers op diverse plaatsen desinfecterende middelen aanwezig en wordt door middel van onder andere vloerstickers en posters gewezen op de richtlijnen, zoals die door het RIVM worden aanbevolen.

Drukke zomer

Het ziet ernaar uit dat het overgrote deel van de Nederlanders dit jaar vakantie in eigen land zal vieren, daarom verwacht Fletcher Hotels een ongelofelijke drukke zomer in haar hotels. Inmiddels beginnen de boekingen weer goed op gang te komen en merkt Fletcher Hotels dat gasten graag weer eropuit gaan. Door de getroffen maatregelen in de hotels, welke de richtlijnen vanuit het RIVM volgen, kan dit op een verantwoorde manier.

Fletcher hotels niet gebruikt als zorghotels

Al sinds 15 maart jl. is Fletcher Hotels in gesprek met de meeste veiligheidsregio’s om in de hotels patiënten te ontvangen. In overleg met de GGD’s en veiligheidsregio’s zijn diverse zeer gedetailleerde draaiboeken gemaakt voor het ontvangen van verschillende type patiënten. Patiënten die te goed zijn voor het ziekenhuis, maar nog niet naar huis kunnen. Het ging hierbij om zowel besmette als niet besmette patiënten. Hoewel het er in het begin op leek dat een groot aantal hotels ingezet zou gaan worden, is er uiteindelijk geen hotel ingezet. “Wij zijn blij dat het vooralsnog niet nodig is geweest om onze hotels in te zetten als zorghotel, maar hadden het mooi gevonden als we de helpende hand hadden kunnen bieden. Uiteraard blijven we klaar staan indien de veiligheidsregio’s ons nodig hebben. Voor nu hebben we weer heel veel zin om gasten in de watten te leggen, ook op 1,5 meter. Nederlanders zijn er weer aan toe om er even een paar dagen veilig tussenuit te gaan”, aldus Rob Hermans.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Opening
Kontakt der Kontinenten opent ‘KonneKt restaurant, bar en lounge’ met hybride evenement

Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten opent op vrijdag 4 september het gloednieuwe ‘KonneKt restaurant, bar en lounge’. Met de realisatie van KonneKt biedt het conferentiehotel niet alleen meer zitplaatsen in het restaurant én een verbeterde logistiek, maar genieten gasten voor...

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: