Golden Tulip Tjaarda Oranjewoud vanaf 1 april verder als Parkhotel Tjaarda

Auteur: Redactie
Hotelketens 29 maart 2022
Golden Tulip Tjaarda Oranjewoud vanaf 1 april verder als Parkhotel Tjaarda

Er is het afgelopen jaar hard gewerkt aan de nieuwe invulling van Tjaarda. Met ingang van 1 april 2022 neemt Tjaarda Oranjewoud BV na 27 jaar afscheid van de Golden Tulip Group en gaan ze als zelfstandig en onafhankelijk hotel verder onder de naam Parkhotel Tjaarda. De komende periode gaat Parkhotel Tjaarda grondig verbouwen en wordt er een nieuwe huisstijl onthuld. “Als Parkhotel willen we onze unieke ligging in een bosrijke omgeving benadrukken en daar past een nieuwe uitstraling met een kenmerkend beeldmerk bij.”

Het nieuwe beeldmerk

Het designbureau Gotogrow uit Oranjewoud ontwikkelde de merkstrategie en het logo. Het nieuwe beeldmerk (logo) bestaat uit een schild met een gestileerde hertenkop. Het schild refereert aan de adellijke families uit Oranjewoud en de vijf edelstenen boven het schild aan de koninklijke historie van het gebied. Het hert staat symbool voor de natuur.

Parkhotel Tjaarda

“Als Parkhotel staan we voor een excellente gastbeleving en een unieke ervaring. Daar willen we de komende jaren nog verder in uitblinken. Ons doel is om de verwachtingen van onze bezoekers te overtreffen. We hebben daarom voor een nieuw thema gekozen: natuurlijk gastvrij!”, staat te lezen in het persbericht. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de nieuwe ontwikkelingen. De renovatie stelt het hotel naar eigen zeggen in staat een kwalitatief, nog hoogwaardiger hotel te bieden, in combinatie met een luxe service en een gastvrije sfeer.

Tijdens de eerste fase worden alle badkamers gerenoveerd en zonnepanelen aangebracht. De focus ligt op duurzaam ondernemen en dat vereist maatschappelijk verantwoord ondernemerschap.

In fase twee staat het volgende in de planning:

• Complete vernieuwing entree en hal van het hotel;

• Het plaatsen van airconditioning in alle hotelkamers;

• Het verder moderniseren van nevenruimtes, zoals vergader- en partyruimtes;

• Het renoveren van het restaurant ‘de Oranjetuin’. De nadruk ligt op het ontwikkelen van een nieuw concept.

De eerste stappen zijn gezet. Het management zegt zo Parkhotel Tjaarda moeiteloos mee te bewegen met de tijdgeest. “Het familiegevoel en de persoonlijke aandacht blijven. Zo ook het belang van onze historie. Tenslotte zijn wij al sinds 1834 elke dag gastvrij.”

Directeur

Tjitte de Wolff, directeur Parkhotel Tjaarda, zegt tegen Hospitality Management nu van Golden Tulip af te stappen omdat hij het hotel verder wil brengen. “Het hotel is opgericht in 1834 en heeft een lange geschiedenis. Het is in 1996 opnieuw opgebouwd en de toenmalige eigenaren hebben gekozen voor de brand GT omdat het hotel opnieuw in de markt gezet moest worden. Nu is in 2022 dat niet meer van toepassing en daarom heb ik gekozen om de brand te verlaten. Ik denk dat het hotel inmiddels sterk genoeg is om zelfstandig door te gaan. Bovendien wil ik het hotel steeds meer profileren als een kwaliteitsbedrijf dat past bij de bijzondere luxe omgeving waar Tjaarda staat, namelijk bij de ingang van Parklandschap Oranjewoud. Mede hierom is er gekozen voor de nieuwe naam Parkhotel Tjaarda. Juist met de nieuwe naam willen we kwaliteit uitstralen en met de brandnaam kunnen we ons minder onderscheiden op gebied van kwaliteit.”

De Wolff zegt veel vertrouwen in de toekomst te hebben. “Afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in het bedrijf waardoor de kwaliteit op hoog niveau gewaardeerd wordt door veel vaste gasten. Dit wordt vertaald in goede reviewcijfers. Dat blijven we doen. In Friesland kunnen we blijven onderscheiden en er is voldoende vraag naar ons product. Onder andere de ligging is uniek en niet inwisselbaar en in combinatie met kwaliteit in ons gastronomisch product zal er altijd vraag zijn.” Volgens de directeur gaan de gasten er verder het volgende van merken: “We willen ons nog meer onderscheiden op culinair gebied in onze twee restaurants. Door het investeringsprogramma het comfort en kwaliteitsbeleving nog meer verhogen over alle faciliteiten van het bedrijf. En afhankelijk van de marktomstandigheden verder beperkt groeien in het aantal luxe kamers.”

De exploitatie bv is Tjaarda Oranjewoud BV, daar is De Wolff 100% eigenaar van. Het onroerend goed wordt gehuurd door de exploitatiemaatschappij. De eigenaar van het onroerend goed is Ambiance Vastgoed BV.

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws