Google werkt aan oplossing hotelwebsites

22 november 2010 |
Google werkt aan oplossing hotelwebsites<

Koninklijke Horeca Nederland werd vorige week verrast door een melding van hoteliers.com dat hotelbedrijven door misleidende links boekingen mislopen. Door malafide partijen is misbruik gemaakt van bijvoorbeeld een gratis extensie .tk waarop hotels uit Amsterdam werden genoemd. Google heeft direct gereageerd en werkt aan een oplossing. Koninklijke Horeca Nederland adviseert gasten om direct te boeken bij het hotel.

Alert
Koninklijke Horeca Nederland heeft haar Europese partnerorganisaties en koepelorganisatie HOTREC op de hoogte gebracht van deze ontwikkeling. Overigens is het advies van de sector Hotels van KHN aan gasten om direct te boeken bij het hotel.

Ongeloof
Consumenten uit de hele wereld zoeken op internet naar een leuk hotel via zoekmachines. Door misleidende links op zoekmachines werden zij verwezen naar een website die helemaal niet van het hotel was. De malafide partijen konden hierdoor van gerenommeerde boekingssites commissies ontvangen. "Het is ongelofelijk hoe consumenten zijn misleid en professionele boekingssites daar aan hebben meegewerkt. Ze controleren onvoldoende met welke partijen zij samenwerken en betalen zonder problemen een commissie aan hen. De boekingsites hebben zo in feite de fraude gefaciliteerd en houden op die manier de commissies op boekingen onnodig hoog. Daar zijn hoteliers en de gasten de dupe van.", aldus Frans Hazen, sectorvoorzitter Hotels van KHN.

Actie Google
Google heeft direct gereageerd en werkt nu aan een oplossing die werkt. De eerste resultaten waren vanochtend al merkbaar, doordat een aantal hyperlinks naar het juiste hotel door leiden. Ook in het buitenland waren de eerste resultaten zichtbaar, daar verdwenen de illegale sites uit het zoekscherm op de zoekmachine. Frans Hazen: "Compliment aan deze professionele organisatie die direct actie heeft genomen in het belang van de hotels."

Hoteliers kunnen voor meer informatie terecht op www.khn.nl en kunnen de ontwikkelingen ook volgen via de speciale twitteraccount @KHN_Hotels.
Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: