Golden Tulip bouwt in Marseille

14 juli 2014 |
Golden Tulip bouwt in Marseille<

Begin 2013 maakte Louvre Hotels Group bekend een samenwerking aan te gaan met de investeerders van Crédit Agricole Assurances en Foncière des Régions. Doel van deze samenwerking is
een 4-sterren hotel te openen in de wijk Euromed Center in Marseille, een wijk die nog gebouwd moest worden. Nu het Euromed Center steeds meer vorm begint te krijgen is ook de bouw van het Golden Tulip hotel gestart.

Aanwinst
Met 210 kamers, verdeeld over 9 verdiepingen en een totaal oppervlak van ongeveer 10.000 m² is het Golden Tulip hotel in Marseille een aanwinst voor de omgeving. Enkele faciliteiten die het hotel aan zal bieden zijn: een restaurant met 200 zitplaatsen, twee bars, een open terras, een overdekt zwembad en een fitnesscentrum. Hiermee draagt het Golden Tulip hotel bij aan de herpositionering van het hotelaanbod in de zakenwijken van Marseille.

Goede locatie
Het hotel is ontworpen door Massimiliano Fuksas (International d’Architecture) en wordt ingericht door Studio Desseins. Het Golden Tulip hotel zal zowel zakelijke gasten als toeristen ontvangen die een bezoek brengen aan Marseille. Het hotel is gunstig gelegen in de buurt van het MuCEM en ligt op steenworp afstand van de nieuwe commerciële bestemming Terrasses du Port.

Goede faciliteiten
De uitgebreide faciliteiten van het hotel zijn tot nu toe nog ongebruikelijk in Marseille. Dit geeft dan ook de ambitie van het project weer. Zo heeft Louvre Hotels Group samen met mede-investeerders en – ontwikkelaars en specialisten op het gebied van stedelijke inrichting het beeld voor ogen gehad om Marseille een upgrade te geven. Door een Golden Tulip hotel in Marseille te bouwen geeft de keten de stad een gebouw en hotel dat de omgeving aantrekkelijker maakt.

Diversiteit
Bewoners en bedrijven zijn tegenwoordig steeds vaker op zoek naar diversiteit in de steden. Euromed Center in Marseille onderscheidt zich als pionier door de ambities een betere en meer diverse samenleving na te streven. Werken, ontspannen, winkelen, leren en entertainment samenbrengen, dat is het doel van de nieuwe wijk. In dat opzicht voldoet Euromed Center hier goed aan. Het center is geschikt voor zakelijke activiteiten, biedt plaatsen voor ontspanning en recreatie en het beschikt over voldoende parkeerplaatsen, winkels, hotels en culturele gelegenheden. Door al deze mogelijkheden aan te bieden zal het nieuwe district een grote impuls krijgen, wat het aantrekkelijker maakt voor toeristen en zakelijke reizigers.

Kloppend hart
Grenzend aan het Golden Tulip hotel zal een voetgangerszone komen. Dit gebied loopt van het nieuwe Place Henri Verneuil, waarna het vervolgens twee keer zo breed wordt, tot aan de toekomstige Arenc Gardens. Deze voetgangerszone, waar veel winkels zullen komen, wordt het kloppend hart van Euromed Center.

Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip
Met meer dan 1.100 hotels in 47 landen is Louvre Hotels Group een van de grootste internationale hotelketens. De keten is eigendom van Starwood Capital Group. Golden Tulip, onderdeel van Louvre Hotels Group, heeft meer dan 50 jaar ervaring in de hospitality industrie en heeft hotels in het midden-, hoog-, en luxe segment. De groep omvat meer dan 200 hotels. De merken Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip, bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika een internationale standaard aan service en faciliteiten met een persoonlijke touch. Louvre Hotels Group voert naast Golden Tulip de merken Première Classe, Campanile, Kyriad en Kyriad Prestige. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en Tulip Inn (42 hotels), Campanile (20 hotels) en Première Classe (2 hotels).

Over Euromed Center
Euromed Center is een wijk van 70.000 m² met een totale investeringswaarde van circa €250 miljoen. Het is gelegen in het hart van de het grootste stedelijke ontwikkelingsproject van Europa. Enkele faciliteiten die in de wijk aangeboden zullen worden:

· Vier HQE®-gecertificeerde en BBC-gelabelde kantoorpanden (hoge milieukwaliteit en laag energieverbruik met een totaal van 48.000 m² en een capaciteit voor 3000 personen).

· Een business georiënteerd 4-sterren hotel met 210 kamers en een business centre.

· Een voetgangerszone met 2.000 m² aan winkels en andere dienstverlenende bedrijven.

· Een openbare parkeergarage met 846 overdekte parkeerplaatsen.

· 5.000 m² aan groene gebieden als parken en tuinen, waaronder de Jardin d’Arenc (4.000 m²).

· Een bioscoop met meerdere zalen.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: