Gouden Green Key voor Hotel Mitland

11 juni 2012 |
Gouden Green Key voor Hotel Mitland<

Hotel Mitland in Utrecht heeft de gouden Green Key behaald. Dit is het hoogst mogelijke keurmerk voor bedrijven in het toerisme die meetbaar werk maken van verantwoord ondernemen.

Enorm trots
De gebroeders Plijnaar, directie Hotel Mitland, zijn enorm trots op het certificaat. "Al bij de bouw van ons hotel in 1986 werd er door Mitland aan het milieu gedacht en bij elke renovatie werden er meer milieuvriendelijke maatregelen getroffen", aldus Bert Plijnaar.

Zorg om milieu
Toen de gebroeders aan de slag gingen met de nieuwbouwplannen voor het hotel in 2006, stond één ding als een paal boven water: energieverbruik en de zorg om het milieu namen een belangrijke plaats in. Hotel Mitland heeft in het verleden al eens een prijs gekregen voor bewust en
zuinig energieverbruik.

Inzichtelijk maken
Gerrit van Dijk, Green Key coördinator bij het hotel, geeft aan dat je het keurmerk niet zomaar krijgt. "Als organisatie moet er aan een groot aantal eisen worden voldaan. Zo moet er beschreven worden hoe en welke maatregelen je als onderneming gaat nemen om de CO²-uitstoot
terug te dringen, het verbruik van gas, elektra en water moet geregistreerd worden en daarnaast moet er worden aangegeven welke maatregelen het bedrijf in de toekomst gaat nemen om het gebruik hiervan terug te dringen", aldus Van Dijk.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: